Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Description of Learning-Teaching Process in Primary Level Second Grade: A Case Study

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 2, 349 - 360, 26.06.2008

Öz

In this study, it is aimed to present a description of learning-teaching process in primary level
second grade. Classes were chosen from the schools with different achievement levels and were compared to
each other. Maximum variation sampling was employed by selecting a second grade class from each of the six
schools in centre of Ankara which have different levels and their teachers. In order to gather the data,
observation forms, interview forms and achievement tests were used. Qualitative data were analyzed by using
content analysis technique and the quantitative data were analyzed by one way ANOVA. The results provided
insights into the quality of instruction, the strategies and methods, classroom management, integration of
teaching materials, assessment procedures and overall achievement of the participants.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (1996). Etkili Ö renme ve Ö retme. zmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • Atıcı, M. (1999). lkokul ö retmenlerinin sınıf yönetiminde yetkinlik beklentisi rolünün ngiltere ve Türkiye’de seçilen bir ara tırma grubu üzerinde incelenmesi. Yayımlanmamı doktora tezi, University of Leicester. (http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/tez_ozetleri/meral.htm)
  • Altınta , G. E. (1998). lkö retim okulları 4. sınıf fen bilgisi ö retiminde araç-gereç (deney yaprakları) ve bulmaca tekni inin ö rencilerin akademik ba arısına katkısı. Pamukkale Üniversitesi Denizli. Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi.
  • Atılboz, G. N. (2001). Lise birinci sınıf ö rencilerinde hücre ve moleküler biyoloji konuları ile ilgili görsel ve deneysel malzeme kullanmanın ba arı üzerine etkisi. Gazi Üniversitesi Ankara. Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi.
  • Aydın, A. (2000). Sınıf Yönetimi. stanbul: Alfa Yayınları.
  • Ba ar, H. (2006). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bloom, B. (1996). nsan Nitelikleri ve Okulda Ö renme. (Çev: D.A. Özçelik) stanbul: MEB Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2005). Ö retme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Gözütok, D. (2000). Ö retmenli imi Geli tiriyorum. Ankara: Siyasal Yayınevi
  • Köseo lu, P. ve Soran, H. (2005). Biyoloji dersinde araç-gereç kullanımı açısından ö retmen yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi 28: 150-158
  • Kuran, K. (2004). Sınıfta Ö renme-Ö retme Sürecinin Yönetimi. (Edit. M. i man ve S. Turan) Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özdemir, S. M. (2000). Müfredat Laboratuar Okullarında görev yapan ö retmenlerin e itim araç ve gereçlerini etkili kullanma durumlarına ve hizmet içi e itim ihtiyaçlarına yönelik bir ara tırma. Gazi Üniversitesi Ankara. Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi.
  • Özer, A. (1996). Orta dereceli askeri okullarda görev yapan fen bilimleri dersleri ö retmenlerinin e itim araçlarından yararlanma durumları ve e itim araçları ile ilgili hizmet içi e itim ihtiyaçları. Ankara Üniversitesi Ankara. Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi.
  • Senemo lu, N. (2004). Geli im Ö renme ve Ö retim. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Teker, N. (1990). Geleneksel ö retime alternatif video merkezli bireysel ö renme. Ankara Üniversitesi Ankara. Yayımlanmamı Doktora Tezi.
  • Teker, A. (2002). Ankara ili merkez ilkö retim okullarında görev yapan 4 ve 5. sınıf ö retmenlerinin fen bilgisi dersinde e itim araç-gereçlerini kullanma durumlarının de erlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Ankara. Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi.
  • Tüy, M. A. (2002). Ö retim Teknolojilerinin sistematik kullanımına ili kin ö retmen davranı larının çözümlenmesi. Ankara Üniversitesi Ankara. Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi.
  • Uzunahmet, B. (1996). KKTC akademik liselerinde ö retmenlerin e itim araçlarından yararlanma durumu ve e itim araçları konulu hizmet içi e itime ili kin görü leri. Ankara Üniversitesi Ankara. Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi.
  • Yalın, H. . (2004). Ö retim Teknolojileri ve Materyal Geli tirme. Ankara: Nobel Yayın Da ıtım.
  • Yıldırım, A ve im ek, H. (2005). Nitel Ara tırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

İlköğretim 2. Sınıflarda Öğrenme-Öğretme Sürecinin Betimlenmesine İlişkin Bir Durum Çalışması

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 2, 349 - 360, 26.06.2008

Öz

Bu araştırmada ilköğretim 2. sınıflarda gerçekleştiren öğrenme-öğretme sürecinin betimlenmesi amaçlanmıştır. Farklı başarı düzeyindeki okullardan seçilen sınıflar, kendi içinde bütüncül olarak ele alınıp daha Sonradan tümüyle karşılaştırma yoluna gidilir için de "bütüncül çoklu durum deseni" kullanılmıştır. Ankara merkez ilçelerinde bulunmak üzere başka bir dilde eğitim düzeyi 6 okulda bulunan birer 2. sınıf ve bu sınıfların öğretmenleri çalışma grupuna dahil edilerek maksimum çeşitlilik örneklemesine gidilmiştir. Veri toplamak gözlem formu, görüşme formülü ve başarı testleri kullanılmıştır. Elde edilen nitel bilgiler içeren bir ilaçla, nicel verilerle tek yönlü varyans analizi ve Scheffe testine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda; Öğretim hizmetin niteliği, strateji yöntemleri ve tekniklerin işe koşulması, sınıf yönetimi, araç gereç kullanımı, değerlendirme süreci ve öğrencilerin genel başarı düzeylerine göre bulgular elde edilmiştir.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (1996). Etkili Ö renme ve Ö retme. zmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • Atıcı, M. (1999). lkokul ö retmenlerinin sınıf yönetiminde yetkinlik beklentisi rolünün ngiltere ve Türkiye’de seçilen bir ara tırma grubu üzerinde incelenmesi. Yayımlanmamı doktora tezi, University of Leicester. (http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/tez_ozetleri/meral.htm)
  • Altınta , G. E. (1998). lkö retim okulları 4. sınıf fen bilgisi ö retiminde araç-gereç (deney yaprakları) ve bulmaca tekni inin ö rencilerin akademik ba arısına katkısı. Pamukkale Üniversitesi Denizli. Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi.
  • Atılboz, G. N. (2001). Lise birinci sınıf ö rencilerinde hücre ve moleküler biyoloji konuları ile ilgili görsel ve deneysel malzeme kullanmanın ba arı üzerine etkisi. Gazi Üniversitesi Ankara. Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi.
  • Aydın, A. (2000). Sınıf Yönetimi. stanbul: Alfa Yayınları.
  • Ba ar, H. (2006). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bloom, B. (1996). nsan Nitelikleri ve Okulda Ö renme. (Çev: D.A. Özçelik) stanbul: MEB Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2005). Ö retme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Gözütok, D. (2000). Ö retmenli imi Geli tiriyorum. Ankara: Siyasal Yayınevi
  • Köseo lu, P. ve Soran, H. (2005). Biyoloji dersinde araç-gereç kullanımı açısından ö retmen yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi 28: 150-158
  • Kuran, K. (2004). Sınıfta Ö renme-Ö retme Sürecinin Yönetimi. (Edit. M. i man ve S. Turan) Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özdemir, S. M. (2000). Müfredat Laboratuar Okullarında görev yapan ö retmenlerin e itim araç ve gereçlerini etkili kullanma durumlarına ve hizmet içi e itim ihtiyaçlarına yönelik bir ara tırma. Gazi Üniversitesi Ankara. Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi.
  • Özer, A. (1996). Orta dereceli askeri okullarda görev yapan fen bilimleri dersleri ö retmenlerinin e itim araçlarından yararlanma durumları ve e itim araçları ile ilgili hizmet içi e itim ihtiyaçları. Ankara Üniversitesi Ankara. Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi.
  • Senemo lu, N. (2004). Geli im Ö renme ve Ö retim. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Teker, N. (1990). Geleneksel ö retime alternatif video merkezli bireysel ö renme. Ankara Üniversitesi Ankara. Yayımlanmamı Doktora Tezi.
  • Teker, A. (2002). Ankara ili merkez ilkö retim okullarında görev yapan 4 ve 5. sınıf ö retmenlerinin fen bilgisi dersinde e itim araç-gereçlerini kullanma durumlarının de erlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Ankara. Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi.
  • Tüy, M. A. (2002). Ö retim Teknolojilerinin sistematik kullanımına ili kin ö retmen davranı larının çözümlenmesi. Ankara Üniversitesi Ankara. Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi.
  • Uzunahmet, B. (1996). KKTC akademik liselerinde ö retmenlerin e itim araçlarından yararlanma durumu ve e itim araçları konulu hizmet içi e itime ili kin görü leri. Ankara Üniversitesi Ankara. Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi.
  • Yalın, H. . (2004). Ö retim Teknolojileri ve Materyal Geli tirme. Ankara: Nobel Yayın Da ıtım.
  • Yıldırım, A ve im ek, H. (2005). Nitel Ara tırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tülay Üstündağ

Zeynep Ayvaz Bu kişi benim

İbrahim Tuncel Fatma Çobanoğlu Bu kişi benim

Fatma Çobanoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Üstündağ, T., Ayvaz, Z., Çobanoğlu, İ. T. F., Çobanoğlu, F. (2008). İlköğretim 2. Sınıflarda Öğrenme-Öğretme Sürecinin Betimlenmesine İlişkin Bir Durum Çalışması. İlköğretim Online, 7(2), 349-360.
AMA Üstündağ T, Ayvaz Z, Çobanoğlu İTF, Çobanoğlu F. İlköğretim 2. Sınıflarda Öğrenme-Öğretme Sürecinin Betimlenmesine İlişkin Bir Durum Çalışması. İOO. Ağustos 2008;7(2):349-360.
Chicago Üstündağ, Tülay, Zeynep Ayvaz, İbrahim Tuncel Fatma Çobanoğlu, ve Fatma Çobanoğlu. “İlköğretim 2. Sınıflarda Öğrenme-Öğretme Sürecinin Betimlenmesine İlişkin Bir Durum Çalışması”. İlköğretim Online 7, sy. 2 (Ağustos 2008): 349-60.
EndNote Üstündağ T, Ayvaz Z, Çobanoğlu İTF, Çobanoğlu F (01 Ağustos 2008) İlköğretim 2. Sınıflarda Öğrenme-Öğretme Sürecinin Betimlenmesine İlişkin Bir Durum Çalışması. İlköğretim Online 7 2 349–360.
IEEE T. Üstündağ, Z. Ayvaz, İ. T. F. Çobanoğlu, ve F. Çobanoğlu, “İlköğretim 2. Sınıflarda Öğrenme-Öğretme Sürecinin Betimlenmesine İlişkin Bir Durum Çalışması”, İOO, c. 7, sy. 2, ss. 349–360, 2008.
ISNAD Üstündağ, Tülay vd. “İlköğretim 2. Sınıflarda Öğrenme-Öğretme Sürecinin Betimlenmesine İlişkin Bir Durum Çalışması”. İlköğretim Online 7/2 (Ağustos 2008), 349-360.
JAMA Üstündağ T, Ayvaz Z, Çobanoğlu İTF, Çobanoğlu F. İlköğretim 2. Sınıflarda Öğrenme-Öğretme Sürecinin Betimlenmesine İlişkin Bir Durum Çalışması. İOO. 2008;7:349–360.
MLA Üstündağ, Tülay vd. “İlköğretim 2. Sınıflarda Öğrenme-Öğretme Sürecinin Betimlenmesine İlişkin Bir Durum Çalışması”. İlköğretim Online, c. 7, sy. 2, 2008, ss. 349-60.
Vancouver Üstündağ T, Ayvaz Z, Çobanoğlu İTF, Çobanoğlu F. İlköğretim 2. Sınıflarda Öğrenme-Öğretme Sürecinin Betimlenmesine İlişkin Bir Durum Çalışması. İOO. 2008;7(2):349-60.