Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin sahip oldukları bilime ve bilim insanlarına yönelik imajlarını cinsiyet ve sınıf düzeylerine göre belirlemektir. Araştırmada Song & Kim (1999)’in, Chambers (1983)’ın “Bir Bilim insanı Çizelim” ölçeğine dayalı olarak geliştirdikleri ölçek kullanılmıştır. Beş farklı sınıf düzeyindeki 623 öğrenciden toplanan nitel ve nicel veriler öğrenci yanıtlarında tanımlanmış örüntülerin frekanslarını hesaplamak ve cinsiyet ve sınıf düzeylerine göre karşılaştırma yapmak amacıyla analiz edilmiştir. Cinsiyet ve sınıf düzeyi açısından bazı benzerlikler ve farklılıklar belirlenmiştir. Bu çalışmanın sonuçları fen eğitiminde öğrenci öğrenmeleri, cinsiyet ve sosyo-kültürel konularla ilgilenen eğitimcilere ve araştırmacılara yararlı bilgiler sağlayabilir
Bilim imajı bilim insanı imajı ilköğretim öğrencisi ilköğretim okulu
The purpose of this study is to investigate primary school students’ images of science and
scientists according to gender and grade level. The survey questionnaire used in this study was developed by
Song & Kim (1999) based on Chambers’ Draw A Science and Scientists Test. The data, quantitative and
qualitative, from the responses of a total of 623 students from five different grade levels (grade 4-8) were
analyzed to calculate the relative frequencies of some identified patterns of responses and make comparisons
between different genders and age groups. Some noticeable age related and gender differences and similarities
were found and discussed. The results of this study may be give useful information to researchers and educators
who are interested in student learning contexts, and social, cultural and gender issues in science education.
Images of science images of scientists primary students primary school
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 3 |