Bu Araştırmada, Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı'nın benimsediği düzenleyici etkinliğiın 5E öğretim modeline sahip olmak için ilköğretim beşinci sınıf becerilerini nasıl yazabilirim. Araştırma eylem araştırması biçiminde desenlenmiştir. Araştırmalar, 2007–2008 öğretim üyesi güz dönemi Eskişehir ilindeki bir ilköğretim okulunun beşinci sınıf. Veri toplama aracı olarak tanımlanması testi, Google Günlüğü, öğrenci günlükleri, video kayıtları ve süreci yapılandırılmış görüşmeler. SPSS 15.0 programı ile yapılmıştır. nitel bölüm analizinde ise betimsel analiz tekniği. Araştırma sonuçları, gerçekleştirilen eylem araştırmasının öğrencilerin bilimsel süreç becerileri gelişimi üzerinde etkili olduğunu göstermiştir
Yapılandırmacılık Fen ve Teknoloji dersi öğretimi bilimsel süreç becerileri
In this study, the aim is to emphasize how to improve the scientific process skills by the
application of constructivist approach adopted in the Teaching Program of the Science and Technology course in
fifth grade primary school students. The research was designed as an action research. The research was
conducted in a primary school in the fall term of 2007–2008 academic years. The data were collected with video
records, semi-structured interviews, Scientific Process Skills Test, researcher and students journals. The
qualitative data were analyzed by descriptive analysis and the findings were interpreted according to the research
question. The quantitative data were analyzed and interpreted by using 15.0 version of SPSS (Statistical Package
for Social Sciences) program. The study results revealed that the action research became effective on
improvement of participant students’ scientific process skills.
Science and Technology Course teaching constructivism scientific process skills.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 3 |