Purpose and significance: School safety is the process of increasing the commitment of school personnel, students and their families to school, as well as organizing the arrangements regarding the environment of school. The aim of this research, which is in a descriptive relational scanning model, is to evaluate according to Prospective teachers’ perceived the relationship between school safety and their anger. Sub goals of the research are the following: Does school safety predict anger? What sort of relation is there between school safety and anger level?
Tarama modeline dayalı bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının okul güvenliği algılarının öfke
düzeyleri üzerindeki etkisini değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu Fırat Üniversitesi Eğitim
Fakültesinde 2008-2009 akademik yılı bahar döneminde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır.
Araştırmada basit tesadüfi örneklem yöntemine göre araştırma grubu içerisindeki öğretmen adayları (407)
uygulamaya dahil edilmiş ve geriye dönen 248 ölçme aracı analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmen
adaylarının okul güvenliği algıları ile öfke düzeyi arasında ters yönde bir ilişkinin mevcut olduğu
görülmektedir. Öğretmen adaylarının okul güvenliğini algıları öfke düzeyini anlamlı olarak yordamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 3 |