Öğrenme yaklaşımları (ÖY) ve değerlendirme tercihleri (DT) arasındaki ilişkiyi belirlemek üzere tasarlanan çalışma korelasyonel bir araştırmadır. Veriler 8.sınıfa devam eden 150 ilköğretim öğrencisinden “Öğrenme Yaklaşımları ve Çalışma Becerileri Envanteri”ve“Değerlendirme Tercihleri Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde çok sayıda değişkenden oluşan iki veri seti arasındaki ilişkileri incelemede kullanılan kanonik korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. ÖY veri setinde stratejik, derinlemesine ve yüzeysel öğrenme yaklaşımları değişkenleri bulunurken; DT veri setinde ise alternatif ve klasik değerlendirme yöntemleri ve karmaşık-oluşturmacı, basit-seçmeli sınav türleri değişkenleri bulunmaktadır. Çözümleme sonucunda değişken dizileri arasında .47 (%22 örtüşen varyans-Wilk’s Lambda 0,755 p < .01) düzeyinde orta güce sahip bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Her değişkenin kendi veri setlerinin doğrusal bileşeninden oluşan kanonik değişkenlerdeki göreli etkilerine bakıldığında; DT veri setinde karmaşık oluşturmacı sınav türü; ÖY veri setinde ise derinlemesine öğrenme yaklaşımı değişkenlerinin yüksek kanonik yük değerlerine (.80-.90 arasında değişen) sahip olduğu belirlenmiştir. Bu bulgular, öğretim süreci biçimlendirilirken öğrencilerin öğrenme yaklaşımlarının ve değerlendirme tercihlerinin birlikte ele alınması gerektiğini vurgulamaktadır.
Öğrenme yaklaşımları değerlendirme tercihleri kanonik korelasyon
The aim of this study is to assess the correlation between the learning approaches (LA) and assessment
preferences (AP) of eighth-grade students. This is a correlation research. The participants of this study are 150,
eighth-grade grade students. In order to collect relevant data sub-factors of “Approaches and Study Skills Inventory
for Students” and “Assessment Preference Inventory” have been used. To analyze the collected data ‘canonical
correlation’ has been calculated. The variable sets for canonical correlation are; Set one-LA: Strategic, deep and
surface learning; Set two–AP: Alternative, traditional, complex-constructivist, simple-multiple choice. The results
show us that the first canonical correlation was .47 with 22 % overlapping variance; indicating significant
relationships between two sets of variables.
Learning approaches assessment preferences canonical correlation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 1 |