Araştırma, Türkiye’deki birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin mesleki ihtiyaçlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın evrenini, 2009-2010 öğretim yılında Türkiye’deki 238 birleştirilmiş sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, “Birleştirilmiş Sınıf Öğretmeni Özyeterlik Ölçeği”nin uyumlaştırılmış biçimi aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonunda birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin okul yönetim işleri, program okuryazarlığı ve öğretim ve değerlendirme boyutlarında çeşitli mesleki ihtiyaçlarının olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte, araştırmaya katılan birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin mesleki ihtiyaçları, cinsiyet, öğretmenlikteki deneyim süresi, mesleki konum, birleştirilmiş sınıflarla ilgili hizmetiçi eğitime katılma durumu, atanma nedeni ve birleştirilmiş sınıflarda öğretmenlik yapmada isteklilik durumu gibi özelliklere göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin mesleki ihtiyaçları okula dayalı özelliklerinden okulun mali özellikleri ve okulun bulunduğu sosyal çevrenin özelliklerine göre anlamlı farklılık göstermezken, birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinden üç yıldır aynı sınıfı okutan öğretmenlerin, bir yıldır aynı sınıfı okutan öğretmenlere göre mesleki ihtiyaç düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır.
Birleştirilmiş sınıf öğretmeni mesleki ihtiyaçlar öğretim programları okuryazarlığı
This research was conducted to determine the professional needs of the teachers teaching in multigrade classes
in Turkey. In this research, the descriptive survey model was used. The research sample consisted of teachers of 238
multigrade classes. Data was gathered through the adaptation of “Multigrade Class Teacher Competency Scale”. The results
indicated multigrade class teachers have different professional needs in terms of school management works, curriculum
literacy, education and evaluation. However, the professional needs of multigrade class teachers are not varied according to
their gender, teaching experience, professional position, attending in-service trainings, their reason of appointment and the
willingness to teach in multigrade classes. The proffesional needs of the multigrade teachers based on the school features are
not varied according to the economic condition and the social environment of the school. On the other hand, multigrade
teachers who have taught the same class for three years have significantly more professional needs than the ones that have
taught the same class for one year.
multigrade class teachers professional needs school management curriculum literacy teaching setting and evaluation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 2 |