BibTex RIS Kaynak Göster

Proje Tabanlı Öğrenmenin Beşinci Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Öğrenme Ürünlerine Etkisi

Yıl 2007, Cilt: 6 Sayı: 1, 76 - 92, 01.03.2007

Öz

-

Kaynakça

  • Afamasaga-Fuata’ı, K. (2004). Concept Maps and Vee Dıagrams As Tools For Learning New Mathematıcs Topics. Concept Maps: Theory, Methodology, Technology. Proc. of The First Internetional Conference On Concept Mapping A. J. Cañas, J. D. Novak, F. M. González, Eds. Pamplona, Spain 2004
  • Ahlberg, M., Aanısmaa, P. & Dillon, P. (2005). Education for sustainable living: Integrating theory, practice, design and development. Scandinavian Journal of Educational Research, 49(2).
  • Arthur, C. (1993). Teaching Science Through Discovery. Toronto: Macmillan Publishing Company.
  • Ault, R. C., Novak, J. D. & Gowın, D.B. (1984). Constructing Vee Maps for Clinical Interviews on Molecule Concepts. Science Education, 68 (44), 441-462.
  • Aydo du, C. (1993). Kimya E itiminde Laboratuvarın Önemi, Laboratuvar Teknikleri ve Uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi) Ankara.
  • Bredderman, T. (1983). Effects of Activity-Based Elementary Science on Student Outcomes: A Quantitative Synthesis. Review of Educational Research, 53 (4) 499-518.
  • Carey S, Evans, R., Honda, M., Jay E. & Unger, C. (1989). “An Experiment is When You Try it and See if it Works”: A Study Of Grade 7 Students’ Understanding Of The Construction Of Scientific Knowledge. International Journal Of Science Education, 11 (Special Issue) 514-529.
  • Case, S.B. (2006). Pathfinder Science L.L.C. Elde edilebilecek elektronik kaynak: http://stemtec.org/piconf/Proceedings/Papers/Case.doc
  • Çilenti, K. (1975). lkö retim Seviyesinde Fen E itimini Geli tirmede E itim Teknolojisinin Yeri. TÜB TAK V. Bilim Kongresi BAYG Tebli leri. Ankara.
  • Çilenti, K. (1985). Fen E itimi Teknolojisi. Gül Yayınevi, Ankara.
  • Domjan, N. H. (2003). An Analysis of Elementary Teachers’ Perceptions of Teaching Science as Inquiry. University of Houston, (Unpublished PhD Thesis).
  • Ewers, G. T. (2001). Teacher-Directed Versus Learning Cycles Methods: Effects on Science Process Skills Mastery and Teacher Efficacy among Elementary Education Students. University of Idaho, (Unpublished PhD Thesis).
  • Fidan, N. (1982). Ö renme ve ö retme: Kuramlar, lkeler ve Yöntemler. Tekı ık Matbaası, Ankara.
  • Germann, J. P. (1989). Directed-Inquiry Approach To Learning Science Process Skills: Treatment Effects and Aptitude- Treatment Interactions. Journal of Research in Science Teaching,, 26(3), 237-250.
  • Germann, J. P., Aram, R. & Burke, G. (1996). Identifiying Patterns and Relationships Among The Responses of Seventh Grade Students To The Science Process Skills of Designing Experiments. Journal of Research in Science Teaching, 33 (1), 79-99.
  • Hodson, D. (1990). A critical look at practical work in school science. School Science Review, 70(256), 33-40.
  • Hofsteın, A. & Lunetta, V.N. (1982). The role of laboratory work in science teaching: Neglected aspects of research. Review of Educational Research, 52(2), 20 l-2 17.
  • Korkmaz, H. (1997). lkö retim Fen Ö retiminde Araç-Gereç Kullanımı ve Laboratuvar Kullanımı Açısından Ö retmen Yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi).
  • Lawson, E. A. (1995). Science Teaching and the Developmental of Thinking. California. Wadsworth Publishing Company.
  • Martin, J. D. (1997). Elementary Science Methods: A Constructivist Approach. USA: Delmar Publishers. An International Thomson Publishing Company.
  • Meriç G. ve Nakibo lu, C. (1999). Fen Bilgisi Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımı ve Uygulamaları. XIII. Ulusal Kimya Kongresi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Nakhleh, M. B. (1994). Chemical Education Research in the Laboratory Environment: How Can Research Uncover What Students Are Learning? Journal of Chemical Education, 71(3), 201-205.
  • Nakibo lu, C ve Özkılıç Arık, R. (2005). 4. Sınıf Ö rencilerinin “Gazlar” le lgili Kavram Yanılgılarının V-Diyagramı Kullanılarak Belirlenmesi. Yeditepe Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi, stek Vakfı Okulları I. Fen Ve Matematik Ö retmenleri Sempozyum Özel http://www.istekyasam.com/edu7dergi/edu7/makale1.doc Cilt:1 Sayı:2 1-17.
  • Nakibo lu, C. ve Meriç, G. (2000). Genel Kimya Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımı ve Uygulamaları. BAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2 (1), 58-75.
  • Nakibo lu, C., Benlikaya, R. ve Karakoç, Ö. (2001). Ortaö retim Kimya Derslerinde V- Diyagramı Uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi. E itim.Fakültesi Dergisi, 21, 97-104.
  • Novak, J. D. & Gowin D. B. (1984). Learning how to Learn. Cambridge, England, Cambridge University Press.
  • Okan, K. (1993). Fen Bilgisi Ö retimi. Kadı o lu Matbaası, Okan Yayınları. Ankara.
  • Okebukola, P. A. (1992). Attitude of Teachers Towards Concept Mapping and Vee Diagramming as Metalearning Tools in Science and Mathematics. Educational Research, 34(3), 201-215.
  • Özsoy, N. (2004). Kavram Haritalarının ve Vee Diyagramlarının Fonksiyonlar Ünitesinin Ö retilmesinde ve Ö renilmesinde Kullanılması. G.Ü. Gazi E itim Fakültesi Dergisi, 24 (2), 15-24.
  • Padılla J. M., Okey J. R. & Garrard, K. (1984). The Effects of Instruction on Integrated Science Process Skill Achievement. Journal of Research in Science Teaching, 21 (3) 277-287.
  • Passmore, G. G. (1998). Using the vee diagrams to facilitate meaningful learning and misconception. Radiologic Science and Education, 4 (1), 11-28.
  • Phillips, K. & German, P. .J. (2002). The Inquiry ‘I’ A Tool for Learning Scientific Inquiry. The American Biology Teacher, 64 (7,) 514-520.
  • Rehorek J. S. (2004). Inquiry-Based Teaching: An Example of Descriptive Science in Action. American Biology Teacher, 66 (7), 493-500.
  • Roehrıng, G., Luft, A. L. & Edwards, M. (2001). Versatile vee maps. The Science Teacher, 68 (1), 28-31.
  • Roth, W. M. & Roychoudhury, A. (1993). Using Vee and Concept Maps in Collaborative Setting: Elementary Education Majors Construct Meaning in Physical Science Courses. School Science and Mathematics, 93 (5), 237-244.
  • Roth, W. M. & Browen, M. (1993). The Unfolding Vee. Science Scope, 16 (5), 28-32.
  • Sarıkaya, R., Selvi, M., Selvi, M. ve Yakı an, M. (2004). V-Diyagramlarının Hayvan Fizyolojisi Laboratuvarı Konularını Ö renme Ba arısı Üzerine Etkisi. G. Ü. Gazi E itim Fakültesi Dergisi, 24 (3), 341-347.
  • Shiland, T. W. (1999). Constructivism: The implication for laboratory work. Journal of Chemical Education, 76(1), 107 – 109.
  • Tamir, P. (1977). How are laboratories used? Research Science Teaching, 14 (4): 311-316.
  • Tatar, N. (2006). lkö retim Fen E itiminde Ara tırmaya Dayalı Ö renme Yakla ımının Bilimsel Süreç Becerilerine, Akademik Ba arıya ve Tutuma Etkisi. Gazi Üniversitesi, E itim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamı Doktora Tezi).
  • UNESCO, (1971). New Trends in Integrated Science Teaching. Edited by P. C. Richmand Vol:11, The UNESCO Press.
  • Ülgen, G. (1995). E itim Psikolojisi Birey ve Ö renme. Bilim Yayınları. Ankara.

The Effect of Project Based Learning on Learning Outcomes in the Fifth-Grade Science Education

Yıl 2007, Cilt: 6 Sayı: 1, 76 - 92, 01.03.2007

Öz

Bu çalı mada, Vee ve I diyagramlarının temel özellikleri tanımlanarak, bu araçların ara tırmaya dayalı fen laboratuvarlarında bilimsel süreç becerilerini geli tirmede etkililikleri incelenmi tir. Bu amaçla; Vee diyagramı nedir?, I diyagramı nedir? Vee ve I diyagramları nasıl organize edilir? Benzerlikleri ve farklılıkları nelerdir? E itim alan yazınında bu araçların etkilili i üzerine yapılan çalı malar ve bulguları nelerdir? Bu araçların fen e itimi açısından do urguları nelerdir? sorularına cevap verilmeye çalı ılmı tır. Bu derleme çalı masında, ulusal ve uluslararası düzeydeki ara tırma bulguları analiz edilmi tir

Kaynakça

  • Afamasaga-Fuata’ı, K. (2004). Concept Maps and Vee Dıagrams As Tools For Learning New Mathematıcs Topics. Concept Maps: Theory, Methodology, Technology. Proc. of The First Internetional Conference On Concept Mapping A. J. Cañas, J. D. Novak, F. M. González, Eds. Pamplona, Spain 2004
  • Ahlberg, M., Aanısmaa, P. & Dillon, P. (2005). Education for sustainable living: Integrating theory, practice, design and development. Scandinavian Journal of Educational Research, 49(2).
  • Arthur, C. (1993). Teaching Science Through Discovery. Toronto: Macmillan Publishing Company.
  • Ault, R. C., Novak, J. D. & Gowın, D.B. (1984). Constructing Vee Maps for Clinical Interviews on Molecule Concepts. Science Education, 68 (44), 441-462.
  • Aydo du, C. (1993). Kimya E itiminde Laboratuvarın Önemi, Laboratuvar Teknikleri ve Uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamı Yüksek Lisans Tezi) Ankara.
  • Bredderman, T. (1983). Effects of Activity-Based Elementary Science on Student Outcomes: A Quantitative Synthesis. Review of Educational Research, 53 (4) 499-518.
  • Carey S, Evans, R., Honda, M., Jay E. & Unger, C. (1989). “An Experiment is When You Try it and See if it Works”: A Study Of Grade 7 Students’ Understanding Of The Construction Of Scientific Knowledge. International Journal Of Science Education, 11 (Special Issue) 514-529.
  • Case, S.B. (2006). Pathfinder Science L.L.C. Elde edilebilecek elektronik kaynak: http://stemtec.org/piconf/Proceedings/Papers/Case.doc
  • Çilenti, K. (1975). lkö retim Seviyesinde Fen E itimini Geli tirmede E itim Teknolojisinin Yeri. TÜB TAK V. Bilim Kongresi BAYG Tebli leri. Ankara.
  • Çilenti, K. (1985). Fen E itimi Teknolojisi. Gül Yayınevi, Ankara.
  • Domjan, N. H. (2003). An Analysis of Elementary Teachers’ Perceptions of Teaching Science as Inquiry. University of Houston, (Unpublished PhD Thesis).
  • Ewers, G. T. (2001). Teacher-Directed Versus Learning Cycles Methods: Effects on Science Process Skills Mastery and Teacher Efficacy among Elementary Education Students. University of Idaho, (Unpublished PhD Thesis).
  • Fidan, N. (1982). Ö renme ve ö retme: Kuramlar, lkeler ve Yöntemler. Tekı ık Matbaası, Ankara.
  • Germann, J. P. (1989). Directed-Inquiry Approach To Learning Science Process Skills: Treatment Effects and Aptitude- Treatment Interactions. Journal of Research in Science Teaching,, 26(3), 237-250.
  • Germann, J. P., Aram, R. & Burke, G. (1996). Identifiying Patterns and Relationships Among The Responses of Seventh Grade Students To The Science Process Skills of Designing Experiments. Journal of Research in Science Teaching, 33 (1), 79-99.
  • Hodson, D. (1990). A critical look at practical work in school science. School Science Review, 70(256), 33-40.
  • Hofsteın, A. & Lunetta, V.N. (1982). The role of laboratory work in science teaching: Neglected aspects of research. Review of Educational Research, 52(2), 20 l-2 17.
  • Korkmaz, H. (1997). lkö retim Fen Ö retiminde Araç-Gereç Kullanımı ve Laboratuvar Kullanımı Açısından Ö retmen Yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi).
  • Lawson, E. A. (1995). Science Teaching and the Developmental of Thinking. California. Wadsworth Publishing Company.
  • Martin, J. D. (1997). Elementary Science Methods: A Constructivist Approach. USA: Delmar Publishers. An International Thomson Publishing Company.
  • Meriç G. ve Nakibo lu, C. (1999). Fen Bilgisi Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımı ve Uygulamaları. XIII. Ulusal Kimya Kongresi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Nakhleh, M. B. (1994). Chemical Education Research in the Laboratory Environment: How Can Research Uncover What Students Are Learning? Journal of Chemical Education, 71(3), 201-205.
  • Nakibo lu, C ve Özkılıç Arık, R. (2005). 4. Sınıf Ö rencilerinin “Gazlar” le lgili Kavram Yanılgılarının V-Diyagramı Kullanılarak Belirlenmesi. Yeditepe Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi, stek Vakfı Okulları I. Fen Ve Matematik Ö retmenleri Sempozyum Özel http://www.istekyasam.com/edu7dergi/edu7/makale1.doc Cilt:1 Sayı:2 1-17.
  • Nakibo lu, C. ve Meriç, G. (2000). Genel Kimya Laboratuvarlarında V-Diyagramı Kullanımı ve Uygulamaları. BAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2 (1), 58-75.
  • Nakibo lu, C., Benlikaya, R. ve Karakoç, Ö. (2001). Ortaö retim Kimya Derslerinde V- Diyagramı Uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi. E itim.Fakültesi Dergisi, 21, 97-104.
  • Novak, J. D. & Gowin D. B. (1984). Learning how to Learn. Cambridge, England, Cambridge University Press.
  • Okan, K. (1993). Fen Bilgisi Ö retimi. Kadı o lu Matbaası, Okan Yayınları. Ankara.
  • Okebukola, P. A. (1992). Attitude of Teachers Towards Concept Mapping and Vee Diagramming as Metalearning Tools in Science and Mathematics. Educational Research, 34(3), 201-215.
  • Özsoy, N. (2004). Kavram Haritalarının ve Vee Diyagramlarının Fonksiyonlar Ünitesinin Ö retilmesinde ve Ö renilmesinde Kullanılması. G.Ü. Gazi E itim Fakültesi Dergisi, 24 (2), 15-24.
  • Padılla J. M., Okey J. R. & Garrard, K. (1984). The Effects of Instruction on Integrated Science Process Skill Achievement. Journal of Research in Science Teaching, 21 (3) 277-287.
  • Passmore, G. G. (1998). Using the vee diagrams to facilitate meaningful learning and misconception. Radiologic Science and Education, 4 (1), 11-28.
  • Phillips, K. & German, P. .J. (2002). The Inquiry ‘I’ A Tool for Learning Scientific Inquiry. The American Biology Teacher, 64 (7,) 514-520.
  • Rehorek J. S. (2004). Inquiry-Based Teaching: An Example of Descriptive Science in Action. American Biology Teacher, 66 (7), 493-500.
  • Roehrıng, G., Luft, A. L. & Edwards, M. (2001). Versatile vee maps. The Science Teacher, 68 (1), 28-31.
  • Roth, W. M. & Roychoudhury, A. (1993). Using Vee and Concept Maps in Collaborative Setting: Elementary Education Majors Construct Meaning in Physical Science Courses. School Science and Mathematics, 93 (5), 237-244.
  • Roth, W. M. & Browen, M. (1993). The Unfolding Vee. Science Scope, 16 (5), 28-32.
  • Sarıkaya, R., Selvi, M., Selvi, M. ve Yakı an, M. (2004). V-Diyagramlarının Hayvan Fizyolojisi Laboratuvarı Konularını Ö renme Ba arısı Üzerine Etkisi. G. Ü. Gazi E itim Fakültesi Dergisi, 24 (3), 341-347.
  • Shiland, T. W. (1999). Constructivism: The implication for laboratory work. Journal of Chemical Education, 76(1), 107 – 109.
  • Tamir, P. (1977). How are laboratories used? Research Science Teaching, 14 (4): 311-316.
  • Tatar, N. (2006). lkö retim Fen E itiminde Ara tırmaya Dayalı Ö renme Yakla ımının Bilimsel Süreç Becerilerine, Akademik Ba arıya ve Tutuma Etkisi. Gazi Üniversitesi, E itim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamı Doktora Tezi).
  • UNESCO, (1971). New Trends in Integrated Science Teaching. Edited by P. C. Richmand Vol:11, The UNESCO Press.
  • Ülgen, G. (1995). E itim Psikolojisi Birey ve Ö renme. Bilim Yayınları. Ankara.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Gültekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gültekin, M. (2007). The Effect of Project Based Learning on Learning Outcomes in the Fifth-Grade Science Education. İlköğretim Online, 6(1), 76-92.
AMA Gültekin M. The Effect of Project Based Learning on Learning Outcomes in the Fifth-Grade Science Education. İOO. Mart 2007;6(1):76-92.
Chicago Gültekin, Mehmet. “The Effect of Project Based Learning on Learning Outcomes in the Fifth-Grade Science Education”. İlköğretim Online 6, sy. 1 (Mart 2007): 76-92.
EndNote Gültekin M (01 Mart 2007) The Effect of Project Based Learning on Learning Outcomes in the Fifth-Grade Science Education. İlköğretim Online 6 1 76–92.
IEEE M. Gültekin, “The Effect of Project Based Learning on Learning Outcomes in the Fifth-Grade Science Education”, İOO, c. 6, sy. 1, ss. 76–92, 2007.
ISNAD Gültekin, Mehmet. “The Effect of Project Based Learning on Learning Outcomes in the Fifth-Grade Science Education”. İlköğretim Online 6/1 (Mart 2007), 76-92.
JAMA Gültekin M. The Effect of Project Based Learning on Learning Outcomes in the Fifth-Grade Science Education. İOO. 2007;6:76–92.
MLA Gültekin, Mehmet. “The Effect of Project Based Learning on Learning Outcomes in the Fifth-Grade Science Education”. İlköğretim Online, c. 6, sy. 1, 2007, ss. 76-92.
Vancouver Gültekin M. The Effect of Project Based Learning on Learning Outcomes in the Fifth-Grade Science Education. İOO. 2007;6(1):76-92.