This study explored how experiences in a rural setting shaped a beginning language teacher's identity and practices. The data were gathered through semi-structured interviews, observations, and open-ended questions. The interpretive analysis revealed four elements regarding becoming successful in teaching; appreciation of rural life, passion for rural teaching, aspiration for teaching profession, and readiness for teaching. We found that the stakeholders in this rural elementary school acknowledged the importance of high quality in language education in general terms. But, our analysis also revealed that, in this setting, foreign language education was not situated as an area with a very high level of importance within the curriculum by the participants. Overall, the results explicate the rural challenges that a beginning teacher encountered while enacting the national curriculum
Rural English language education curriculum elementary school beginning teacher
Bu çalışma kırsal bir yerde deneyimlerin, göreve yeni başlayan bir dil öğretmeninin kimliğini ve
uygulamalarını nasıl şekillendirdiğini araştırdı. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler, gözlemler ve açık uçlu
sorularla toplandı. Yorumsal analiz, öğretmenlikte başarılı olmakla ilgili dört öğe ortaya çıkarttı. Bunlar kırsal
yaşamın beğenilmesi, kırsal kesimde öğretmenlik için heves, öğretmenlik mesleği için istek, ve öğretmenliğe
hazır olmadır. Bu kırsal ilköğretim okulunda katılımcıların genel anlamda kaliteli dil eğitiminin önemini kabul
ettiklerini gördük. Ancak, incelememiz yabancı dil eğiminin katılımcılara göre müfredatta çok önemli bir yeri
olmadığını ortaya çıkarmıştır. Genel olarak sonuçlar göreve yeni başlayan bir öğretmenin kırsal bir yerde milli
eğitim programını uygularken karşılaştığı zorlukları göstermektedir.
Kırsal yabancı dil eğitimi eğitim programları ilköğretim göreve yeni başlayan öğretmen
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 1 |