Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Mathematics Instruction Based On Multiple Intelligences Theory on the Learner Attitudes Towards Fractions Unit In Grade 6

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 3, 800 - 813, 26.06.2008

Öz

The purpose of this study is to research and find out whether the multiple intelligences theory based
instructions in grade 6
th Mathematics lessons have any effect on the students attitude to mathematics. The research is a semiexperiential
study and was carried out in an elementary school in Kocaeli zmit district using 70 sixth grade students as
subjects in 2004-2005 academic year. The researchers used one experimental group and one control group. While the
fractions unit was taught using the traditional methods in the control group, Multiple Intelligences Theory based lesson plans
were used in the experimental group. The data gathered at the end of the experiment by using "Mathematical Attitude Scale"
was evaluated with the statistical analysis method. As a result, it has been found out that instructions based on the Multiple
Intelligences Theory have a positive effect on the students' attitude towards mathematics and the level of interest to
mathematics when compared to the traditional teaching techniques.

Kaynakça

  • Akgün, L. (2002). Matemati e Kar ı Olumlu Tutum Geli tirme Faktörleri, Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Alıcıgüzel, . (1975). lk ve Orta Dereceli Okullarda Ö retim. nkılap ve Aka Yayınevi, stanbul.
  • Alkan;H., Güzel,E.B.,Elçi.A.N.(2004). Ö rencilerin Matemati e Yönelik Tutumlarında Matematik Ö retmenlerinin Üstlendi i Rollerin Belirlenmesi. XIII. Ulusal E itim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 nönü Üniversitesi, E itim Fakültesi, Malatya.
  • Allen, D. (1997).The effectiveness of multiple intelligence approach in a gifted social studies
  • classroom, USA: Georgia Collage& State University.
  • Altun, M.(2001). lkö retimde kinci Kademede Matematik Ö retimi. Bursa: Erkam Matbaası.
  • Alvis, T.(1996). The best of multiple intelligences activities from teacher created materials. Glenview, USA: SkyLight Training and Publising.
  • Andre,T., Whigham, M., Hendrickson, A., and Chambers, S. (1997). Science and mathematics versus other school subject areas: Pupil attitudes versus parent attitudes. (ERIC Document Reproduc- tion service No.ED 416 092).
  • Armstong, J.M.(1979). A.National assessment of achievement and participation of women in mathematics, Final report to the National Institute of -Education on its two-year grant, No.NIE- G-0061, Denver: Education Commission of the states, November.
  • Armstrong, T.(2000). Multiple Intelligences In The Classroom, (2th Ed.). Association for Supervision
  • and Curriculum Development, Alexandria, Virginia, USA, 21-102.
  • A çı, Z. ve Demircio lu, H. (2002). Çoklu Zekâ Teorisine Göre Geli tirilen Ekoloji Ünitesinin 9. Sınıf Ö rencilerinin Ekoloji Ba arısına ve Tutumuna Olan Etkisi, V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik E itimi Kongresi, ODTU, Ankara, Türkiye.
  • Azar A., Presley, A. . ve Baklaya, Ö. (2006). Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı Ö retimin
  • Ö rencilerin Ba arı, Tutum, Hatırlama ve Bili sel Süreç Becerilerine Etkisi. H.Ü.
  • E itim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education). 30, 45–54.
  • Ba aran, I. (2004). Etkili Ö renme ve Çoklu Zekâ Kuramı: Bir nceleme. Ege E itim Dergisi. Cilt(5) 1:5–12.
  • Ba ar, M., Ünal,M. ve Yalçın, M. (2002). lkö retim Kademesiyle Ba layan Matematik Korkusunun Nedenleri, V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik E itimi Kongresi, ODTU, Ankara, Türkiye.
  • Ba er, N. ve Yavuz, G. (2003). Ö retmen Adaylarının Matematik Dersine Yönelik Tutumları. Matematikçiler Derne i Bilim Kö esi, [Online]: matder.org.tr/ bilim/ oamdyt.asp?ID=. adresinden 19 ubat 2006 tarihinde indirilmi tir.
  • Ba gün, M.,Ersoy, Y. (2000). Sayılar ve Aritmetik-I: Kesir ve ondalık sayıların ö renilmesinde bazı güçlükler ve yanılgılar. IV. Fen Bilimleri E itimi Kongresi’nde sunulan bildiri, Hacettepe Üniversi-tesi, Ankara.
  • Baykul, Y. (2000). lkö retimde Matematik Ö retimi. Ankara: Anı Kitabevi.
  • Bednar, J. Coughlin, J. Evans, E. Sıevers, T. (2002). Improving Student Motivation and Achievement in Mathematics Through Teaching To the Multiple Intelligences. Dissertation Abstracts Inter- national. (ERIC No.446408).
  • Bloom, S.B.(1998). nsan nitelikleri ve okulda ö renme. Çev. D. Ali Özçelik, stanbul: Milli E itim Yayınevi.
  • Campbell, L.(1999). Multiple Intelligences and Student Achievement. Success Stories From Schools Association for Supervision and Curriculum Development Alexandria.Virginia,USA:14-89.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2000). Research Method in Education (Fifth Edition). New York: Routledge,
  • Co kungönüllü, R. (1998). Çoklu Zekâ Kuramının 5. Sınıf Ö rencilerinin Matematik Eri isine Etkisi. Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi. Orta Do u Teknik Üniversitesi E itim Bilimleri Enstitüsü Ankara.
  • Do an, M. (2004). “Aday ö retmelerin matematik hakkındaki dü ünceleri: Türk ve ngiliz ö ren- cilerin kar ıla tırılması”. [Online]: http://efdergi.yu.edu.tr/ makaleler /ciltI /mdogan .doc adresinden 18.05.2006 tarihinde indirilmi tir.
  • Dursun, . ve Peker, M. (2003). lkö retim Altıncı Sınıf Ö rencilerinin Matematik Dersinde Kar ıla tıkları Sorunlar. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 27 (1). 135–142.
  • Fox, L.H.( 1977). The Effects of Sex Role Socialization on Mathematics Participation and Achieve
  • ment, In J. Shoemaker (Ed.), Women and Mathematics: Research Perspectives for Change,
  • Washington, D.C: Education and Work Group, The National Institute of Education, U.S.
  • Department of Health, Education and Welfare.
  • Gardner, H. (1983). Zihin Çerçeveleri/ Frames of Mine.The Theory of Multiple Intelligences Alfa
  • Yayınları, stanbul, Türkiye, (2004) 22–430.
  • Kaçar, F. (2004). . Ö. II. Kademe Sınıflarında Çoklu Zekâ Kuramıyla Hazırlanan Ders Planlarının Matematik Ba arısına Etkileri. Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi E itim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kanai, K. and Norman, J. (1997). Systemic reform evaluation: gender differences in student attitudes
  • toward science and mathematics. In P.A. Rubba,P F.Keig and James A.Rye(Eds.) Proceedings
  • of the 1997 Annual International Conference of the Association fort he Education of teachers in
  • Science (pp.532-583).(Eric Document Reproduction Service No.ED 405 220).
  • Kaptan, F., Korkmaz, H. (2001). Çoklu Zekâ Kuramı Tabanlı Fen Ö retiminin Ö renci Ba arısına ve
  • Tutumuna Etkisi, IV. Fen Bilimleri E itimi Kongresi 2000. Milli E itim Basımevi, Ankara.
  • Köro lu, H., Ye ildere, S. ve Günhan, B.C. (2002). lkö retim 6. Sınıfta Ölçüler Konusunun Ö retiminde Çoklu Zekâ Kuramına Göre Matematik Ö retimi, V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik E itimi Kongresi, ODTU, Ankara.
  • Haggarty, B. A. (1995). Nurturing Multiple Intelligences. A Guide To Multiple ntelligences Theory and Teaching. New York Addison Wesley.
  • Haser, Ç. ve Ubuz, B. (2000). lkögretim 5. Sınıf Ö rencilerinin Kesirler Konusunda Kavramsal Anlama ve lem Yapma Performansı. IV. Fen Bilimleri E itimi Kongresi’nde sunulan bildiri, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Martin,H.(1996). Multiple Intelligences in the Mathematics Classroom, Glenview: SkyLight Training and Publising.
  • Martin, H. (2000). Multiple Intelligences and Standarts-Based Mathematics, Arlington Heights SkyLight Training and Publising,
  • M.E.B. lkö retim Genel Müdürlü ü. lkö retim Okulu Matematik Programı 6-7-8. Sınıf, stanbul: Milli E itim Basımevi, 2000.
  • Milli E itim Bakanlı ı Tebli ler Dergisi. ( 2003) . [Online]: http://www.mevzuat.meb.gov.tr/html/ 2551-0.html adresinden 7 Mart 2004 tarihinde indirilmi tir.
  • Mole, K B.(2003). Kesirler ve Ondalık Sayılar, Çev. Nermin Arık, stanbul. Tübitak.
  • Nazlıçiçek. N. ve Erktin. E.(2002). lkö retim Matematik Ö retmenleri çin Kısaltılmı Matematik Tutum Ölçe i, [Online]: http://www.fedu.metu.edu .tr/ufbmek-5/b_kitabı. adresinden 17 Nisan 2004 tarihinde indirilmi tir.
  • Osborne, J., Simon, S. and Collins, S. (2003). Attitudes Towards Science: A review of the literature and its implications. International Journal of Science Education, 25(9), 1049-1079.
  • Özdemir, P., Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2002). lkö retim Okullarında Çoklu Zekâ Kuramı Temelli Fen E itimi Yoluyla Üst Düzey dü ünme Becerilerini Geli tirme Üzerine Bir nceleme, V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik E itimi Kongresi, ODTU, Ankara, Türkiye.
  • Patterson, C. (2002). Understanding The Multiple Intelligences Approach to Learning, [Online]: http://www.ucalgary.ca/~distance%20/cll_institute/connie_patterson.pdf adresinden 10 Haziran 2005 tarihinde indirilmi tir.
  • Reyes, L.H. (1984). Affective Variables and Mathematics Education. The Elementary School Journal. Vol.84, No.3.
  • Saydam, E.(2005). Çoklu Zekâ Kuramına Göre Hazırlanmı Ö renme Ortamlarının 6. Sınıf Ö rencilerinin Matematik Ba arılarına Etkisi. Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Sherman, J.(1979). Women and Mathematics: Summary of Research from1977-1979 N.I.E. Grant, Partially summarized in J. Sherman, Prediction mathematics performance in high school girls and boys, Journal of Educational Psychology, C: 2, Sayı: 71, s,.242-249.
  • Selçuk, Z., Hüseyin K. ve Levent, O. (2002). Çoklu Zekâ Uygulamaları. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Temur, Ö. D. (2001). Çoklu Zekâ Kuramına Göre Hazırlanan Ö retim Etkinliklerinin 4. Sınıf Ö rencilerin Matematik Eri ilerine ve Ö renilen Bilgilerin Kalıcılı ına Etkisi. Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Wahl, M.(1999). “Math for Humans Teaching Math Through 8 Intelligences, Washington”: LivnLern Press,.
  • Yavuz, K.E. (2004).Ö renen ve Geli en E itimciler için Çoklu Zekâ Teorisi Uygulama Rehberi. Ankara: Ceceli Yayınları.
  • Yılmaz, G. ve Fer, S. (2003). Çok Yönlü Zeka Alanlarına Göre Düzenlenen Ö retim Etkinliklerine
  • li kin Ö rencilerin Görü leri ve Ba arıları. Hacettepe Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi, 25, 235–245.

İlköğretim 6. Sınıf Kesirler Ünitesinde Çoklu Zeka Kuramına Uygun Öğretimin Öğrenci Tutumuna Etkisi

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 3, 800 - 813, 26.06.2008

Öz

Bu araştırmanın amacı "Çoklu Zekâ Kuramı için temel öğretimin öğrencilerin matematik tutumuna etkisi "nin olup olmadığı araştırmaktır. Araştırma yarı deneysel bir çalışma olup, 2004-2005 öğretim Kocaeli ili İzmit ilçesindeki bir ilköğretim okulunun 6. sınıflarında okuyan 70 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Bir kez ve bir denetim grubu kullanılmıştır. Kontrol grubunda "Kesirler" konusu Geleneksel yöntemle işlenirken, çoklu Zekâ Kuramı doğru tamamlanmış ders planları ile işlenmiştir. Uygulama sonucunda "Matematik Tutum Ölçeği" ile elde edilen bilgi karşılaştırma analizi yöntemiyle değerlendirildi. Elde edilen ürüne doğrultusunda, Çoklu Zekâ Kuramı doğrultusunda hazırlanmış ders planları ile yapılandırmak öğretimin, geleneksel anlatım yöntemine göre öğrencilerin matematiğe karşı bakım ve olumlu yönde etkili olduğu bulunmuştur.   

Kaynakça

  • Akgün, L. (2002). Matemati e Kar ı Olumlu Tutum Geli tirme Faktörleri, Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Alıcıgüzel, . (1975). lk ve Orta Dereceli Okullarda Ö retim. nkılap ve Aka Yayınevi, stanbul.
  • Alkan;H., Güzel,E.B.,Elçi.A.N.(2004). Ö rencilerin Matemati e Yönelik Tutumlarında Matematik Ö retmenlerinin Üstlendi i Rollerin Belirlenmesi. XIII. Ulusal E itim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 nönü Üniversitesi, E itim Fakültesi, Malatya.
  • Allen, D. (1997).The effectiveness of multiple intelligence approach in a gifted social studies
  • classroom, USA: Georgia Collage& State University.
  • Altun, M.(2001). lkö retimde kinci Kademede Matematik Ö retimi. Bursa: Erkam Matbaası.
  • Alvis, T.(1996). The best of multiple intelligences activities from teacher created materials. Glenview, USA: SkyLight Training and Publising.
  • Andre,T., Whigham, M., Hendrickson, A., and Chambers, S. (1997). Science and mathematics versus other school subject areas: Pupil attitudes versus parent attitudes. (ERIC Document Reproduc- tion service No.ED 416 092).
  • Armstong, J.M.(1979). A.National assessment of achievement and participation of women in mathematics, Final report to the National Institute of -Education on its two-year grant, No.NIE- G-0061, Denver: Education Commission of the states, November.
  • Armstrong, T.(2000). Multiple Intelligences In The Classroom, (2th Ed.). Association for Supervision
  • and Curriculum Development, Alexandria, Virginia, USA, 21-102.
  • A çı, Z. ve Demircio lu, H. (2002). Çoklu Zekâ Teorisine Göre Geli tirilen Ekoloji Ünitesinin 9. Sınıf Ö rencilerinin Ekoloji Ba arısına ve Tutumuna Olan Etkisi, V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik E itimi Kongresi, ODTU, Ankara, Türkiye.
  • Azar A., Presley, A. . ve Baklaya, Ö. (2006). Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı Ö retimin
  • Ö rencilerin Ba arı, Tutum, Hatırlama ve Bili sel Süreç Becerilerine Etkisi. H.Ü.
  • E itim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education). 30, 45–54.
  • Ba aran, I. (2004). Etkili Ö renme ve Çoklu Zekâ Kuramı: Bir nceleme. Ege E itim Dergisi. Cilt(5) 1:5–12.
  • Ba ar, M., Ünal,M. ve Yalçın, M. (2002). lkö retim Kademesiyle Ba layan Matematik Korkusunun Nedenleri, V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik E itimi Kongresi, ODTU, Ankara, Türkiye.
  • Ba er, N. ve Yavuz, G. (2003). Ö retmen Adaylarının Matematik Dersine Yönelik Tutumları. Matematikçiler Derne i Bilim Kö esi, [Online]: matder.org.tr/ bilim/ oamdyt.asp?ID=. adresinden 19 ubat 2006 tarihinde indirilmi tir.
  • Ba gün, M.,Ersoy, Y. (2000). Sayılar ve Aritmetik-I: Kesir ve ondalık sayıların ö renilmesinde bazı güçlükler ve yanılgılar. IV. Fen Bilimleri E itimi Kongresi’nde sunulan bildiri, Hacettepe Üniversi-tesi, Ankara.
  • Baykul, Y. (2000). lkö retimde Matematik Ö retimi. Ankara: Anı Kitabevi.
  • Bednar, J. Coughlin, J. Evans, E. Sıevers, T. (2002). Improving Student Motivation and Achievement in Mathematics Through Teaching To the Multiple Intelligences. Dissertation Abstracts Inter- national. (ERIC No.446408).
  • Bloom, S.B.(1998). nsan nitelikleri ve okulda ö renme. Çev. D. Ali Özçelik, stanbul: Milli E itim Yayınevi.
  • Campbell, L.(1999). Multiple Intelligences and Student Achievement. Success Stories From Schools Association for Supervision and Curriculum Development Alexandria.Virginia,USA:14-89.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2000). Research Method in Education (Fifth Edition). New York: Routledge,
  • Co kungönüllü, R. (1998). Çoklu Zekâ Kuramının 5. Sınıf Ö rencilerinin Matematik Eri isine Etkisi. Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi. Orta Do u Teknik Üniversitesi E itim Bilimleri Enstitüsü Ankara.
  • Do an, M. (2004). “Aday ö retmelerin matematik hakkındaki dü ünceleri: Türk ve ngiliz ö ren- cilerin kar ıla tırılması”. [Online]: http://efdergi.yu.edu.tr/ makaleler /ciltI /mdogan .doc adresinden 18.05.2006 tarihinde indirilmi tir.
  • Dursun, . ve Peker, M. (2003). lkö retim Altıncı Sınıf Ö rencilerinin Matematik Dersinde Kar ıla tıkları Sorunlar. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 27 (1). 135–142.
  • Fox, L.H.( 1977). The Effects of Sex Role Socialization on Mathematics Participation and Achieve
  • ment, In J. Shoemaker (Ed.), Women and Mathematics: Research Perspectives for Change,
  • Washington, D.C: Education and Work Group, The National Institute of Education, U.S.
  • Department of Health, Education and Welfare.
  • Gardner, H. (1983). Zihin Çerçeveleri/ Frames of Mine.The Theory of Multiple Intelligences Alfa
  • Yayınları, stanbul, Türkiye, (2004) 22–430.
  • Kaçar, F. (2004). . Ö. II. Kademe Sınıflarında Çoklu Zekâ Kuramıyla Hazırlanan Ders Planlarının Matematik Ba arısına Etkileri. Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi E itim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kanai, K. and Norman, J. (1997). Systemic reform evaluation: gender differences in student attitudes
  • toward science and mathematics. In P.A. Rubba,P F.Keig and James A.Rye(Eds.) Proceedings
  • of the 1997 Annual International Conference of the Association fort he Education of teachers in
  • Science (pp.532-583).(Eric Document Reproduction Service No.ED 405 220).
  • Kaptan, F., Korkmaz, H. (2001). Çoklu Zekâ Kuramı Tabanlı Fen Ö retiminin Ö renci Ba arısına ve
  • Tutumuna Etkisi, IV. Fen Bilimleri E itimi Kongresi 2000. Milli E itim Basımevi, Ankara.
  • Köro lu, H., Ye ildere, S. ve Günhan, B.C. (2002). lkö retim 6. Sınıfta Ölçüler Konusunun Ö retiminde Çoklu Zekâ Kuramına Göre Matematik Ö retimi, V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik E itimi Kongresi, ODTU, Ankara.
  • Haggarty, B. A. (1995). Nurturing Multiple Intelligences. A Guide To Multiple ntelligences Theory and Teaching. New York Addison Wesley.
  • Haser, Ç. ve Ubuz, B. (2000). lkögretim 5. Sınıf Ö rencilerinin Kesirler Konusunda Kavramsal Anlama ve lem Yapma Performansı. IV. Fen Bilimleri E itimi Kongresi’nde sunulan bildiri, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Martin,H.(1996). Multiple Intelligences in the Mathematics Classroom, Glenview: SkyLight Training and Publising.
  • Martin, H. (2000). Multiple Intelligences and Standarts-Based Mathematics, Arlington Heights SkyLight Training and Publising,
  • M.E.B. lkö retim Genel Müdürlü ü. lkö retim Okulu Matematik Programı 6-7-8. Sınıf, stanbul: Milli E itim Basımevi, 2000.
  • Milli E itim Bakanlı ı Tebli ler Dergisi. ( 2003) . [Online]: http://www.mevzuat.meb.gov.tr/html/ 2551-0.html adresinden 7 Mart 2004 tarihinde indirilmi tir.
  • Mole, K B.(2003). Kesirler ve Ondalık Sayılar, Çev. Nermin Arık, stanbul. Tübitak.
  • Nazlıçiçek. N. ve Erktin. E.(2002). lkö retim Matematik Ö retmenleri çin Kısaltılmı Matematik Tutum Ölçe i, [Online]: http://www.fedu.metu.edu .tr/ufbmek-5/b_kitabı. adresinden 17 Nisan 2004 tarihinde indirilmi tir.
  • Osborne, J., Simon, S. and Collins, S. (2003). Attitudes Towards Science: A review of the literature and its implications. International Journal of Science Education, 25(9), 1049-1079.
  • Özdemir, P., Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2002). lkö retim Okullarında Çoklu Zekâ Kuramı Temelli Fen E itimi Yoluyla Üst Düzey dü ünme Becerilerini Geli tirme Üzerine Bir nceleme, V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik E itimi Kongresi, ODTU, Ankara, Türkiye.
  • Patterson, C. (2002). Understanding The Multiple Intelligences Approach to Learning, [Online]: http://www.ucalgary.ca/~distance%20/cll_institute/connie_patterson.pdf adresinden 10 Haziran 2005 tarihinde indirilmi tir.
  • Reyes, L.H. (1984). Affective Variables and Mathematics Education. The Elementary School Journal. Vol.84, No.3.
  • Saydam, E.(2005). Çoklu Zekâ Kuramına Göre Hazırlanmı Ö renme Ortamlarının 6. Sınıf Ö rencilerinin Matematik Ba arılarına Etkisi. Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Sherman, J.(1979). Women and Mathematics: Summary of Research from1977-1979 N.I.E. Grant, Partially summarized in J. Sherman, Prediction mathematics performance in high school girls and boys, Journal of Educational Psychology, C: 2, Sayı: 71, s,.242-249.
  • Selçuk, Z., Hüseyin K. ve Levent, O. (2002). Çoklu Zekâ Uygulamaları. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Temur, Ö. D. (2001). Çoklu Zekâ Kuramına Göre Hazırlanan Ö retim Etkinliklerinin 4. Sınıf Ö rencilerin Matematik Eri ilerine ve Ö renilen Bilgilerin Kalıcılı ına Etkisi. Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Wahl, M.(1999). “Math for Humans Teaching Math Through 8 Intelligences, Washington”: LivnLern Press,.
  • Yavuz, K.E. (2004).Ö renen ve Geli en E itimciler için Çoklu Zekâ Teorisi Uygulama Rehberi. Ankara: Ceceli Yayınları.
  • Yılmaz, G. ve Fer, S. (2003). Çok Yönlü Zeka Alanlarına Göre Düzenlenen Ö retim Etkinliklerine
  • li kin Ö rencilerin Görü leri ve Ba arıları. Hacettepe Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi, 25, 235–245.
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sare Şengül Bu kişi benim

Caner Öz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şengül, S., & Öz, C. (2008). İlköğretim 6. Sınıf Kesirler Ünitesinde Çoklu Zeka Kuramına Uygun Öğretimin Öğrenci Tutumuna Etkisi. İlköğretim Online, 7(3), 800-813.
AMA Şengül S, Öz C. İlköğretim 6. Sınıf Kesirler Ünitesinde Çoklu Zeka Kuramına Uygun Öğretimin Öğrenci Tutumuna Etkisi. İOO. Eylül 2008;7(3):800-813.
Chicago Şengül, Sare, ve Caner Öz. “İlköğretim 6. Sınıf Kesirler Ünitesinde Çoklu Zeka Kuramına Uygun Öğretimin Öğrenci Tutumuna Etkisi”. İlköğretim Online 7, sy. 3 (Eylül 2008): 800-813.
EndNote Şengül S, Öz C (01 Eylül 2008) İlköğretim 6. Sınıf Kesirler Ünitesinde Çoklu Zeka Kuramına Uygun Öğretimin Öğrenci Tutumuna Etkisi. İlköğretim Online 7 3 800–813.
IEEE S. Şengül ve C. Öz, “İlköğretim 6. Sınıf Kesirler Ünitesinde Çoklu Zeka Kuramına Uygun Öğretimin Öğrenci Tutumuna Etkisi”, İOO, c. 7, sy. 3, ss. 800–813, 2008.
ISNAD Şengül, Sare - Öz, Caner. “İlköğretim 6. Sınıf Kesirler Ünitesinde Çoklu Zeka Kuramına Uygun Öğretimin Öğrenci Tutumuna Etkisi”. İlköğretim Online 7/3 (Eylül 2008), 800-813.
JAMA Şengül S, Öz C. İlköğretim 6. Sınıf Kesirler Ünitesinde Çoklu Zeka Kuramına Uygun Öğretimin Öğrenci Tutumuna Etkisi. İOO. 2008;7:800–813.
MLA Şengül, Sare ve Caner Öz. “İlköğretim 6. Sınıf Kesirler Ünitesinde Çoklu Zeka Kuramına Uygun Öğretimin Öğrenci Tutumuna Etkisi”. İlköğretim Online, c. 7, sy. 3, 2008, ss. 800-13.
Vancouver Şengül S, Öz C. İlköğretim 6. Sınıf Kesirler Ünitesinde Çoklu Zeka Kuramına Uygun Öğretimin Öğrenci Tutumuna Etkisi. İOO. 2008;7(3):800-13.