The purpose of this study is to evaluate the guidance services for nursery classes in primary schools,
which have a guidance teacher, according to the perceptions of preschool teachers. The study was carried out
among 14 preschool teachers employed in the nursery classes of primary schools in Ankara, affiliated with the
Ministry of National Education. For the purpose of this study, easily accessible sampling method is selected
from among purposive sampling methods. The teachers in the sample were interviewed. During the interview
they were asked questions about school guidance unit and its services. Their responses were recorded, and their
expressions were summarized and interpreted using descriptive analysis technique. The findings of the analysis
show that teachers primarily require guidance services to concentrate on children with special needs, children
with behavior problems and children with disabilities in inclusive classes, in short children with problem
behaviors and their families. Training programs for parents are deemed to be of secondary importance. Most of
the teachers stated that they are satisfied with current guidance services and that they do not have any other
expectations from the guidance unit
school guidance services preschool teachers elementary school.
Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarının anasınıflarına verilen rehberlik hizmetlerinin okul öncesi öğretmenlerinin algılamalarına göre belirlenmesidir. Araştırma Ankara ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okullarının anasınıflarında çalışan 14 okul öncesi öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Burada amaçlı örneklem yönteminden kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi seçilmiştir. Araştırmada yer alan öğretmenler ile görüşme yapılmıştır. Görüşmede öğretmenlere okul rehberlik servisi ve yapılan hizmetlerle ilgili sorular sorulmuştur. Öğretmenlerin cevapları kaydedilmiş ve cevaplarda yer alan ifadeler betimsel analiz tekniği ile özetlenmiş ve yorumlanmıştır. Görüşmeler sonucunda elde edilen bulgulara göre anasınıflarına verilen öncelikli hizmetin özel gereksinimi olan, davranış problemleri olan ve kaynaştırma öğrencileri ile ilgili olarak özetle problem durumu olan çocuklar ve aileleri ile çalışmalar yapılması olarak ifade edilmiştir. Anne baba eğitim çalışmaları ikinci sırada belirtilmiştir. Öğretmenlerin çoğunluğu şu an verilen hizmetlerden memnun olduğunu ve rehberlik servisinden başka bir beklentisinin olmadığını belirtmiştir. Çalışmada elde edilen bulgular tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur
okul rehberlik hizmetleri okul öncesi öğretmeni ilköğretim okulu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 2 |