Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Okulu Öğrencileri Okullarında Hangi Durumları Problem Olarak Algılamakta ve Bunlara Nasıl Çözümler Önermektedirler?

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 1, 195 - 200, 26.06.2012

Öz

Bu araştırmada İlköğretim Okulu öğrencileri okullarında hangi durumları problem olarak görmekte ve bunlara nasıl çözümler önermektedirler? İlköğretim öğrencileri okullarında öğretmenden, öğrenciden, yöneticiden, okulun yapısından kaynaklanan neleri problem olarak görmektedirler? İlköğretim öğrenciler bu problemlere nasıl çözümler önermektedirler? Problemler ve çözümler sınıf düzeyi ve cinsiyete göre nasıl bir dağılım göstermektedir? Sorularına yanıt aranmıştır. Bu araştırmada, nicel ve nitel araştırma yönteminin odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Her sınıftan seçkisiz yolla seçilen kız ve erkek öğrencilerle yarı yapılandırılmış odak grup görüşmesi yapılmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin ayırımcılık yaptıklarını, öğrencileri azarladıklarını, kötü söz söylediklerini, küçük düşürdüklerini, dövdüklerini, onların giyim, kuşam ve saçlarına karıştıklarını, okulda disiplini sağlayamadıklarını, şikâyetlerini dinlemediklerini, başlarından savdıklarını ileri sürmüşlerdir

Kaynakça

  • Ataman,A.(2000). Sınıf İçinde Karşılaşılan Davranış Problemleri ve Bunlara Karşı Geliştirilen Önlemler. Sınıf Yönetimi, Ankara:Nobel Yayın Dağıtım.
  • Berlier, D(1990). Creating the right environment for learning. Instractor, 99, 16-17 Gateercoal, F.(1993). Judicious discipline. 3.ed., San Francisco, Caddo Gab.
  • Duke, D.,L. ve Jones, V.,F.(1985). What can school do to fosterr student responsibility? Theory into Practice, 24,4,277-285.
  • Kalaycı, N. (2005).İlköğretim Okulu Öğrencileri Okullarında Hangi Durumları Problem Olarak Algılamaktadır? Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, sayı:42, Bahar
  • Öztürk, B.(2002).Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi ve giderilmesi. Sınıf Yönetimi. Ankara: Eğitsen Yayınları.
  • Sönmez, V. (2008a). Gelecekteki Olası Eğitim Sistemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2008b). Opposite Curriculum. Eurasian Journal of Educational Research, 30, 99-115.
  • Şimşek, H.(2000). Sınıfta Demokrasi. Ankara: Eğitsen yayınları.
  • Türnüklü, A.; Zoraloğlu,Y. ve Gemici, Y. (2001). İlköğretim Okullarında Okul Yönetimine Yansıyan Disiplin Sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 27. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Türnüklü, A., Şahin, İ. (2002). İlköğretim Okullarında Öğrenci Çatışmaları ve Öğretmenlerin Bu Çatışmalarla Başa Çıkma Stratejileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 25. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Williams, P. A.; Alley, R. ve Henson, K.T. (1999).Managing secondary clasroom: Principle and strategies to effective discipline and instruction. Needham Heights, M.A.: Allyn & Bacon.
  • Vallance, E. (1980). The hidden curriculum and qualitative inquiry as states of mind. Journal of Education.162,1,138-151.
  • Yüksel, S. (2004). Örtük Program, Eğitimde Saklı Uygulamalar. Ankara: Nobel Publishers.
  • Yüksel, S. (2003). “Eğitim Fakültelerinin Örtük Programlarının Tespit Edilmesi-Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği-. XII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Gazi University, Institute of Educational Sciences, 15-18 November 2003, Antalya.
  • Yüksel, S. (2002). Örtük program. Eğitim ve Bilim. 27, 126, 31-37.

Which situations are perceived as problems by primary education students in their schools and what solutions do they suggest for these problems?

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 1, 195 - 200, 26.06.2012

Öz

Which situations are assumed as problems by primary education students in their schools and
what solutions do they suggest for these problems? Which situations regarding teachers, students, administrators
and the regulations of the school are assumed as problems by primary education students in their schools? What
solutions do they suggest for these problems? How do problems and suggestions vary according to the class level
and gender? In this research, focus group interview of both quantitative and qualitative research methods were
used. Semi structured focus group interviews were held with male and female students randomly selected from
each class.

Kaynakça

  • Ataman,A.(2000). Sınıf İçinde Karşılaşılan Davranış Problemleri ve Bunlara Karşı Geliştirilen Önlemler. Sınıf Yönetimi, Ankara:Nobel Yayın Dağıtım.
  • Berlier, D(1990). Creating the right environment for learning. Instractor, 99, 16-17 Gateercoal, F.(1993). Judicious discipline. 3.ed., San Francisco, Caddo Gab.
  • Duke, D.,L. ve Jones, V.,F.(1985). What can school do to fosterr student responsibility? Theory into Practice, 24,4,277-285.
  • Kalaycı, N. (2005).İlköğretim Okulu Öğrencileri Okullarında Hangi Durumları Problem Olarak Algılamaktadır? Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, sayı:42, Bahar
  • Öztürk, B.(2002).Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi ve giderilmesi. Sınıf Yönetimi. Ankara: Eğitsen Yayınları.
  • Sönmez, V. (2008a). Gelecekteki Olası Eğitim Sistemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2008b). Opposite Curriculum. Eurasian Journal of Educational Research, 30, 99-115.
  • Şimşek, H.(2000). Sınıfta Demokrasi. Ankara: Eğitsen yayınları.
  • Türnüklü, A.; Zoraloğlu,Y. ve Gemici, Y. (2001). İlköğretim Okullarında Okul Yönetimine Yansıyan Disiplin Sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 27. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Türnüklü, A., Şahin, İ. (2002). İlköğretim Okullarında Öğrenci Çatışmaları ve Öğretmenlerin Bu Çatışmalarla Başa Çıkma Stratejileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 25. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Williams, P. A.; Alley, R. ve Henson, K.T. (1999).Managing secondary clasroom: Principle and strategies to effective discipline and instruction. Needham Heights, M.A.: Allyn & Bacon.
  • Vallance, E. (1980). The hidden curriculum and qualitative inquiry as states of mind. Journal of Education.162,1,138-151.
  • Yüksel, S. (2004). Örtük Program, Eğitimde Saklı Uygulamalar. Ankara: Nobel Publishers.
  • Yüksel, S. (2003). “Eğitim Fakültelerinin Örtük Programlarının Tespit Edilmesi-Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği-. XII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Gazi University, Institute of Educational Sciences, 15-18 November 2003, Antalya.
  • Yüksel, S. (2002). Örtük program. Eğitim ve Bilim. 27, 126, 31-37.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fusun Gulderen Alacapınar

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Alacapınar, F. G. (2012). İlköğretim Okulu Öğrencileri Okullarında Hangi Durumları Problem Olarak Algılamakta ve Bunlara Nasıl Çözümler Önermektedirler?. İlköğretim Online, 11(1), 195-200.
AMA Alacapınar FG. İlköğretim Okulu Öğrencileri Okullarında Hangi Durumları Problem Olarak Algılamakta ve Bunlara Nasıl Çözümler Önermektedirler?. İOO. Mart 2012;11(1):195-200.
Chicago Alacapınar, Fusun Gulderen. “İlköğretim Okulu Öğrencileri Okullarında Hangi Durumları Problem Olarak Algılamakta Ve Bunlara Nasıl Çözümler Önermektedirler?”. İlköğretim Online 11, sy. 1 (Mart 2012): 195-200.
EndNote Alacapınar FG (01 Mart 2012) İlköğretim Okulu Öğrencileri Okullarında Hangi Durumları Problem Olarak Algılamakta ve Bunlara Nasıl Çözümler Önermektedirler?. İlköğretim Online 11 1 195–200.
IEEE F. G. Alacapınar, “İlköğretim Okulu Öğrencileri Okullarında Hangi Durumları Problem Olarak Algılamakta ve Bunlara Nasıl Çözümler Önermektedirler?”, İOO, c. 11, sy. 1, ss. 195–200, 2012.
ISNAD Alacapınar, Fusun Gulderen. “İlköğretim Okulu Öğrencileri Okullarında Hangi Durumları Problem Olarak Algılamakta Ve Bunlara Nasıl Çözümler Önermektedirler?”. İlköğretim Online 11/1 (Mart 2012), 195-200.
JAMA Alacapınar FG. İlköğretim Okulu Öğrencileri Okullarında Hangi Durumları Problem Olarak Algılamakta ve Bunlara Nasıl Çözümler Önermektedirler?. İOO. 2012;11:195–200.
MLA Alacapınar, Fusun Gulderen. “İlköğretim Okulu Öğrencileri Okullarında Hangi Durumları Problem Olarak Algılamakta Ve Bunlara Nasıl Çözümler Önermektedirler?”. İlköğretim Online, c. 11, sy. 1, 2012, ss. 195-00.
Vancouver Alacapınar FG. İlköğretim Okulu Öğrencileri Okullarında Hangi Durumları Problem Olarak Algılamakta ve Bunlara Nasıl Çözümler Önermektedirler?. İOO. 2012;11(1):195-200.