In this research the efect of usage of Cube Model in the teaching of Pascal triangle and some
identical equalities has been investigated. The research was carried out on two groups one of which was
experimental group and the other traditional learning group, both from 8 th grade of an elementary school in
Diyarbak.r. In the research in which the pre- test – post - test control group was used, Pascal triangle and some
identical equalities beging in the unit named “Lettered Expressions and Equations” in the eight class program
was taught in the science laboratory in the group study with open ended question for two hours. In the analyses
of the data obtained in the research, some statistical methods such as T-test, percentages, and frequency were
used. It was observed that experimental group learned significantly more than the control group.
Bu araştırmada Paskal üçgeninin bazılarına özdeşliklerin öğretilmesinde, Tam Küp modeli kullanımının etkisi belirlenmeye çalıştı. Araştırma, Diyarbakır linde 2005-2006 öğretim yılı güz döneminde sekizinci sınıf öğrenciler tarafından yapılmış, sunuş yoluyla öğrenme grubu ve geleneksel öğretim grubu olmak üzere, iki grup üzerinde yürütülmüştür. Öntest - son test kontrol gruplu modelin kullanıldığı araştırmada, ilköğretim 8. sınıf matematik programında bulunan "Harfli fadeler ve Denklemler" ünitesinde bulunan Paskal üçgeni ve bazıları özdeşliklerin kazanımının Tam Küp Modeli ile elde edilişi, öğretmen tarafından iki ders saati boyunca Fen Bilgisi Laboratuarında grup çalışması ve açık uçlu soru ile işlenmiştir. Okuduğundan beri verilerin t - testi, ortalama, yüzde ve frekans kullanılmıştır. Tam küp modeli öğrenci başarısını olumlu yönde etkilediği gözlenmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 3 |