Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çevre Eğitimi İçin Özgün Etkinlikler ve Bu Etkinliklerin Öğrenciler Üzerindeki Etkileri

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 2, 552 - 560, 26.06.2010

Öz

Bu çalışmada amaca yönelik aktivitelerle yapılan çevre eğitiminin öğrencilerin çevre bilincinin gelişimine
etkisi incelenmiştir. Bu amaçla Đlköğretim okulu 5. sınıf öğrencilerine her hafta bir tema kapsamında olacak
şekilde 6 haftalık çalışma programı hazırlanmış ve özgün etkinlikler yaptırılarak çevre eğitimi verilmiştir.
Öğrencilerin çalışmanın başında ve sonunda çalışma konuları ile ilgili açık uçlu sorulara verdikleri cevaplar, bir
önceki hafta öğrendikleri ve düşüncelerini içeren çalışma kağıtları ve her hafta yaptıkları etkinlikler sonunda
hazırladıkları raporlar değerlendirilerek yapılan etkinlikleri eğlenceli buldukları ve işlenen konular ile ilgili
öğrendiklerinin amaçlanan ölçüde olduğu sonucuna varılmıştır

Kaynakça

  • Belanger, P. (2003). “Learning environments and environmental education”, New Directions forAdult and Continuing Education, No.99, 79-88.
  • Goussia-Rizou, M., Abeliotis, K. (2004). “Environmental education in secondary schools in Greece: the viewpoints of the district heads of environmental education”, The Journal of Environmental Education, 35(3), 29-33.
  • Grodzinska-Jurczak, M.(2004). “Forum environmental education in Poland: its present status”, International Research in Geographical and Environmental Education, Vol.13, No.3, 251-257.
  • Hampton, C. H., Hampton, C. D., Kramer, D. C. and others. (1997). “Classroom creature culture: Algae to anoles”, Science and Children.
  • Hua, B.(2004). “Integrated environmental education into the elementary school curriculum”, Chinese Education and Society, vol.37, no.4, pp.48-52.
  • Jinliang, W., Yunyan, H., Ya, L., Xiang, H., Xiafei, W., Yuanmei, J. (2004). “An analysis of environmental awareness and environmental education for primary school and High school students in Kunming”, Chinese Education and Society, vol.37, no.4, pp.24-31.
  • Kiziroğlu, Đ. (2000), “Türk Eğitim Sisteminde Çevre Eğitimi ve Karşılaşılan Sorunlar”, V. Uluslar Arası Ekoloji ve Çevre Sorunları Sempozyumu, Ankara.
  • Külköylüoğlu, O. (2000), “Çevre Eğitiminde Yapısal Unsurlar ve Amaçlar Üniversitelerin Eğitimde Önemi”, V. Uluslar Arası Ekoloji ve Çevre Sorunları Sempozyumu, Ankara.
  • Pace, P. (2003). “Environmental education: Providing a context for a meaningful science education”, Journal of Baltic Science Education, No.1, pp. 28-35.
  • Poudel, D. D., Vincent, L. M., Anzalona, C., Huner, J., Wollard, D., Clement, T., DeRamus, A., Blakewood, G. (2005). “Hands-on activities and challenge test in agricultural and environmental education”, The Journal of Environmental Education, 36(4), 10-22.
  • Shaw, J. S. (November/December 2003). “Environmental education”, Society, 60-66.
  • Şimşekli, Y.(2001). “Bursa’da “Uygulamalı Çevre Eğitimi” Projesine Seçilen Okullarda Yapılan Etkinliklerin Okul Yöneticisi ve Görevli öğretmenlerin Katkısı yönünden Değerlendirilmesi”, U.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt:XIV, No:1, 73-84.
  • Şimşekli, Y. (2004). “Çevre Bilincinin Geliştirilmesine Yönelik Çevre Eğitimi Etkinliklerine Đlköğretim Okullarının Duyarlılığı”, U.Ü.Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:XVII, No:I, 83-92.
  • Turgut, M. F., Baker, D., Cunningham, R., Piburn, M. (1997). “Fen bilgisi öğretimi“, YÖK/Dünya Bankası, Öğretmen Eğitimi Dizisi, 7.16-7.18.
  • Ünal, S., Dımışkı, E., (1999). “UNESCO-UNEP Himayesinde çevre eğitiminin gelişimi ve Türkiye’de ortaöğretim çevre eğitimi”, H.Ü. Eğitim Fak. Dergisi, 16-17:142-154.
  • Wojcik, A. M. (2004). “Informal environmental education in Poland”, International Research in Geographical and Environmental Education, Vol.13, No.3, 291-298.
  • Xuehua, Z. (2004). “An overview of the environmental knowledge system for elementary school students”, Chinese Education and Society, vol.37, no.4, pp.45-47.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H., (1999). “ Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri“. Ankara
  • Yılmaz, Ö., Andersen, H. O. (2004). “Views of elementary and middle school Turkish students toward environmental issues”, Environmental Attitudes, vol.26, no.12, 1527-1546.

The Original Activities for Environmental Education and Their Effects on Students (A Case Study in Bursa)

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 2, 552 - 560, 26.06.2010

Öz

The present study investigates the effects of the environmental education through original activities on the development of children’s environmental consciousness. For this purpose, a 6-week study program was prepared to apply with elementary school 5th grade students as based on a theme for each week, and the students were given environmental education doing some original activities. The answers they gave to the open-ended questions addressed at the beginning and end of the study, the papers containing their thoughts on what they studied during every preceding week, and the reports submitted after the activities they did every week, were all evaluated and it was found that they enjoyed the activities and what they learnt about the topics studied was at the desired level

Kaynakça

  • Belanger, P. (2003). “Learning environments and environmental education”, New Directions forAdult and Continuing Education, No.99, 79-88.
  • Goussia-Rizou, M., Abeliotis, K. (2004). “Environmental education in secondary schools in Greece: the viewpoints of the district heads of environmental education”, The Journal of Environmental Education, 35(3), 29-33.
  • Grodzinska-Jurczak, M.(2004). “Forum environmental education in Poland: its present status”, International Research in Geographical and Environmental Education, Vol.13, No.3, 251-257.
  • Hampton, C. H., Hampton, C. D., Kramer, D. C. and others. (1997). “Classroom creature culture: Algae to anoles”, Science and Children.
  • Hua, B.(2004). “Integrated environmental education into the elementary school curriculum”, Chinese Education and Society, vol.37, no.4, pp.48-52.
  • Jinliang, W., Yunyan, H., Ya, L., Xiang, H., Xiafei, W., Yuanmei, J. (2004). “An analysis of environmental awareness and environmental education for primary school and High school students in Kunming”, Chinese Education and Society, vol.37, no.4, pp.24-31.
  • Kiziroğlu, Đ. (2000), “Türk Eğitim Sisteminde Çevre Eğitimi ve Karşılaşılan Sorunlar”, V. Uluslar Arası Ekoloji ve Çevre Sorunları Sempozyumu, Ankara.
  • Külköylüoğlu, O. (2000), “Çevre Eğitiminde Yapısal Unsurlar ve Amaçlar Üniversitelerin Eğitimde Önemi”, V. Uluslar Arası Ekoloji ve Çevre Sorunları Sempozyumu, Ankara.
  • Pace, P. (2003). “Environmental education: Providing a context for a meaningful science education”, Journal of Baltic Science Education, No.1, pp. 28-35.
  • Poudel, D. D., Vincent, L. M., Anzalona, C., Huner, J., Wollard, D., Clement, T., DeRamus, A., Blakewood, G. (2005). “Hands-on activities and challenge test in agricultural and environmental education”, The Journal of Environmental Education, 36(4), 10-22.
  • Shaw, J. S. (November/December 2003). “Environmental education”, Society, 60-66.
  • Şimşekli, Y.(2001). “Bursa’da “Uygulamalı Çevre Eğitimi” Projesine Seçilen Okullarda Yapılan Etkinliklerin Okul Yöneticisi ve Görevli öğretmenlerin Katkısı yönünden Değerlendirilmesi”, U.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt:XIV, No:1, 73-84.
  • Şimşekli, Y. (2004). “Çevre Bilincinin Geliştirilmesine Yönelik Çevre Eğitimi Etkinliklerine Đlköğretim Okullarının Duyarlılığı”, U.Ü.Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:XVII, No:I, 83-92.
  • Turgut, M. F., Baker, D., Cunningham, R., Piburn, M. (1997). “Fen bilgisi öğretimi“, YÖK/Dünya Bankası, Öğretmen Eğitimi Dizisi, 7.16-7.18.
  • Ünal, S., Dımışkı, E., (1999). “UNESCO-UNEP Himayesinde çevre eğitiminin gelişimi ve Türkiye’de ortaöğretim çevre eğitimi”, H.Ü. Eğitim Fak. Dergisi, 16-17:142-154.
  • Wojcik, A. M. (2004). “Informal environmental education in Poland”, International Research in Geographical and Environmental Education, Vol.13, No.3, 291-298.
  • Xuehua, Z. (2004). “An overview of the environmental knowledge system for elementary school students”, Chinese Education and Society, vol.37, no.4, pp.45-47.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H., (1999). “ Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri“. Ankara
  • Yılmaz, Ö., Andersen, H. O. (2004). “Views of elementary and middle school Turkish students toward environmental issues”, Environmental Attitudes, vol.26, no.12, 1527-1546.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yeter Şimşekli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şimşekli, Y. (2010). Çevre Eğitimi İçin Özgün Etkinlikler ve Bu Etkinliklerin Öğrenciler Üzerindeki Etkileri. İlköğretim Online, 9(2), 552-560.
AMA Şimşekli Y. Çevre Eğitimi İçin Özgün Etkinlikler ve Bu Etkinliklerin Öğrenciler Üzerindeki Etkileri. İOO. Haziran 2010;9(2):552-560.
Chicago Şimşekli, Yeter. “Çevre Eğitimi İçin Özgün Etkinlikler Ve Bu Etkinliklerin Öğrenciler Üzerindeki Etkileri”. İlköğretim Online 9, sy. 2 (Haziran 2010): 552-60.
EndNote Şimşekli Y (01 Haziran 2010) Çevre Eğitimi İçin Özgün Etkinlikler ve Bu Etkinliklerin Öğrenciler Üzerindeki Etkileri. İlköğretim Online 9 2 552–560.
IEEE Y. Şimşekli, “Çevre Eğitimi İçin Özgün Etkinlikler ve Bu Etkinliklerin Öğrenciler Üzerindeki Etkileri”, İOO, c. 9, sy. 2, ss. 552–560, 2010.
ISNAD Şimşekli, Yeter. “Çevre Eğitimi İçin Özgün Etkinlikler Ve Bu Etkinliklerin Öğrenciler Üzerindeki Etkileri”. İlköğretim Online 9/2 (Haziran 2010), 552-560.
JAMA Şimşekli Y. Çevre Eğitimi İçin Özgün Etkinlikler ve Bu Etkinliklerin Öğrenciler Üzerindeki Etkileri. İOO. 2010;9:552–560.
MLA Şimşekli, Yeter. “Çevre Eğitimi İçin Özgün Etkinlikler Ve Bu Etkinliklerin Öğrenciler Üzerindeki Etkileri”. İlköğretim Online, c. 9, sy. 2, 2010, ss. 552-60.
Vancouver Şimşekli Y. Çevre Eğitimi İçin Özgün Etkinlikler ve Bu Etkinliklerin Öğrenciler Üzerindeki Etkileri. İOO. 2010;9(2):552-60.