Araştırmada ilk ve ortaöğretim öğretmenlerinin davranış alışkanlıkları ve öğretmenlerin “İyi Öğretmen”in sahip olması gereken özelliklerine ilişkin görüşleri belirlenmiştir. Çalışma grubu Eskişehir’deki ilk ve ortaöğretim okullarında görev yapan 183 öğretmenden oluşmuştur. Nicel veriler betimleyici istatistikler, t-testi, ANOVA, Kay-kare ile; “İyi Öğretmen”in özellikleriyle ilgili görüşler nitel analiz yönteminin içerik analizi ile analiz edilmiştir. Bulgulara göre, öğretmenler psikoloji ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kitapları yeterince okumamaktadır. Kadın öğretmenler erkek öğretmenlere, ilköğretim öğretmenleri ortaöğretim öğretmenlerine; hizmet yılı fazla olan öğretmenler hizmet yılı az olanlara oranla öğrenci sorunlarını çözmeye daha fazla çaba harcamaktadır. Öğretmenler “İyi Öğretmen”in özellikleri olarak kişilik özellikleri, pedagojik formasyon, mesleki motivasyon, iletişim becerisi, alan bilgisini vurgulamıştır
In this study, it was aimed to determine the behavioral habits of primary and secondary school
teachers and their perceptions on the characteristics of “good teachers.” Study group was composed of 183
primary and secondary school teachers in Eskişehir. Quantitative data was analyzed using descriptive statistics,
t-tests, ANOVA, and Chi-square. Qualitative data regarding “good teacher” characteristics was analyzed with
content analysis. Findings indicated that teachers read fewer books on psychology and teaching profession.
When compared, female teachers to male teachers, primary school teachers to secondary school teachers, more
experienced teachers to less experienced ones spent more effort to solve student problems. Teachers emphasized
characteristics of a “good teacher” as personality characteristics, professional motivation, communication skills,
and subject knowledge.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 2 |