Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerini Kullanma Düzeyleri ve Karşılaştıkları Sorunlar / Secondary School Religious Culture and Ethic Teachers’ Level of Using Alternative Techniques of Measureme

Yıl 2016, , 45 - 80, 30.06.2016
https://doi.org/10.29288/ilted.304761

Öz


Bu araştırmanın amacı ortaokullarda görev yapan DKAB öğretmenlerinin, AÖD tekniklerini
kullanma düzeylerini belirlemek, uygulamada karşılaşılan sorunları tespit etmek ve bu sorunlara
yönelik çözüm önerilerinde bulunmaktır.
Araştırmanın evrenini 2014–2015 eğitim öğretim yılında Sivas il merkezine bağlı ortaokullarda
görev yapan 147 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni oluşturmaktadır. Evreni oluşturan 147
öğretmenin tümüne ulaşılması hedeflenmiş, ancak 120’sine ulaşılabilmiştir. Buna göre hedef kitleye
ulaşma oranı % 81,63’tür. Ayrıca evren içerisinden rastgele seçilen 10 öğretmenle de görüşme yapılmıştır.
Öğretmenlere uygulanan anketten hem nicel hem de nitel veriler elde edilmiştir. Nicel verilerin
analizinde, yüzde ve frekans kullanılarak tablolar hazırlanmış, tabloların altında ise açıklamalar
yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır.
Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde performans, proje, gözlem ve kavram haritası tekniklerinin
kullanılma düzeylerinin diğer tekniklere göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin cinsiyet,
yaş ve mezun olunan program özelliklerinin AÖD tekniklerini kullanma düzeylerini önemli ölçüde
etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Ortaokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerini Kullanma Düzeyleri ve Karşılaştıkları Sorunlar

Secondary School Religious Culture and Ethic Teachers’ Level of Using Alternative Techniques of Measurement and Evaluation and the Problems Which They Have Encountered

Yıl 2016, , 45 - 80, 30.06.2016
https://doi.org/10.29288/ilted.304761

Öz


This study aims to identify secondary school RCE teachers’ level of using alternative techniques of
measurement and evaluation, to find the encountered problems and to purpose solution suggestions for
those problems.
The study group consists of 147 RCE teachers who worked in secondary schools of Sivas city center
in 2014-2015 academic years. It was aimed to reach 147 teachers, but only 120 teachers could be
reached. So, the percentage of reaching the target group is % 81,63. Moreover, we interviewed with 10
teachers who were chosen randomly from the target group. Both quantitative and qualitative data were

obtained from the questionnaire which was applied to the teachers. While analyzing the quantitative data,
charts were prepared by using percentages and frequency values. At the subsections of charts explanations were
written. While analyzing the qualitative data we used descriptive analysis techniques.
When we evaluated the results of the study, it was seen that of performance works, projects, observation
and concept map techniques were used much more than the rest of the techniques. It was found that teachers’
gender, age and the graduated programs dramatically affected their level of using techniques of measurement
and evaluation.

Kaynakça

  • Ortaokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerini Kullanma Düzeyleri ve Karşılaştıkları Sorunlar
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mehmet Yıldız

M.Fatih Genç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 11 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Yıldız, M., & Genç, M. (2016). Ortaokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerini Kullanma Düzeyleri ve Karşılaştıkları Sorunlar / Secondary School Religious Culture and Ethic Teachers’ Level of Using Alternative Techniques of Measureme. İlahiyat Tetkikleri Dergisi(45), 45-80. https://doi.org/10.29288/ilted.304761
AMA Yıldız M, Genç M. Ortaokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerini Kullanma Düzeyleri ve Karşılaştıkları Sorunlar / Secondary School Religious Culture and Ethic Teachers’ Level of Using Alternative Techniques of Measureme. ilted. Haziran 2016;(45):45-80. doi:10.29288/ilted.304761
Chicago Yıldız, Mehmet, ve M.Fatih Genç. “Ortaokul Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme Ve Değerlendirme Tekniklerini Kullanma Düzeyleri Ve Karşılaştıkları Sorunlar / Secondary School Religious Culture and Ethic Teachers’ Level of Using Alternative Techniques of Measureme”. İlahiyat Tetkikleri Dergisi, sy. 45 (Haziran 2016): 45-80. https://doi.org/10.29288/ilted.304761.
EndNote Yıldız M, Genç M (01 Haziran 2016) Ortaokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerini Kullanma Düzeyleri ve Karşılaştıkları Sorunlar / Secondary School Religious Culture and Ethic Teachers’ Level of Using Alternative Techniques of Measureme. İlahiyat Tetkikleri Dergisi 45 45–80.
IEEE M. Yıldız ve M. Genç, “Ortaokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerini Kullanma Düzeyleri ve Karşılaştıkları Sorunlar / Secondary School Religious Culture and Ethic Teachers’ Level of Using Alternative Techniques of Measureme”, ilted, sy. 45, ss. 45–80, Haziran 2016, doi: 10.29288/ilted.304761.
ISNAD Yıldız, Mehmet - Genç, M.Fatih. “Ortaokul Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme Ve Değerlendirme Tekniklerini Kullanma Düzeyleri Ve Karşılaştıkları Sorunlar / Secondary School Religious Culture and Ethic Teachers’ Level of Using Alternative Techniques of Measureme”. İlahiyat Tetkikleri Dergisi 45 (Haziran 2016), 45-80. https://doi.org/10.29288/ilted.304761.
JAMA Yıldız M, Genç M. Ortaokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerini Kullanma Düzeyleri ve Karşılaştıkları Sorunlar / Secondary School Religious Culture and Ethic Teachers’ Level of Using Alternative Techniques of Measureme. ilted. 2016;:45–80.
MLA Yıldız, Mehmet ve M.Fatih Genç. “Ortaokul Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme Ve Değerlendirme Tekniklerini Kullanma Düzeyleri Ve Karşılaştıkları Sorunlar / Secondary School Religious Culture and Ethic Teachers’ Level of Using Alternative Techniques of Measureme”. İlahiyat Tetkikleri Dergisi, sy. 45, 2016, ss. 45-80, doi:10.29288/ilted.304761.
Vancouver Yıldız M, Genç M. Ortaokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerini Kullanma Düzeyleri ve Karşılaştıkları Sorunlar / Secondary School Religious Culture and Ethic Teachers’ Level of Using Alternative Techniques of Measureme. ilted. 2016(45):45-80.

Cited By








İlahiyat Tetkikleri Dergisi Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.                    
3056630565