Araştırmanın Amacı, kırsal bölgelerde bulunan ilköğretim okullarında öğrenim gören öğrenciler için geliştirilen sosyal etkinliklerin 2008-2009 öğretim yılı uygulamasının öğrenciler, öğretmenler görüşleri ve öğrencilerin özsaygıları açısından göre değerlendirilmesidir. Araştırma tarama modelinde var olan durumu olduğu gibi ortaya koyan betimsel bir eylem araştırmasıdır. Etkinliklerde, 333 kız, 509’u erkek olmak üzere toplam 842 öğrenci çeşitli dallarda okullarını temsil ederek görev almışlardır. Genel olarak bakıldığında öğrenciler bu etkinliklerden çoğu zaman düzeyinde memnun olduklarını ancak kaybetmekten üzüntü duyduklarını ifade etmeleri anlamlı görülmektedir. Öğretmenler öğrencilerin sosyal etkinliklerini genelde onların eğitimi adına olumlu bulurlarken, öğretimi de olumsuz yönde etkilediği görüşünde oldukları görülmektedir. Sosyal etkinliklere katılan öğrencilerle katılmayan öğrencilerin özsaygı derecelerinde katılanların lehine anlamlı bir fark görülmektedir. Bu araştırmanın konusu olan sosyal etkinlikler, kırsal yerleşim bölgelerinde bulunan okullarda uygulanabilir
Kırsal Bölgelerde Bulunan İlköğretim Okulları Sosyal Etkinlik Modeli Özsaygı
The purpose of this research is to assess the 2008-2009 academic year implementation of social activities,
which is developed for students enrolled in the primary schools that are located in rural areas, taking into account the
conceptions of the students and the teachers as well as the self esteem of the students. The research is a descriptive action
research that establishes the conditions present in the survey model as they are. A total of 842 students with 333 females and
509 males have participated in the activities to represent their schools in various branches. Examined in general, it is regarded
significant that students have expressed that they have been considerably satisfied with these activities; however, they have
felt sorry for losing. Teachers generally find the social activities of the students constructive for their education; however, it
is also observed that they think social activities negatively affect the teaching. A significant difference is observed in the self
esteem levels of the students for the benefit of those who have participated in the social activities with respect to the others
who have not participated. The social activity which is the subject of this research can be implemented in schools located in
rural residential areas.
Primary schools located in rural areas social activity model self esteem
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 3 |