Twenty-five mathematics teachers from 14 middle schools in Ankara were selected by stratified random sampling method to participate in this study in the second semester of 2003-2004 academic year. The aim of this study was observe and determine the methods/approaches that mathematics teachers apply in their classes and their views on the application of expository teaching approach in mathematics instruction. Data were collected through interviews with teachers; class observations, and lesson plans obtained from teachers. It was concluded that most of the participated teachers applied traditional teaching methods both in their lesson plans and classes. Moreover, it was revealed that most of the participants find expository teaching approach close to their way of teaching and try to apply this approach in their lessons
Teaching approach Expository teaching Mathematics instruction Teachers’ views
Tabakalı tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen Ankara ilindeki 14 ilköğretim okulunda 25 ikinci kademe matematik öğretmeni ile 2003-2004 eğitim-öğretim yılıının 2. döneminde yürütülen bu araştırma ile matematik öğretmenlerin, derslerinde kullandıkları öğretim yöntemleri / başvuruları araştırılmış ve sunuş yoluyla öğretme yaklaşının matematik öğretiminde uygulanması konusundaki görüşleri tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri; ilköğretim matematik öğretmenleri ile yapılan ikili görüşmeler, dersler gözlemleri ve öğretmenlerden alınan ders planları arasında toplanmıştır. Katılımcı matematik öğretmenlerinin birçoğunun, gerek ders planlarında, gerekse derslerinde, geleneksel öğretim yöntemlerinde kullandıkları belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların çoğunluğunun, güneş yoluyla öğretme yaklaşımını kendilerine yakın buldukları ve derslerinde bu yaklaşıma yer vermeye çalıştıkları tespit edilmiştir.
Öğretme yaklaşımı Sunuş yoluyla öğretme Matematik öğretimi Öğretmen görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 1 |