The purpose of this study was to investigate whether ‘Brain-Based Learning’ has an effect on
academic success and retention. The study was conducted in ehit Ali Gaffar Okkan Elementary School,
Eskiehir in fall term in 2004-2005 academic years. Experimental design with pre-post test control group model
and both qualitative and quantitative data collection methods were used in the study. Findings of study indicate
that there was a significant difference between the success and retention of control group and experimental
group, experimental group being more successful than the control group. The learners seemed to have positive
perspectives on Brain- Based Learning. They seemed to think that Brain- Based Learning provides memorable
and enjoyable learning experiences without a need for memorizing content
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim yedinci sınıfta Sosyal Bilgiler dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya ve öğrenmenin kalıcılığına etkisini belirlemektir. Deneme modellerinden "ön test-son testi kontrol gruplu model "e göre desenlenen araştırma, 2004-2005 öğretim yılı güz döneminde Eskişehir Şehit Ali Gaffar Okkan İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, verilerin toplanmasında nitel ve nicel veri toplama yöntemleri birlikte kullanılan yöntem çeşitlemesine gidilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre Sosyal Bilgiler dersinde beyin temelli öğrenme yaklaşımı uygulanan deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulanacağı kontrol grubunun akademik başarıları ve öğrenmenin kalıcılık düzeyi arasındaki deney grup lehine anlamlı bir fark vardır. Olumlu yöndedir. Öğrenciler beyin temel öğrenmenin öğrenmek ezbercilikten uzaklaştırdığını; kalıcı ve zevkli öğrenme sağladığını düşünmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 1 |