Bu çalışmada amaca yönelik aktivitelerle yapılan çevre eğitiminin öğrencilerin çevre bilincinin gelişimine
etkisi incelenmiştir. Bu amaçla Đlköğretim okulu 5. sınıf öğrencilerine her hafta bir tema kapsamında olacak
şekilde 6 haftalık çalışma programı hazırlanmış ve özgün etkinlikler yaptırılarak çevre eğitimi verilmiştir.
Öğrencilerin çalışmanın başında ve sonunda çalışma konuları ile ilgili açık uçlu sorulara verdikleri cevaplar, bir
önceki hafta öğrendikleri ve düşüncelerini içeren çalışma kağıtları ve her hafta yaptıkları etkinlikler sonunda
hazırladıkları raporlar değerlendirilerek yapılan etkinlikleri eğlenceli buldukları ve işlenen konular ile ilgili
öğrendiklerinin amaçlanan ölçüde olduğu sonucuna varılmıştır
The present study investigates the effects of the environmental education through original activities on the development of children’s environmental consciousness. For this purpose, a 6-week study program was prepared to apply with elementary school 5th grade students as based on a theme for each week, and the students were given environmental education doing some original activities. The answers they gave to the open-ended questions addressed at the beginning and end of the study, the papers containing their thoughts on what they studied during every preceding week, and the reports submitted after the activities they did every week, were all evaluated and it was found that they enjoyed the activities and what they learnt about the topics studied was at the desired level
Environmental education elementary schools original activities
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 2 |