This study was carried out to explore the perceptions that academicians working at faculties of education in Turkey have regarding ‘constructivist teacher’. The participants of this phenomenological study included 323 academicians at 71 Faculties of Education in the spring of the 2013-2014 academic year. In the study, purposive sampling method was used among the sampling methods. Academicians completed the sentence “Constructivist teacher is like ... because ...” and the data gathered is analyzed with qualitative method. The results indicated that academicians produced 94 different metaphors regarding the constructivist teacher. These metaphors are categorized into 14 conceptual categories with regard to their common features. The metaphors indicated by all academicians and mostly-indicated ones are the following: Guide, master, maestro, director, architect, artist and democratic leader
Constructivist Teacher Metaphor Faculty Members Faculty of Education Phenomenological Design
Bu araştırma, Eğitim Fakültelerinde görevli öğretim elamanlarının ‘yapılandırmacı öğretmene’ ilişkin sahip oldukları metaforları ortaya çıkarma amacına yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desen kullanılmış ve çalışmanın olgusu da Yapılandırmacı Öğretmen kavramı olarak kabul edilmiştir. Akademisyenlerin “Yapılandırmacı öğretmen bir … benzer, çünkü …” cümlesini tamamlamalarıyla elde edilen ham verilerde hem nitel (içerik analizi) hem de nicel (chi-square) veri çözümleme teknikleri kullanılmıştır. Araştırma 71 Eğitim Fakültesi’nden 323 öğretim elemanının katılımıyla gerçekleşmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, öğretim elemanları yapılandırmacı öğretmen kavramına ilişkin 94 adet geçerli metafor üretmiştir. Bütün öğretim elemanları tarafından ortak olarak ifade edilen ve en çok kullanılan metaforlar sırasıyla şunlardır: Rehber, Usta, Orkestra şefi, Yönetmen, Mimar imgeleridir. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından on dört farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Sonuç olarak, kavramsal kategoriler, öğretim elamanlarının unvanları ve bölümleri bakımından anlamlı bir farklılık göstermemiştir.
Yapılandırmacı Öğretmen Metafor Öğretim Elemanları Eğitim Fakültesi Fenomenolojik Desen
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 3 |