İçinde yaşadığımız dünya hızla gelişen endüstri, teknoloji, çok çeşitli alanlarda yapılan bilimsel çalışmalar, globelleşme, vb. Nedenlerden dolayı sürekli değişip gelişmektedir. Buna paralel olarak bir ülkenin ihtiyaçları ve o ülke insanının baş etmek zorunda kaldığı problemler de günden güne farklılaşmaktadır. Bu nedenle söz konusu ihtiyaçları karşılayacak ve yüz yüze gelinen problemlere çözüm üretecek olan insan gücü ve bu insan gücünü yetiştirecek olan öğretmenlerin yeterlikleri de bu değişim ve dönüşüme ayak uydurmalıdır. İnsan yaşamının tamamlayıcı ve dinamik bir parçası olan din, gerçekliğin ve bireyin evrendeki konumunun anlaşılmasında ve problemlerle baş etme ve çözüm üretmede bireye önemli katkı sağlar. DKAB öğretmeni de öğrencileri din hakkında bilgilendirirken onların bu alan ile ilgili tecrübelerine rehberlik eder ve yardımcı olur. Bu çalışmanın amacı, günün değişen ihtiyaç ve şartlarında DKAB öğretmenlerinin nitelik ve yeterliliklerinin neler olabileceğini, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü tarafından belirlenen “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri” şablonundaki 6 ana yeterlilik ve bunlara bağlı alt yeterlilikler alanı içinde belirlenen nitelik ve yeterlikler çerçevesinde, ortaya koymaya çaılşmaktır
Din Kültürü Ahlak Bilgisi Öğretmeni yeterlilik nitelik eğitim öğretim
The world, which we live in, is rapidly changing and evolving over time parallel to the improvements in the industry,
technology and globalization and in accordance with scientific research performed in many fields. With respect to these developments,
countries’ needs and the problems that citizens have to cope with changes as well. As a result, in order to raise the man power that is
supposed to satisfy the requirements and that produces solutions to the faced problems, teachers also have to keep pace with the evolution
of the earth and have to improve their qualifications. Religion, which is a supplementary and dynamic component of human life,
contributes to individuals in the process of overcoming problems and generating solutions to these problems. It also helps an individual to
realize his/her situation and role in the universe and The Teachers of Religous Culture and Ethics Course guide their students in this field
while informing them about religion. The objective of this study is to determine which qualifications and competences The Teacher of
Religous Culture and Ethics Course has to posses with respect to the changing needs and conditions of life.
The Teacher of Religous Culture and Ethics Course competence qualification education instruction.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 2 |