Bu araştırma ilköğretim sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretmen yetiştirme programındaki coğrafya derslerinde yer alan ve coğrafya alanına ait İklim, Rüzgâr, Sıcaklık, Yağış, Erozyon, Ekoloji ve Harita kavramlarını anlama düzeylerini ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma 2008–2009 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Selçuk Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Adıyaman Üniversitesi, Uşak Üniversitesi ve Niğde Üniversitesi eğitim fakülteleri ilköğretim sosyal bilgiler öğretmenliğinde öğrenim gören 200 öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kavramları anlamalarını/algılamalarını ortaya konması amacıyla yapılan nitel bir çalışma olup, durum çalışması deseni şeklindedir. Veri toplama aracı olarak “Coğrafya Alanına Ait Bazı Kavramlar” adlı açık-uçlu soru formundan yararlanılmıştır. Elde edilen veriler frekans ve yüzdelikleri verilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının araştırma için belirlenen İklim, Rüzgâr, Sıcaklık, Yağış, Erozyon, Ekoloji ve Harita kavramlarını genel olarak doğru tanımlayamadıkları ve kavrayamadıkları ortaya çıkmıştır
Coğrafya Sosyal Bilgiler Kavram Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayı
This study aims to determine social studies teacher trainees’ comprehension level of climate, wind,
temperature, precipitation, erosion, ecology and map concepts as part of the geography teacher training curriculum. The
study was carried out with 200 teacher trainees studying at primary school social studies teaching departments of Selcuk
University, Gazi University, Adıyaman University, Uşak University and Niğde University during 2008-2009 spring
semester. Participant teacher trainees were asked to define these aforementioned concepts used in social studies teaching.
The research is a qualitative study which aims to describe social studies teacher trainees’ comprehension levels of these
concepts. As a data collection tool an open ended questionnaire, titled ‘Some Concepts Related to Geography’, was used.
Collected data were analyzed by frequencies and percentages. As a result of the study, it was found that teacher trainees
were not able to define and comprehend the concepts of Climate, Wind, Temperature, Precipitation, Erosion, Ecology
and Map accurately.
Geography Social Studies Concept Social Studies Teacher Trainee.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 2 |