Çalışmanın amacı, ilköğretim 4. ve 5. sınıflarda fen ve teknoloji derslerini yürüten öğretmenlerin ölçme ve ve değerlendirme uygulamalarına yönelik algılarını farklı değişkenlere göre karşılaştırmaktır. Nicel araştırma metodolojisine göre yapılan çalışmada, survey yöntemi kullanılmıştır. Veriler, Zonguldak ili Karadeniz Ereğli ilçesinde görev yapan 175 öğretmenden toplanmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen ölçme aracında, iki alt boyuttan oluşan 18 önerme yer almaktadır. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin fen ve teknoloji derslerinde geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve araçlarını daha fazla kullandıklarını göstermektedir. Ayrıca öğretmenlerin kullandıkları yöntem ve araçların nitelik ve amaçlarına yönelik algıları; cinsiyet, kıdem ve hizmet-içi kursa katılmalarına göre anlamlı farklılık göstermezken, kendilerini yeterli görmelerinin farklılığa neden olduğu belirlenmiştir. Ölçme ve değerlendirme konusunda kendilerini yeterli gören öğretmenlerin birinci kademe fen ve teknoloji derslerinde daha etkili uygulamalar yaptıklarını düşündükleri tespit edilmiştir
The aim of this study was to compare according to different variables teachers’ perceptions about
their measurement and evaluation practices in science and technology course in fourth and fifth grade of
elementary school. In this study which was carried out according to the quantitative research methodology, the
survey method was applied. The study data was gathered from 175 elementary teachers who taught at Karadeniz
Ereğli, Zonguldak. To obtain data, perception of measurement and evaluation practices developed by the
researcher were used. The tool had two sub-factor including 18 statements. The results of the study indicated that
teachers tended to prefer traditional measurement and evaluation practices in science and technology courses. On
the other hand, while there was no statistically significant difference in teachers’ perceptions of the quality and
purposes of the methods and the tools they use on in terms of gender, experience degree and participation in inservice
courses, whereas their consideration of self-efficacy led to statistically significant differences. It was
found that teachers who considered themselves self-efficient in terms of measurement and evaluation had higher
levels of perception towards science and technology courses taught in the first level of elementary education
Measurement and evaluation perception practice teachers science and technology
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 1 |