Araştırmanın amacı, Lee, Tsai ve Chang (2008) tarafından geliştirilen “Web Pedagojik İçerik Bilgisi
Ölçeği’nin” Türkçeye uyarlanmasıdır. Uyarlama çalışmaları çerçevesinde öncelikle ölçek maddeleri araştırmacı
tarafından Türkçeye çevrilmiş, on uzmandan görüş alınmış ve çeviri görüşler doğrultusunda geliştirilmiştir.
Oluşturulan İngilizce ve Türkçe formlar iki hafta ara ile 30 lisans öğrencisi tarafından doldurulmuştur. İngilizce
ve Türkçe formlar arasındaki korelasyon 0.87 bulunduğundan her iki ölçek eş değer kabul edilmiştir. Ölçek
geçerlik-güvenilirlik çalışmaları için 232 öğrenciye uygulanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı
faktör analizleri sonucunda ölçeğin beş faktörlü yapıya sahip olduğu görülmüştür. Ölçeğin Türkçe formu için
Cronbach alfa iç tutarlık katsayısı .94 olarak bulunmuştur. Sonuçta ölçeğin Türkçe formunun bu araştırma grubu
için geçerli ve güvenilir olduğu görülmüştür.
web pedagojik içerik bilgisi ölçeği web pedagojik içerik bilgisi pedagojik içerik bilgisi
The aim of the study is adaptation of the web pedagogical content knowledge survey which was
developed by Lee & Tsai (2008, 2010) to Turkish. In order to adapt the scale, firstly scale items were translated
to Turkish by the researcher. Then translation form was further developed by consulting ten specialists. English
and Turkish forms of scale were both filled by 30 undergraduate students with two-week intervals respectively.
Two forms were accepted as equal since the correlation between them was 0.87. Turkish version of the scale was
implemented on 232 students for validity and reliability studies. The scale has five factors, which was found as
result of the exploratory and confirmatory factor analyses. In Turkish version of the scale alpha value was
calculated as .94. Therefore, it can be concluded that Turkish version of the scale was reliable and valid
web pedagogical content knowledge scale web pedagogical content knowledge pedagogical content knowledge
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 1 |