Multicultural and global educations are two educational approaches that have been debated
widely by educators and scholars. Multicultural education has become more important due to the rapidly
increasing minority population in the United States. On the other hand, global education has become very
popular at the last decades when nations begin to give attention to global issues. Although there are differences
and similarities between these two approaches, both are not much known in Turkey. Thus, the purpose of this
paper is to introduce these approaches to the Turkish educational community. Considering their historical
development, firstly multicultural education, then global education approaches will be described. Finally, the
development of these two approaches across the World and Turkey will be discussed.
Son yıllarda çokkültürlü ve küresel eğitim yaklaşımları sosyal bilgiler eğitimi alanında önem kazanmaya başlamıştır. Çokkültürlü eğitim yaklaşımı bir yandan Amerika Birleşik Devletleri’ndeki azınlık nüfusunun hızlı bir şekilde artmasıyla, diğer yandan küresel eğitim yaklaşımıda özellikle son yıllarda ulusların küresel sorunlara daha çok eğilmesi ile önem kazanmaya başlamıştır. Bu iki yeni eğitim yaklaşımı arasında farklılıklar ve benzerlikler vardır. Ancak, daha önemlisi çokkültürlü ve küresel eğitim yaklaşımları Türkiye’ de pek az bilinmektedir. Dolayısıyla, bu derlemenin amacı özellikle son yıllarda gelişmekte olan bu eğitim yaklaşımlarını tanıtarak Dünyada ve Türkiye’ deki yayılması ile etkilerini tartışmaktır. Bu nedenle, tarihi gelişimleri dikkate alınarak önce çokkültürlü eğitim daha sonrada küresel eğitim yaklaşımının gelişimi ve ilkeleri tanıtılacak; ardından bu iki yaklaşımın ortak yönleri tespit edilerek Türkiye’ de ve Dünya’ da eğitim alanındaki yansımaları tartışılacaktır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 3 |