Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Using Cube Model on Teaching Pascal Triangle and some Identical Equalities

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 3, 717 - 725, 26.06.2008

Öz

In this research the efect of usage of Cube Model in the teaching of Pascal triangle and some
identical equalities has been investigated. The research was carried out on two groups one of which was
experimental group and the other traditional learning group, both from 8 th grade of an elementary school in
Diyarbak.r. In the research in which the pre- test – post - test control group was used, Pascal triangle and some
identical equalities beging in the unit named “Lettered Expressions and Equations” in the eight class program
was taught in the science laboratory in the group study with open ended question for two hours. In the analyses
of the data obtained in the research, some statistical methods such as T-test, percentages, and frequency were
used. It was observed that experimental group learned significantly more than the control group.

Kaynakça

  • Altun, M. (2004). lköretim kinci Kademe Matematik Öretimi. (3.). Bursa: Alfa Bas.m Yay.n
  • Baykul, Y. (1995). lköretimde Matematik Öretimi. Ankara: Yay.n no:24 Pegema
  • Baykul, Y. ve AGkar, P. (Ed.). (1987). Matematik Öretimi. EskiGehir: Bekir Özer
  • Bulut, S. ve ArkadaGlar.. Matematik Ö retiminde Somut Materyallerin Kullan.lmas.. 16.03.2004 tarihinde http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/ozetler/d188.pdf adresinden al.nm.Gt.r.
  • Lise matematik program..zip 08 A ustos 2005 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=75, adresinden al.nm.Gt.r.
  • Caferov, V. ÖzdeGlikler, Denklemler ve EGitsizlikler. 16 Eylül 2005 tarihinde http://www.aof.edu.tr/kitap/IOLTP/2285/unite02.pdf, adresinden al.nm.Gt.r.
  • Gülten, D. ve Gülten, . (Haziran 2004). Binom Aç.l.m. Ö retimine Farkl. Bir YaklaG.m. 18 Eylül 2004 tarihinde http://ilkogretim-online.org.tr/vol3say2/v03s02u1.pdf, adresinden al.nm.Gt.r.
  • Köller, J. (2002). 15 A ustos 2004 tarihinde http://mathematische-basteleien.de//formula.htm, adresinden al.nm.Gt.r.
  • MEB (Millî E itim Bakanl. .), TTKB (Talim ve Terbiye kurul BaGkanl. .). (2005). lköretim Matematik Dersi (6-7-8) Öretim Program. Devlet Kitaplar. Müd. Bas. Evi. Ankara.
  • MEB (Milli E itim Bakanl. .). (2002). lköretim Okulu Ders Programlar Matematik Program 6-7-8. snf, stanbul: MEB
  • Niedermann, H. U. (2004). 15 Eylül 2004 tarihinde http://www.wwcc.edu/oca/syllfiles/200HUM103A34412808140234127fractals.htm, adresinden al.nm.Gt.r.
  • Niemeyer, J. (1988). Mathematics Teaching. MT124. Derby. England.
  • Olkun, S. (2003). Ö rencilere Hacim Formülleri Ne Zaman Anlaml. Gelir? Hacettepe Üniversitesi Eitim Fakültesi Dergisi 25, 160–165.
  • Pö ün, T. ve Önal, F. (1972). Ortaokullar için Matematik 3. stanbul: Ders Kitaplar. A._. Ek

Paskal Üçgeni ve Bazı Özdeşliklerin, Tam Küp Modeli ile Öğretilmesinin Başarıya Etkisi

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 3, 717 - 725, 26.06.2008

Öz

Bu araştırmada Paskal üçgeninin bazılarına özdeşliklerin öğretilmesinde, Tam Küp modeli kullanımının etkisi belirlenmeye çalıştı. Araştırma, Diyarbakır linde 2005-2006 öğretim yılı güz döneminde sekizinci sınıf öğrenciler tarafından yapılmış, sunuş yoluyla öğrenme grubu ve geleneksel öğretim grubu olmak üzere, iki grup üzerinde yürütülmüştür. Öntest - son test kontrol gruplu modelin kullanıldığı araştırmada, ilköğretim 8. sınıf matematik programında bulunan "Harfli fadeler ve Denklemler" ünitesinde bulunan Paskal üçgeni ve bazıları özdeşliklerin kazanımının Tam Küp Modeli ile elde edilişi, öğretmen tarafından iki ders saati boyunca Fen Bilgisi Laboratuarında grup çalışması ve açık uçlu soru ile işlenmiştir. Okuduğundan beri verilerin t - testi, ortalama, yüzde ve frekans kullanılmıştır. Tam küp modeli öğrenci başarısını olumlu yönde etkilediği gözlenmiştir

Kaynakça

  • Altun, M. (2004). lköretim kinci Kademe Matematik Öretimi. (3.). Bursa: Alfa Bas.m Yay.n
  • Baykul, Y. (1995). lköretimde Matematik Öretimi. Ankara: Yay.n no:24 Pegema
  • Baykul, Y. ve AGkar, P. (Ed.). (1987). Matematik Öretimi. EskiGehir: Bekir Özer
  • Bulut, S. ve ArkadaGlar.. Matematik Ö retiminde Somut Materyallerin Kullan.lmas.. 16.03.2004 tarihinde http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/ozetler/d188.pdf adresinden al.nm.Gt.r.
  • Lise matematik program..zip 08 A ustos 2005 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=75, adresinden al.nm.Gt.r.
  • Caferov, V. ÖzdeGlikler, Denklemler ve EGitsizlikler. 16 Eylül 2005 tarihinde http://www.aof.edu.tr/kitap/IOLTP/2285/unite02.pdf, adresinden al.nm.Gt.r.
  • Gülten, D. ve Gülten, . (Haziran 2004). Binom Aç.l.m. Ö retimine Farkl. Bir YaklaG.m. 18 Eylül 2004 tarihinde http://ilkogretim-online.org.tr/vol3say2/v03s02u1.pdf, adresinden al.nm.Gt.r.
  • Köller, J. (2002). 15 A ustos 2004 tarihinde http://mathematische-basteleien.de//formula.htm, adresinden al.nm.Gt.r.
  • MEB (Millî E itim Bakanl. .), TTKB (Talim ve Terbiye kurul BaGkanl. .). (2005). lköretim Matematik Dersi (6-7-8) Öretim Program. Devlet Kitaplar. Müd. Bas. Evi. Ankara.
  • MEB (Milli E itim Bakanl. .). (2002). lköretim Okulu Ders Programlar Matematik Program 6-7-8. snf, stanbul: MEB
  • Niedermann, H. U. (2004). 15 Eylül 2004 tarihinde http://www.wwcc.edu/oca/syllfiles/200HUM103A34412808140234127fractals.htm, adresinden al.nm.Gt.r.
  • Niemeyer, J. (1988). Mathematics Teaching. MT124. Derby. England.
  • Olkun, S. (2003). Ö rencilere Hacim Formülleri Ne Zaman Anlaml. Gelir? Hacettepe Üniversitesi Eitim Fakültesi Dergisi 25, 160–165.
  • Pö ün, T. ve Önal, F. (1972). Ortaokullar için Matematik 3. stanbul: Ders Kitaplar. A._. Ek
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aziz Harman

M. Faysal Akın

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Harman, A., & Akın, M. F. (2008). Paskal Üçgeni ve Bazı Özdeşliklerin, Tam Küp Modeli ile Öğretilmesinin Başarıya Etkisi. İlköğretim Online, 7(3), 717-725.
AMA Harman A, Akın MF. Paskal Üçgeni ve Bazı Özdeşliklerin, Tam Küp Modeli ile Öğretilmesinin Başarıya Etkisi. İOO. Eylül 2008;7(3):717-725.
Chicago Harman, Aziz, ve M. Faysal Akın. “Paskal Üçgeni Ve Bazı Özdeşliklerin, Tam Küp Modeli Ile Öğretilmesinin Başarıya Etkisi”. İlköğretim Online 7, sy. 3 (Eylül 2008): 717-25.
EndNote Harman A, Akın MF (01 Eylül 2008) Paskal Üçgeni ve Bazı Özdeşliklerin, Tam Küp Modeli ile Öğretilmesinin Başarıya Etkisi. İlköğretim Online 7 3 717–725.
IEEE A. Harman ve M. F. Akın, “Paskal Üçgeni ve Bazı Özdeşliklerin, Tam Küp Modeli ile Öğretilmesinin Başarıya Etkisi”, İOO, c. 7, sy. 3, ss. 717–725, 2008.
ISNAD Harman, Aziz - Akın, M. Faysal. “Paskal Üçgeni Ve Bazı Özdeşliklerin, Tam Küp Modeli Ile Öğretilmesinin Başarıya Etkisi”. İlköğretim Online 7/3 (Eylül 2008), 717-725.
JAMA Harman A, Akın MF. Paskal Üçgeni ve Bazı Özdeşliklerin, Tam Küp Modeli ile Öğretilmesinin Başarıya Etkisi. İOO. 2008;7:717–725.
MLA Harman, Aziz ve M. Faysal Akın. “Paskal Üçgeni Ve Bazı Özdeşliklerin, Tam Küp Modeli Ile Öğretilmesinin Başarıya Etkisi”. İlköğretim Online, c. 7, sy. 3, 2008, ss. 717-25.
Vancouver Harman A, Akın MF. Paskal Üçgeni ve Bazı Özdeşliklerin, Tam Küp Modeli ile Öğretilmesinin Başarıya Etkisi. İOO. 2008;7(3):717-25.