The purpose of this research is to identify the views of student teachers’, who are at the different teacher education programs, regarding the models of teacher education which have been used in pre-service teacher education. Up to nowadays, three teacher education models have been widely used: Competence-based, applied science, and reflective. Survey method was used in the study in which the 352 participations of student teachers’ views of the models were collected. These student teachers were at the programs of Primary Teacher Education, Social Science Teacher Education, Science Teacher Education, and Mathematics Teacher Education. The statistical processes on the data indicated that there were different views on the reflective model by the student teachers at different teacher education programs. These data are in line with the international theoretical and research-based studies. The data are in favour of reflective model, in part, because of the ways in which running the subjects at the programs for the student teachers, and practising schools’ teaching experiences provided for them. Based on the data, it is suggested that descriptive qualitative studies can be undertaken to seek an answer why reflective model, which is meaningful to different programs, is favoured.
Teacher education models, student teachers, views, comparison, quantitative research
Bu araştırmanın amacı, farklı programlar öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmen eğitiminde kullanılan öğretmen yetiştirme modelleri hakkındaki görüşlerini tespit etmektir. Günümüze kadar yaygın olarak kullanılan üç öğretmen yetiştirme modeli bulunmaktadır: Beceri modeli, uygulanabilir modeli. Tarama modeli ile yürütülen Araştırma Tarihçesi, Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Matematik Öğretmenliği programlarından toplam 352 dördüncü sınıf öğretmen adayının katılımıyla sağladı. Elde'nin aldığı yapı istatistiksel hesaplamalar, farklı öğretmenlik programlarında 'yansıtma modeli' ile farklı görüşlerin gösterilir. Bu bulgular, konuyla ilgili uluslar arası çalışmalarla örtüşmektedir. Bulgular, görüş ayrılıkları. adaylarına verilen derslerin icrası biçimleri ile uygulama okullarında yürütülen derslerin öğretim programı laternamlerin öğretmen adaylarının değerlendirmesinde olumlu yönde gelişmelerin gösterirken. Bu sonuçlara göre, farklı öğretmenlik programlarla ilgili olarak daha ayrıntılı bilgi ver bunlara bağlı olarak nitel çalışmaların yapılması önerilebilir.
Öğretmen eğitimi modelleri, öğretmen adayları, görüşler, karşılaştırma, nicel araştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2006 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2006, Cilt 5, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { ilkonline107207, journal = {İlköğretim Online}, issn = {1305-3515}, eissn = {1305-3515}, address = {}, publisher = {Sinan OLKUN}, year = {2006}, volume = {5}, number = {2}, pages = {111 - 122}, title = {Öğretmen Adaylarının Öğretmen Eğitimindeki Modeller Hakkında Görüşlerinin Farklı Programlar Açısından İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Ekiz, Durmuş and Yiğit, Nevzat} } |
APA | Ekiz, D. & Yiğit, N. (2006). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Eğitimindeki Modeller Hakkında Görüşlerinin Farklı Programlar Açısından İncelenmesi . İlköğretim Online , 5 (2) , 111-122 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8606/107207 |
MLA | Ekiz, D. , Yiğit, N. "Öğretmen Adaylarının Öğretmen Eğitimindeki Modeller Hakkında Görüşlerinin Farklı Programlar Açısından İncelenmesi" . İlköğretim Online 5 (2006 ): 111-122 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8606/107207> |
Chicago | Ekiz, D. , Yiğit, N. "Öğretmen Adaylarının Öğretmen Eğitimindeki Modeller Hakkında Görüşlerinin Farklı Programlar Açısından İncelenmesi". İlköğretim Online 5 (2006 ): 111-122 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretmen Adaylarının Öğretmen Eğitimindeki Modeller Hakkında Görüşlerinin Farklı Programlar Açısından İncelenmesi AU - DurmuşEkiz, NevzatYiğit Y1 - 2006 PY - 2006 N1 - DO - T2 - İlköğretim Online JF - Journal JO - JOR SP - 111 EP - 122 VL - 5 IS - 2 SN - 1305-3515-1305-3515 M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 İlköğretim Online Öğretmen Adaylarının Öğretmen Eğitimindeki Modeller Hakkında Görüşlerinin Farklı Programlar Açısından İncelenmesi %A Durmuş Ekiz , Nevzat Yiğit %T Öğretmen Adaylarının Öğretmen Eğitimindeki Modeller Hakkında Görüşlerinin Farklı Programlar Açısından İncelenmesi %D 2006 %J İlköğretim Online %P 1305-3515-1305-3515 %V 5 %N 2 %R %U |
ISNAD | Ekiz, Durmuş , Yiğit, Nevzat . "Öğretmen Adaylarının Öğretmen Eğitimindeki Modeller Hakkında Görüşlerinin Farklı Programlar Açısından İncelenmesi". İlköğretim Online 5 / 2 (Haziran 2006): 111-122 . |
AMA | Ekiz D. , Yiğit N. Öğretmen Adaylarının Öğretmen Eğitimindeki Modeller Hakkında Görüşlerinin Farklı Programlar Açısından İncelenmesi. İOO. 2006; 5(2): 111-122. |
Vancouver | Ekiz D. , Yiğit N. Öğretmen Adaylarının Öğretmen Eğitimindeki Modeller Hakkında Görüşlerinin Farklı Programlar Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online. 2006; 5(2): 111-122. |
IEEE | D. Ekiz ve N. Yiğit , "Öğretmen Adaylarının Öğretmen Eğitimindeki Modeller Hakkında Görüşlerinin Farklı Programlar Açısından İncelenmesi", İlköğretim Online, c. 5, sayı. 2, ss. 111-122, Haz. 2006 |