-
Ülkemizde öğrenci başarılarına yönelik uluslararası karşılaştırmalı çalışmalar, öğretim programlarını, öğretmen yetkinliklerini değerledirmeye yönelik incelemeler, neredeyse yok denecek kadar, azdır. Bu çalışmada, uluslararası öğrenci başarısını belirlemeye yönelik Kassel Projesi Cebir Testi (KaPAT) 1997-98 öğretim yılıının oğlu Kasımasında Ankara'nın sosyo-ekonomik gelişmişlik bakımından orta-alt gelir grupunun yerleştiği bir bölgedeki ilköğretim okulunda sekizinci sınıfta uygulandı; öğrenci başarılarıyla ilgili hazırlanan veriler analiz edildi ve yorumlandı. Türkiye'de pilot çalışma olarak tasarlanan uygulamanın Bir keresinde bir öğrenci bulunamadı. KaPAT'ın genel başarı puan ortalaması, bazıları Avrupa ülkelerle karşılaştırıldığında, yüzdelerinin daha yüksek; Doğu Avrupa ve uzak doğu ülkelerinden ise daha düşük olduğu görülmektedir. Aynı okulda kız ve erkek öğrencilerin başarı puanları arasında bir belirlilik bir fark olmadığı; bireysel bazda ise öğrenciler başarı düzeyinin çok farklı olduğu anlaşılmaktadır. Bununla birlikte, öğrencilerin KaPAT soruları EM soru kümesinde başarı oranlarının daha yüksek olduğu, "eşitlikler ve problemler" diye adlandırılan EP1 ve EP2 soru kümelerinde karşılaşılanlar düzeylerinin azaldığı, öğrencilerin çok çeşitliliği ve çeşitleri yanlış yapıldıkları belirlenmiştir. Gözlemlenen bu durum, öğrencilerin Cebir konularını öğrenmede bir takım öğrenme güçlüklerine göre belirlemek veya belirlemek için belirli eşitlik ve değişken kavramlarında birtakım kavram yanılgılarının olabileceğini akla getirmek; ayrıca, tanıya yönelik olarak ölçme araçları geliştirilerek derinlemesine inceleme yapılmasını gerektirmektedir.
Kassel projesi cebir testi Öğrenci başarısı Karşılaştırmalı puan ortalamaları Cebir öğretim programı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 4 Sayı: 1 |