Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında ders dışı müziksel etkinliklere katılan ve katılmayan
öğrencilerin müzik yeteneklerine yönelik özyeterlik algıları ve benlik saygısı düzeyleri arasında fark olup
olmadığının belirlenmesidir. Araştırmanın bir diğer amacı ise, benlik saygısı ile müzik yeteneğine yönelik
özyeterlik algısı arasında ilişki olup olmadığının saptanmasıdır. Araştırma, özel ilköğretim okullarının 5., 6., 7.
ve 8. sınıflarında öğrenim gören 77 öğrencinin oluşturduğu araştırma grubu üzerinden yürütülmüştür.
Araştırmanın verileri Müzik Yeteneğine Yönelik Özyeterlik Ölçeği, Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri ve
Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, ders dışı müziksel etkinliklere katılan ve
katılmayan öğrencilerin müzik yeteneklerine yönelik özyeterlik algıları ve benlik saygısı düzeyleri arasında, ders
dışı müziksel etkinliklere katılan öğrencilerin lehine olumlu yönde anlamlı bir fark bulunmuştur. Ayrıca, müzik
yeteneğine yönelik özyeterlik algısı ile benlik saygısı arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki olduğu
saptanmıştır.
Müzik eğitimi özyeterlik algısı benlik saygısı müziksel etkinlikler çalgı eğitimi
The purpose of this study is to determine whether there is a significant difference between selfefficacy
and the levels of self-esteem of the students who attend extracurricular musical activities in primary
schools and those who do not. Another purpose of the research is to find out whether there is any significant
relationship between self-esteem and self-efficacy in musical talent. The research group is composed of 77
students studying in the fifth, sixth, seventh and eighth grades of private primary schools. Data were collected
using the Self-Efficacy In Musical Talent Scale, Coopersmith Self-Esteem Inventory and Personal Information
Form. According to data obtained, a significant difference was found in favor of the students attending
extracurricular musical activities between the self-efficacy and levels of self-esteem of the students who attend
extracurricular musical activities in primary schools and those who do not. Furthermore, it was confirmed that
there is a positive, significant relationship between self-esteem and self-efficacy in musical talent.
Music education self-efficacy self-esteem musical activities instrument education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 2 |