Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim birinci kademe 4. ve 5. Sınıf öğretmenlerinin performans görevlerine ilişkin görüşleri

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 3, 934 - 951, 26.06.2010

Öz

Bu çalışma Konya ilinde görev yapan 20 ilköğretim birinci kademe sınıf öğretmenin, 2005-2006 öğretim yılıyla birlikte ülkemizde uygulanan yeni eğitim programının içerisinde yer alan öğrencilerin performans görevlerine ilişkin, görüşlerini kapsamaktadır. Görüşme tekniğinin kullanıldığı araştırmada veriler tarama yoluyla 5 açık uçlu soru ile toplanmıştır. Araştırma sonunda öğretmenlerin performans görevlerinin yararına inandıkları ve bu nedenle performans görevlerini öğrenci değerlendirmesinde kullandıklarını belirtmişlerdir. Fakat yapılan değişikliklere rağmen öğrenci performans görevlerinin uygulanması ve değerlendirilmesinde birçok sorunla karşılaşıldığı ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Acad, M. B. ve Güvey, E. (2009). İlköğretim 1.-5. sınıf öğretim programlarında yer alan proje ve performans görevlerinin öğretmen ve veli görüşlerine göre değerlendirilmesi. VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, sözlü bildiri, Osman Gazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Acad, M.B. ve Demir, E. (2007). İlköğretim programlarındaki alternatif değerlendirme yöntemlerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri, I.Ulusal İlköğretim Kongresi, sözlü bildiri, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Acar, H. (2007). Yeni ilköğretim programlarının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Adanalı, K. (2008). Sosyal bilgiler eğitiminde alternatif değerlendirme: 5. sınıf sosyal bilgiler eğitiminin alternatif değerlendirme etkinlikleri açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Airasian, P. W. (2001). Classroom assessment, New York: Mc Graw Hill Companies.
  • Akdağ, H ve Çoklar, A.N. (2009). İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi proje ve performans görevlerini hazırlarken yararlandıkları kaynaklar, internet’in yeri ve karşılaştıkları güçlükler. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2),1-16.
  • Ay, T., Karadağ, R. ve Çengelci, T. (2008). İlköğretim birinci basamakta gerçekleştirilen performans görevlerine ilişkin öğretmen görüşleri. VII. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu bildiri kitabı, Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Çanakkale.
  • Aykaç, N. ve Basar, E. (2005). İlköğretim sosyal bilgiler dersi eğitim programının değerlendirilmesi: Eğitimde yansımalar. VIII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. Erciyes Üniversitesi ve Tekışık Araştırma geliştirme Vakfı. Kayseri.
  • Bahar M., Nartgün Z., Durmuş S. ve Bıçak B. (2006). Geleneksel alternatif ölçme ve değerlendirme el kitabı, Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • Baki, A. ve Birgin, O. (2004). Alternatif değerlendirme aracı olarak bilgisayar destekli bireysel gelişim dosyası uygulamasından yansımalar: Bir özel durum çalışması. The Turkısh Onlıne Journal Of Educatıonal Technology, 3(3) Article 11http://www.tojet.net/articles/3311.htm adresinden 10.09.2009 tarihinde indirilmiştir.
  • Bekiroğlu, O, F. (2008). Performansa dayalı ölçümler: teori ve uygulama. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 5, (1).113-131.
  • Belet, D. Ş. ve Girmen, P. (2007). Türkçe dersinde kullanılan performans ödevlerinin etkililiği. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Binbaşıoğlu, C. (1988). Genel Öğretim Bilgisi. Ankara: Binbaşıoğlu Yayınevi.
  • Birgin, O ve Gürbüz. R. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20 163- 180.
  • Birgin, O. (2008). Alternatif bir değerlendirme yöntemi olarak portfolyo değerlendirme uygulamasına ilişkin öğrenci görüşleri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 1–24.
  • Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik düzeyleri: İlk ve ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 99-114.
  • Çalık, S. (2007). Sınıf öğretmenlerinin yenilenen ilköğretim programlarının ölçme ve değerlendirme süreci hakkındaki düşünceleri üzerine bir araştırma. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Çınar, O., Teyfur, E. ve Teyfur, M. (2006). İlköğretim okulu öğretmen ve yöneticilerinin yapılandırmacı eğitim yaklaşımı ve programı hakkındaki görüşleri, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(11), 47-64.
  • Çiftçi, S., Meydan, A. ve Sönmez, I. (2008).
  • Sınıf öğretmenlerinin proje ödevleri ve kılavuz
  • kitaplarda yer alan projelerle ilgili görüşleri. VII. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Bildiri
  • Kitabı, Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Çanakkale
  • Çiftçi, S. (2007). İlköğretim II. Kademe Yeni sosyal bilgiler programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (23), 347-365.
  • Damğa, S. (2008). YİBO ve taşımalı ilköğretim okullarında yeni ilköğretim programının uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Demirel, Ö. (2002). Kuramdan uygulamaya, eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Dilmaç, Y. (2008). Yeni ilköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programının uygulanabilirliği hakkında öğretmen görüşleri (İstanbul Avrupa Yakası Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Doğanay, A. ve Sarı M. (2007). Öğretmen gözüyle yeni sosyal bilgiler programı: Adana ilinde Bir Araştırma, Birinci Uluslararası Katılımlı Bilim Çalıştayı, On Sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş: nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erdal, H. (2007). 2005 İlköğretim matematik programı ölçme değerlendirme kısmının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Erdemir, Z. A. (2007). İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin ölçme değerlendirme tekniklerini etkin kullanabilme yeterliklerinin araştırılması (Kahramanmaraş Örneği), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Erdoğan, M. (2007). Yeni geliştirilen dördüncü ve besinci sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programının analizi, nitel bir çalışma, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Bahar 2007, 5(2), 221-254.
  • Ertürk, S. (1997). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Frank, M., Lavy, I. ve Elata, D. (2003). Implementing the project-based learning approach in an academic engineering course. International Journal of Technology and Design Education, 13(3), 273-288.
  • Gelbal S., ve Kelecioglu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karsılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • Gökçakan, N. (2008). Ödevlerin Çoğu Kopyala Yapıştır. http://www.guncelegitim.com/haber/811- aratrma-performans-gorevlerinin-cou-kopyala-yaptr.html. adresinden 17.04.2009 tarihinde indirilmiştir.
  • Gömleksiz M. N. ve Bulut, İ. (2007). Yeni fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 76-88
  • Güven, B. Ve Eskitürk, M. (2007). Sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmede kullandıkları yöntem ve teknikler. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Güven, S. (2008). Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim ders programlarının uygulanmasına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 177, 224-236.
  • Herman, J., Aschbasher, P, & Winters, L. (1992). A pratical guide to alternative assessment, association for supervision and curriculum development, California.
  • Kanatlı, F. (2008). Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Kazu, H., Pullu, S. ve Demiralp, D. (2008). Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmeye yönelik görüşleri ve uygulamaları. VII. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Bildiri Kitabı, Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Çanakkale.
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F.(2002).Fen eğitiminde öğrencilerin gelişimini değerlendirmek için portfolyo kullanımı üzerine bir inceleme, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 167-176.
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2005). Fen eğitiminde öğrencilerin gelişimini değerlendirmek için elektronik portfolio kullanımı üzerine bir inceleme, The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 4(1), 101-106. http://www.tojet.net/articles/4113.htm. adresinden 21.05.2009 indirilmiştir. O. Kutlu, (2009). Performans ödevi çocukta özgüven kaybına yol açıyor. http://www.guncelegitim.com/haber/2542-rehberlik-performans-gorevi-cocuun-ozguvenini- zedeliyor.html). adresinden 20.07.2009 tarihinde indirilmiştir.
  • Kutlu, Ö., Büyüköztürk, Ş. ve Doğan, C. D.(2007). İlköğretim öğretmenlerin yeni değerlendirme yöntemlerine yönelik tutumlarını etkileyen faktörler. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Mamaç, N. H., Ünsal, N. ve Yavuz, D. (2005). İlköğretim matematik 3 öğretmen kılavuzu, İstanbul: Doğan Ofset.
  • Mamaç, N. H., Ünsal, N. ve Yavuz, D. (2006). İlköğretim matematik 3 öğretmen kılavuzu, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB (2005); Fen ve teknoloji dersi öğretim programı ve kılavuzu, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB (2006). Ölçme ve değerlendirme metni, http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen. adresinden11.11.2008. tarihinde indirilmiştir.
  • Miles, M. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nded.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Morgil, İ., Cingör, N., Erökten, Y.S ve Oskay, Ö. (2004). Bilgisayar destekli kimya eğitiminde portfolyo çalışmaları. The Turkish Online Journal of Educational Technology- TOJET, 3(2). http://www.tojet.net/articles/3215.htm. Adresinden 21.05.2009 indirilmiştir.
  • Moursund, D.G. (1999). Project-based learning ın an ınformation technology environment. Eugene, OR: ISTE. Select Chapters Available On The Web.
  • Okur, M. ( 2008). 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Orhan, A. T. (2007). Fen eğitiminde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin ilköğretim öğretmen adayı, öğretmen ve öğrenci boyutu dikkate alınarak incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özsevgeç, T., Çepni, S. ve Demircioğlu, G. (2004). Fen bilgisi öğretmenlerin ölçme değerlendirme okur-yazarlık düzeyleri. VI.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Parmaksız, Ş, R. ve Yanpar, T. (2006). Alternatif değerlendirme yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretiminde kullanılabilirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16, (2), 159-172.
  • Rençber, İ. (2008). Yeni ilköğretim programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin müfettiş, yönetici ve öğretmen görüşleri (Konya İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Şeker, S. (2007). Yeni ilköğretim altıncı sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programının öğretmen görüşleri ışığında değerlendirilmesi (Gümüşhane İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Trabzon
  • Şenel, T. (2008). Fen ve teknoloji öğretmenleri için alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik bir hizmet içi eğitim programının etkililiğinin araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Taşdemir, M. (1997). Birleştirilmiş sınıflarda öğretimde öğretmen el kitabı, Gazi Büro Kitapevi, Ankara: Baran Ofset.
  • Turgut, M.F. (1992). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları, Ankara: Saydam Matbaacılık.
  • Tüfekçioğlu, N. ve Turgut, S. (2008). Yenilenen ilköğretim programı çerçevesinde değişen ölçme değerlendirme uygulamalarına sınıf öğretmenlerinin bakış açıları ve karşılaştıkları zorluklar. VII. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Çanakkale.
  • Wiggins, G. (1997). Practicing what wepreach in designing authentic. Assesments. Educational Leadership, 54 (4),18-25.
  • Williams, D. A. (1998). Documenting children’s learning: assesment and evaluation in the Project approach. Alberta Üniversitesi, Yayınlanmamış Master Tezi, Edmonton/ Alberta.
  • Yıldırım, A. ve Semerci, Ç. (2006). İlköğretimde(6., 7. ve 8. Sınıflar) öğretmen ve öğrencilerin ölçme ve değerlendirmeye ilişkin görüşleri (Diyarbakır ve Elazığ İli Örneği) Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt:16, (2), 83-95.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (genişletilmiş 5. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, G. ve Gündüz, N. (2008). Ankara merkez ilköğretim okullarında görevli beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme tekniklerinin uygulanışına ilişkin görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, VI(3), 103-111.
  • Yılmaz, T. (2006), Yenilen 5. sınıf matematik programı hakkında öğretmen görüşleri (Sakarya ili Örneği), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Yücel, A. (2008). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde verilen performans ödevleri hakkında öğretmen–veli öğrenci görüşleri (Konya Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.

The Opinions of the Teachers in Upper Primary Classes Concerning the Student Performance Tasks

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 3, 934 - 951, 26.06.2010

Öz

This study contains the opinions of 20 upper primary classroom teachers in Konya province
concerning the students’ performance tasks emphasized in the new curricula being applied in our country
beginning from the 2005 – 2006 school year. Interview technique was used to collect data from the teachers in
this survey study through five open-ended questions. The results showed that the teacher believe in the
benefits of the student performance tasks and, therefore, they use them in evaluations of the students.
However, the teachers also reported many problems and offered some changes regarding the implementation
and evaluation of the student performance tasks.

Kaynakça

  • Acad, M. B. ve Güvey, E. (2009). İlköğretim 1.-5. sınıf öğretim programlarında yer alan proje ve performans görevlerinin öğretmen ve veli görüşlerine göre değerlendirilmesi. VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, sözlü bildiri, Osman Gazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Acad, M.B. ve Demir, E. (2007). İlköğretim programlarındaki alternatif değerlendirme yöntemlerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri, I.Ulusal İlköğretim Kongresi, sözlü bildiri, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Acar, H. (2007). Yeni ilköğretim programlarının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Adanalı, K. (2008). Sosyal bilgiler eğitiminde alternatif değerlendirme: 5. sınıf sosyal bilgiler eğitiminin alternatif değerlendirme etkinlikleri açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Airasian, P. W. (2001). Classroom assessment, New York: Mc Graw Hill Companies.
  • Akdağ, H ve Çoklar, A.N. (2009). İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi proje ve performans görevlerini hazırlarken yararlandıkları kaynaklar, internet’in yeri ve karşılaştıkları güçlükler. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2),1-16.
  • Ay, T., Karadağ, R. ve Çengelci, T. (2008). İlköğretim birinci basamakta gerçekleştirilen performans görevlerine ilişkin öğretmen görüşleri. VII. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu bildiri kitabı, Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Çanakkale.
  • Aykaç, N. ve Basar, E. (2005). İlköğretim sosyal bilgiler dersi eğitim programının değerlendirilmesi: Eğitimde yansımalar. VIII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. Erciyes Üniversitesi ve Tekışık Araştırma geliştirme Vakfı. Kayseri.
  • Bahar M., Nartgün Z., Durmuş S. ve Bıçak B. (2006). Geleneksel alternatif ölçme ve değerlendirme el kitabı, Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • Baki, A. ve Birgin, O. (2004). Alternatif değerlendirme aracı olarak bilgisayar destekli bireysel gelişim dosyası uygulamasından yansımalar: Bir özel durum çalışması. The Turkısh Onlıne Journal Of Educatıonal Technology, 3(3) Article 11http://www.tojet.net/articles/3311.htm adresinden 10.09.2009 tarihinde indirilmiştir.
  • Bekiroğlu, O, F. (2008). Performansa dayalı ölçümler: teori ve uygulama. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 5, (1).113-131.
  • Belet, D. Ş. ve Girmen, P. (2007). Türkçe dersinde kullanılan performans ödevlerinin etkililiği. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Binbaşıoğlu, C. (1988). Genel Öğretim Bilgisi. Ankara: Binbaşıoğlu Yayınevi.
  • Birgin, O ve Gürbüz. R. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20 163- 180.
  • Birgin, O. (2008). Alternatif bir değerlendirme yöntemi olarak portfolyo değerlendirme uygulamasına ilişkin öğrenci görüşleri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 1–24.
  • Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik düzeyleri: İlk ve ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 99-114.
  • Çalık, S. (2007). Sınıf öğretmenlerinin yenilenen ilköğretim programlarının ölçme ve değerlendirme süreci hakkındaki düşünceleri üzerine bir araştırma. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Çınar, O., Teyfur, E. ve Teyfur, M. (2006). İlköğretim okulu öğretmen ve yöneticilerinin yapılandırmacı eğitim yaklaşımı ve programı hakkındaki görüşleri, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(11), 47-64.
  • Çiftçi, S., Meydan, A. ve Sönmez, I. (2008).
  • Sınıf öğretmenlerinin proje ödevleri ve kılavuz
  • kitaplarda yer alan projelerle ilgili görüşleri. VII. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Bildiri
  • Kitabı, Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Çanakkale
  • Çiftçi, S. (2007). İlköğretim II. Kademe Yeni sosyal bilgiler programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (23), 347-365.
  • Damğa, S. (2008). YİBO ve taşımalı ilköğretim okullarında yeni ilköğretim programının uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Demirel, Ö. (2002). Kuramdan uygulamaya, eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Dilmaç, Y. (2008). Yeni ilköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programının uygulanabilirliği hakkında öğretmen görüşleri (İstanbul Avrupa Yakası Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Doğanay, A. ve Sarı M. (2007). Öğretmen gözüyle yeni sosyal bilgiler programı: Adana ilinde Bir Araştırma, Birinci Uluslararası Katılımlı Bilim Çalıştayı, On Sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş: nitel, nicel ve eleştirel kuram metodolojileri, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erdal, H. (2007). 2005 İlköğretim matematik programı ölçme değerlendirme kısmının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Erdemir, Z. A. (2007). İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin ölçme değerlendirme tekniklerini etkin kullanabilme yeterliklerinin araştırılması (Kahramanmaraş Örneği), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Erdoğan, M. (2007). Yeni geliştirilen dördüncü ve besinci sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programının analizi, nitel bir çalışma, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Bahar 2007, 5(2), 221-254.
  • Ertürk, S. (1997). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Frank, M., Lavy, I. ve Elata, D. (2003). Implementing the project-based learning approach in an academic engineering course. International Journal of Technology and Design Education, 13(3), 273-288.
  • Gelbal S., ve Kelecioglu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karsılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • Gökçakan, N. (2008). Ödevlerin Çoğu Kopyala Yapıştır. http://www.guncelegitim.com/haber/811- aratrma-performans-gorevlerinin-cou-kopyala-yaptr.html. adresinden 17.04.2009 tarihinde indirilmiştir.
  • Gömleksiz M. N. ve Bulut, İ. (2007). Yeni fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 76-88
  • Güven, B. Ve Eskitürk, M. (2007). Sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmede kullandıkları yöntem ve teknikler. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Güven, S. (2008). Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim ders programlarının uygulanmasına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 177, 224-236.
  • Herman, J., Aschbasher, P, & Winters, L. (1992). A pratical guide to alternative assessment, association for supervision and curriculum development, California.
  • Kanatlı, F. (2008). Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Kazu, H., Pullu, S. ve Demiralp, D. (2008). Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmeye yönelik görüşleri ve uygulamaları. VII. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Bildiri Kitabı, Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Çanakkale.
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F.(2002).Fen eğitiminde öğrencilerin gelişimini değerlendirmek için portfolyo kullanımı üzerine bir inceleme, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 167-176.
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2005). Fen eğitiminde öğrencilerin gelişimini değerlendirmek için elektronik portfolio kullanımı üzerine bir inceleme, The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 4(1), 101-106. http://www.tojet.net/articles/4113.htm. adresinden 21.05.2009 indirilmiştir. O. Kutlu, (2009). Performans ödevi çocukta özgüven kaybına yol açıyor. http://www.guncelegitim.com/haber/2542-rehberlik-performans-gorevi-cocuun-ozguvenini- zedeliyor.html). adresinden 20.07.2009 tarihinde indirilmiştir.
  • Kutlu, Ö., Büyüköztürk, Ş. ve Doğan, C. D.(2007). İlköğretim öğretmenlerin yeni değerlendirme yöntemlerine yönelik tutumlarını etkileyen faktörler. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Mamaç, N. H., Ünsal, N. ve Yavuz, D. (2005). İlköğretim matematik 3 öğretmen kılavuzu, İstanbul: Doğan Ofset.
  • Mamaç, N. H., Ünsal, N. ve Yavuz, D. (2006). İlköğretim matematik 3 öğretmen kılavuzu, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB (2005); Fen ve teknoloji dersi öğretim programı ve kılavuzu, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB (2006). Ölçme ve değerlendirme metni, http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen. adresinden11.11.2008. tarihinde indirilmiştir.
  • Miles, M. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nded.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Morgil, İ., Cingör, N., Erökten, Y.S ve Oskay, Ö. (2004). Bilgisayar destekli kimya eğitiminde portfolyo çalışmaları. The Turkish Online Journal of Educational Technology- TOJET, 3(2). http://www.tojet.net/articles/3215.htm. Adresinden 21.05.2009 indirilmiştir.
  • Moursund, D.G. (1999). Project-based learning ın an ınformation technology environment. Eugene, OR: ISTE. Select Chapters Available On The Web.
  • Okur, M. ( 2008). 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Orhan, A. T. (2007). Fen eğitiminde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin ilköğretim öğretmen adayı, öğretmen ve öğrenci boyutu dikkate alınarak incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özsevgeç, T., Çepni, S. ve Demircioğlu, G. (2004). Fen bilgisi öğretmenlerin ölçme değerlendirme okur-yazarlık düzeyleri. VI.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Parmaksız, Ş, R. ve Yanpar, T. (2006). Alternatif değerlendirme yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretiminde kullanılabilirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16, (2), 159-172.
  • Rençber, İ. (2008). Yeni ilköğretim programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin müfettiş, yönetici ve öğretmen görüşleri (Konya İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Şeker, S. (2007). Yeni ilköğretim altıncı sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programının öğretmen görüşleri ışığında değerlendirilmesi (Gümüşhane İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Trabzon
  • Şenel, T. (2008). Fen ve teknoloji öğretmenleri için alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik bir hizmet içi eğitim programının etkililiğinin araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Taşdemir, M. (1997). Birleştirilmiş sınıflarda öğretimde öğretmen el kitabı, Gazi Büro Kitapevi, Ankara: Baran Ofset.
  • Turgut, M.F. (1992). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları, Ankara: Saydam Matbaacılık.
  • Tüfekçioğlu, N. ve Turgut, S. (2008). Yenilenen ilköğretim programı çerçevesinde değişen ölçme değerlendirme uygulamalarına sınıf öğretmenlerinin bakış açıları ve karşılaştıkları zorluklar. VII. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Çanakkale.
  • Wiggins, G. (1997). Practicing what wepreach in designing authentic. Assesments. Educational Leadership, 54 (4),18-25.
  • Williams, D. A. (1998). Documenting children’s learning: assesment and evaluation in the Project approach. Alberta Üniversitesi, Yayınlanmamış Master Tezi, Edmonton/ Alberta.
  • Yıldırım, A. ve Semerci, Ç. (2006). İlköğretimde(6., 7. ve 8. Sınıflar) öğretmen ve öğrencilerin ölçme ve değerlendirmeye ilişkin görüşleri (Diyarbakır ve Elazığ İli Örneği) Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt:16, (2), 83-95.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (genişletilmiş 5. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, G. ve Gündüz, N. (2008). Ankara merkez ilköğretim okullarında görevli beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme tekniklerinin uygulanışına ilişkin görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, VI(3), 103-111.
  • Yılmaz, T. (2006), Yenilen 5. sınıf matematik programı hakkında öğretmen görüşleri (Sakarya ili Örneği), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Yücel, A. (2008). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde verilen performans ödevleri hakkında öğretmen–veli öğrenci görüşleri (Konya Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
Toplam 68 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sabahattin Çiftçi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çiftçi, S. (2010). İlköğretim birinci kademe 4. ve 5. Sınıf öğretmenlerinin performans görevlerine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 9(3), 934-951.
AMA Çiftçi S. İlköğretim birinci kademe 4. ve 5. Sınıf öğretmenlerinin performans görevlerine ilişkin görüşleri. İOO. Eylül 2010;9(3):934-951.
Chicago Çiftçi, Sabahattin. “İlköğretim Birinci Kademe 4. Ve 5. Sınıf öğretmenlerinin Performans görevlerine ilişkin görüşleri”. İlköğretim Online 9, sy. 3 (Eylül 2010): 934-51.
EndNote Çiftçi S (01 Eylül 2010) İlköğretim birinci kademe 4. ve 5. Sınıf öğretmenlerinin performans görevlerine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online 9 3 934–951.
IEEE S. Çiftçi, “İlköğretim birinci kademe 4. ve 5. Sınıf öğretmenlerinin performans görevlerine ilişkin görüşleri”, İOO, c. 9, sy. 3, ss. 934–951, 2010.
ISNAD Çiftçi, Sabahattin. “İlköğretim Birinci Kademe 4. Ve 5. Sınıf öğretmenlerinin Performans görevlerine ilişkin görüşleri”. İlköğretim Online 9/3 (Eylül 2010), 934-951.
JAMA Çiftçi S. İlköğretim birinci kademe 4. ve 5. Sınıf öğretmenlerinin performans görevlerine ilişkin görüşleri. İOO. 2010;9:934–951.
MLA Çiftçi, Sabahattin. “İlköğretim Birinci Kademe 4. Ve 5. Sınıf öğretmenlerinin Performans görevlerine ilişkin görüşleri”. İlköğretim Online, c. 9, sy. 3, 2010, ss. 934-51.
Vancouver Çiftçi S. İlköğretim birinci kademe 4. ve 5. Sınıf öğretmenlerinin performans görevlerine ilişkin görüşleri. İOO. 2010;9(3):934-51.