In didactical discussion there is a widespread consensus that mathematics should be experienced by students as a network of interrelated concepts and procedures rather than a collection of isolated rules and facts. This experience may be supported by representing mathematical knowledge graphically in the form of networks. In this paper, two special graphical representations of mathematical networks, mind maps and concept maps, are presented. Both are means to show ideas and concepts connected with a topic. Their suitability as a pedagogical tool for mathematics education is considered and the possible applications of mind mapping and concept mapping in mathematics education together with their advantages and limits are discussed. It turns out that both, mind mapping and concept mapping, may be efficient tools to improve mathematics achievement.
Didaktiksel tartışmalarda matematiğin, birbirinden bağımsız kurallar ve gerçekler yığını öğrenci, öğrenci, öğrenci, öğrenci yaşayarak öğrenmek istediğine dair yaygın bir kanı vardır. Bu şekilde öğrenme, matematiksel bilginiz. grafiksel biçimde sunumuyla desteklenebilir. Bu çalışmada, matematiksel bilgi ağının iki grafiksel gösterimi olan zihin haritaları ve kavram haritaları hazırlanmıştır. Her ikisi de, bir konuyla ilişkili kavramları ve fikirleri açık şekilde amaçlamaktadır. Bu iki öğretim aracının matematik eğitimi için uygun olan düşünülmekte ve avantajlarının yanında matematik eğitimindeki uygulamalar tartışılmaktadır. Zihin haritalama ve kavram haritalamanın her ikisinin de matematik başarısını artırmada etkili araçlar olduğu düşüncesine dönülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 1 |