Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

John Dewey’nin Bütünselleştirici Deneyim Kavramı ve Bu Kavramın Öğretmen Eğitimi Açısından Önemi

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 1, 161 - 172, 26.06.2012

Öz

Bu çalışmanın konusunu bütünselleştirici deneyim olarak öğretme edimi kavramının Amerikalı düşünür ve
eğitim felsefecisi John Dewey’nin özellikle son dönem çalışmalarından Deneyim Olarak Sanat adlı eseri
çerçevesinde görüngü bilimsel (fenomenolojik) bir araştırma yöntemi kullanılarak incelenmesi oluşturmaktadır.
Bütünselleştirici deneyim kavramının ne anlama geldiği özellikle öğretmenlerin öğretme edimi sırasında
yaşadıkları açısından incelenmiştir. Bu bağlamda bir eğitimcinin öğrencisiyle yaşadığı ve kendi ağzından
anlattığı pedagojik deneyimi görüngü bilimsel bir araştırma yöntemi doğrultusunda öykü çözümlemesi tekniği
kullanılarak incelenmiş ve Dewey’nin bu kavramının ne anlama geldiği ve özellikle öğretmen eğitimi
süreçlerinde nasıl kullanılabileceği anlatılmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Burke, T. (2000). What is a situation? History and Philosophy of Logic, 21, 95-113.
  • Dewey, J. (1987). The later works, 1925-1953: Vol. 10. Art as experience (J. A. Boydston, Ed.). Carbondale: Southern Illinois University Press.
  • Gallagher, S. (1992). Hermeneutics and education. Albany: State University of New York Press.
  • Harman, G. (2007). Heidegger explained: From phenomenon to thing. Chicago: Open Court.
  • Lee, O., & Yarger, S. J. (1996). Modes of inquiry in research on teacher education. In J. Sikula, T. J. Buttery, E. Guyton (Eds.), Handbook of research on teacher education (2nd ed.) (pp. 14-37). New York: Simon & Schuster Macmillan.
  • Norton-Meier, L. A. (2005). A thrice-learned lesson from the literate life of a five-year-old. Language Arts, 82, 286-295.
  • Roth, W.-M. (2002). Being and becoming in the classroom. Connecticut: Ablex Publishing.
  • Schwandt, T. A. (2000). Three epistemological stances for qualitative inquiry. In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research (2nd ed.) (pp. 189-213). Thousand Oaks, CA: Sage Publication

John Dewey’s Concept of Consummatory Experience and Its Relevance to Teacher Education

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 1, 161 - 172, 26.06.2012

Öz

In this paper, the idea of teaching as consummatory experience is discussed in the context of the
American educational thinker John Dewey’s later works, especially, Art as Experience. A phenomenological
analysis of a narrative provided by a literacy education teacher is used to explore the meaning of Deweyan
concept of consummatory experience and its relevance to teacher education.

Kaynakça

  • Burke, T. (2000). What is a situation? History and Philosophy of Logic, 21, 95-113.
  • Dewey, J. (1987). The later works, 1925-1953: Vol. 10. Art as experience (J. A. Boydston, Ed.). Carbondale: Southern Illinois University Press.
  • Gallagher, S. (1992). Hermeneutics and education. Albany: State University of New York Press.
  • Harman, G. (2007). Heidegger explained: From phenomenon to thing. Chicago: Open Court.
  • Lee, O., & Yarger, S. J. (1996). Modes of inquiry in research on teacher education. In J. Sikula, T. J. Buttery, E. Guyton (Eds.), Handbook of research on teacher education (2nd ed.) (pp. 14-37). New York: Simon & Schuster Macmillan.
  • Norton-Meier, L. A. (2005). A thrice-learned lesson from the literate life of a five-year-old. Language Arts, 82, 286-295.
  • Roth, W.-M. (2002). Being and becoming in the classroom. Connecticut: Ablex Publishing.
  • Schwandt, T. A. (2000). Three epistemological stances for qualitative inquiry. In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.), Handbook of qualitative research (2nd ed.) (pp. 189-213). Thousand Oaks, CA: Sage Publication
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şevket Benhür Oral Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Oral, Ş. B. (2012). John Dewey’nin Bütünselleştirici Deneyim Kavramı ve Bu Kavramın Öğretmen Eğitimi Açısından Önemi. İlköğretim Online, 11(1), 161-172.
AMA Oral ŞB. John Dewey’nin Bütünselleştirici Deneyim Kavramı ve Bu Kavramın Öğretmen Eğitimi Açısından Önemi. İOO. Mart 2012;11(1):161-172.
Chicago Oral, Şevket Benhür. “John Dewey’nin Bütünselleştirici Deneyim Kavramı Ve Bu Kavramın Öğretmen Eğitimi Açısından Önemi”. İlköğretim Online 11, sy. 1 (Mart 2012): 161-72.
EndNote Oral ŞB (01 Mart 2012) John Dewey’nin Bütünselleştirici Deneyim Kavramı ve Bu Kavramın Öğretmen Eğitimi Açısından Önemi. İlköğretim Online 11 1 161–172.
IEEE Ş. B. Oral, “John Dewey’nin Bütünselleştirici Deneyim Kavramı ve Bu Kavramın Öğretmen Eğitimi Açısından Önemi”, İOO, c. 11, sy. 1, ss. 161–172, 2012.
ISNAD Oral, Şevket Benhür. “John Dewey’nin Bütünselleştirici Deneyim Kavramı Ve Bu Kavramın Öğretmen Eğitimi Açısından Önemi”. İlköğretim Online 11/1 (Mart 2012), 161-172.
JAMA Oral ŞB. John Dewey’nin Bütünselleştirici Deneyim Kavramı ve Bu Kavramın Öğretmen Eğitimi Açısından Önemi. İOO. 2012;11:161–172.
MLA Oral, Şevket Benhür. “John Dewey’nin Bütünselleştirici Deneyim Kavramı Ve Bu Kavramın Öğretmen Eğitimi Açısından Önemi”. İlköğretim Online, c. 11, sy. 1, 2012, ss. 161-72.
Vancouver Oral ŞB. John Dewey’nin Bütünselleştirici Deneyim Kavramı ve Bu Kavramın Öğretmen Eğitimi Açısından Önemi. İOO. 2012;11(1):161-72.