Eldeki araştırmanın amacı Türk Milli Eğitim Sisteminde 2004-2005 öğretim yılından itibaren uygulanan ilköğretim matematik öğretim programının değerlendirilmesi ile ilgili yapılan çalışmaları çeşitli değişkenler açısından sistematik bir şekilde incelemektir. İncelenen 53 araştırmaya dayalı olarak ilköğretim matematik öğretim programının değerlendirilmesini amaçlayan çalışmaların büyük bir kısmının yüksek lisans tez çalışması kapsamında yapıldığı gözlemlenmiştir. Benzer şekilde çalışmaların önemli bir kısmının genel tarama deseninde, nicel yöntemlerle, anket türü veri toplama araçlarıyla ve görüş almak amacıyla yürütüldüğü, araştırma örnekleminin önemli bir kısmını öğretmenlerin oluşturduğu söylenebilir. Eldeki araştırmanın sonuç bölümünde incelenen çalışmaların amacı, yayın türü, araştırma deseni ve kullanılan veri toplama araçlarının türü gibi değişkenler açısından dağılımı dikkate alınarak, diğer taraftan bu tür çalışmalardan elde edilen genellenmiş bulgular göz önünde bulundurarak önümüzdeki dönemlerde yapılacak çalışmalar için öneriler sunulmuştur
ilköğetim matematik programı program değerlendirme öğretim programı
The purpose of this study is to systematically investigate the studies on the evaluation of primary school
mathematics teaching program which has been in practice in Turkish National Educational System since 2004-2005 educational
year in terms of several variables. Based on 53 studies examined, it was found that a great number of studies aiming at the
evaluation of mathematics teaching program were carried out within the scope of masters’ theses. Similarly, it could be stated that
significant part of the studies was carried out by means of general survey design, quantitative methods and questionnaire style
data collection tools, and they aimed at gathering views; and the samplings of the studies were mostly composed of teachers. In
the conclusion of this study, recommendations for further studies were presented considering the distribution of studies according
to variables such as their purpose, publication type, research design and the data collection tools and taking the generalized
findings obtained in these studies into account.
elementary math curriculum program evaluation teaching program
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 3 |