In this study, the effects of cooperative learning method supported by multiple
intelligence theory on students’ achievement and retention were investigated. The study, which lasted
sixteen weeks, was carried out at public school in the district of Yüreir-Adana in 2005-2006
academic year. The participants of the study were 72 students. The measurement instruments that
used for the study are mathematics achievement test and semi-constructed interview form. Findings
indicated that cooperative learning method supported by multiple intelligences has a significant effect
on academic achievement, and retention. Analysis of interview data revealed that students felt that
this instruction is much more beneficial than traditional instruction
Cooperative Learning Multiple Intelligences Theory Mathematics Instruction
Bu çalışmada, çoklu zeka kuramı desteklemek kubaşık öğrenme tekniği akademik başarıya ve hatırda tutma düzeyine etkisi araştırılmıştır. Araştırma 2005-2006 eğitim yılı bahar döneminde Adana iline bağlı bir devlet ilköğretim okulunda okuyan 72 beşinci sınıf öğrencisi ile 16 hafta süreyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak başarı testi ve yarı yapılandırılmış görüşme. Elde edilen bulgular, matematik dersinde çoklu zeka kuramı destekli kubaşık öğrenme yöntemine göre düzenlenen öğretimin akademik başarı ve hatırda tutma düzeyi üzerinde etkili olur ortaya koymuştur. Görüşme bulguları ise öğrencilerin çoklu zeka kuramı destekli kubaşık öğrenme yöntemiine göre düzenlenen öğretimden daha fazla yararlandıklarını ve bu yöntemle çalıştıkları mutlu olduklarını göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 1 |