Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 1, 1 - 9, 26.06.2009

Öz

-

Kaynakça

  • Altun, M. (2002). lköretim ikinci kademede (6, 7 ve 8. snflarda) matematik öretimi. stanbul: Alfa Bas,m Yay,n.
  • Altun, M. (2008). Eitim fakülteleri ve matematik öretmenleri için ortaöretimde matematik öretimi. Bursa: Aktüel Alfa Akademi.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eitimi. Ankara: Harf E itim Yay,nc,l, ,.
  • Delil, (2006). Saylar. (Ed., Kaçar, A., Temel matematik I-II). Ankara: PegemA Yay,nc,l,k.

Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 1, 1 - 9, 26.06.2009

Öz

Bu öğretim uygulamasının yapılmasıma, resmi kurallara göre pozitif tamsayılarda bölünebilme kurallarına göre düşünmek. Öğrenme; sadece “Ne?” sorusuna cevap bulmak değil, “Niçin ?, Nasıl ?,… daha ne?” gibi soruları da sormak ve bunlara cevap bulmakla mümkündür. “Niçin?” Sorusuna göre cevap aranmıştır. Örnekle 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 24, 55 ile bölünebilme kurallarının nasıl ortaya çıktığı incelenmiştir. Bu kurallar niçinlendirilmiş bilinmenin ile diğer değerler tamsayısının bölünebilme kurallara kendimizin ulaşması için merak uyandırması, başka bir ifade ile çalışmayı okuyanların “… ise ne? ”sorusuna kendileri cevap aramaları beklenmektedir.

Kaynakça

  • Altun, M. (2002). lköretim ikinci kademede (6, 7 ve 8. snflarda) matematik öretimi. stanbul: Alfa Bas,m Yay,n.
  • Altun, M. (2008). Eitim fakülteleri ve matematik öretmenleri için ortaöretimde matematik öretimi. Bursa: Aktüel Alfa Akademi.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eitimi. Ankara: Harf E itim Yay,nc,l, ,.
  • Delil, (2006). Saylar. (Ed., Kaçar, A., Temel matematik I-II). Ankara: PegemA Yay,nc,l,k.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Peker

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Peker, M. (2009). Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi. İlköğretim Online, 8(1), 1-9.
AMA Peker M. Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi. İOO. Mart 2009;8(1):1-9.
Chicago Peker, Murat. “Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi”. İlköğretim Online 8, sy. 1 (Mart 2009): 1-9.
EndNote Peker M (01 Mart 2009) Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi. İlköğretim Online 8 1 1–9.
IEEE M. Peker, “Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi”, İOO, c. 8, sy. 1, ss. 1–9, 2009.
ISNAD Peker, Murat. “Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi”. İlköğretim Online 8/1 (Mart 2009), 1-9.
JAMA Peker M. Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi. İOO. 2009;8:1–9.
MLA Peker, Murat. “Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi”. İlköğretim Online, c. 8, sy. 1, 2009, ss. 1-9.
Vancouver Peker M. Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi. İOO. 2009;8(1):1-9.