This study examines primary-school student teachers’ perceptions of geography and the aims of
geography teaching in primary schools. The sample of the research consists of 272 primary-school student
teachers in two universities, Erciyes and Uludag Universities. Similiar to Catling (2004)’s study, a questinnaire
with two open-ended questions was conducted with student teachers. Data was collected in December 2006.
According to the analysis, 51,1% per cent of student teachers share an ‘earthist’ perspective in terms of their
geographic perception. This view is followed by ‘placeist’ view that is supported by 32% per cent of the student
teachers. The aim of teaching geography in primary schools is considered within the context of ‘localist’ view by
43,8% per cent of respondents. Other results will be examined in more detail in the paper.
Primary student teacher geography perception geography teaching
Araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının coğrafyaya ve ilköğretimde coğrafya öğretiminin amaçına yönelik bulunmaktadırlar. Araştırmada çalışma grubunu, Erciyes Üniversitesi ve Uludağ Üniversitesi'nde öğrenim görmekte olan 272 sınıf öğretmeni adayı bulunuyor. Veri toplama aracıında Catling (2004) 'de çalışılabilme. Veriler, Aralık 2006'da toplanmıştır. Öğretmen adaylarının coğrafyaya yönlendirilmesini sağlayacaklardır, öğretmen adaylarının açıklamalarının% 51,1'inin fiziki ve beşeri coğrafya ele ele alan görüşe ve% 32'sinin de coğrafyayı yer alıyor ele alan görüşe ait gördüm. Öğretmen adaylarının ilköğretimde coğrafya öğretiminin amaçına baktırmak; açıklamaların% 43,8'inin görüşünün ele alınması alınır. Diğer sonuçlar çalışmada detaylı olarak incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 3 |