Bu çalışmanın amacı 4, 6 ve 8. sınıf ilköğretim öğrencilerinin epistemolojik inançlarını belirleme ve bu
inançların sınıf düzeyine ve cinsiyete göre nasıl değiştiğinin araştırılmasıdır. Çalışmanın örneklemini 427
ilköğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplamak için Epistemolojik İnançlar Anketi kullanılmıştır. Sınıf
düzeyinin ve cinsiyetin epistemolojik inançlara etkisini değerlendirmek için iki yönlü çok değişkenli varyans
analizi yapılmıştır. Öğrencilerin epistemolojik inançlarına sınıf düzeyinin etkisi hakkında önceki araştırma
bulgularından farklı olarak öğrencilerin sınıf düzeyleri arttıkça bilginin oluşumu ve gerekçelendirilmesi
konusuna ait inançlarının daha az gelişmiş olduğu bulunmuştur. Ayrıca kız öğrencilerinin bilginin kaynağı,
değişmezliği ve gerekçelendirilmesi hakkındaki inançlarının erkek öğrencilere göre daha gelişmiş olduğu tespit
edilmiştir.
The purposes of the study were to investigate 4th, 6th, and 8th grade elementary students’
epistemological beliefs and how these beliefs change with grade level and gender. The sample of the research
included 427 elementary students. Epistemological belief questionnaire (EBQ) was used to collect data. To
evaluate the effect of both year and gender on students’ epistemological beliefs, two-way MANOVA was
conducted. Results showed that different from the previous research findings about the effect of grade level on
students’ epistemological beliefs, in this study found those students’ beliefs became less sophisticated with
respect to development and justification of knowledge as they progress through elementary education program.
Moreover, female students were found to have sophisticated beliefs about justification, and source/certainty of
knowledge.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 3 |