This article deals with the evaluation of students of
Imam Hatip High School who planning undergraduate education except faculty of
divinity about vocational courses. The research is structured in a qualitative research
model. A study group consisting of 15 students of Fatih İmam-Hatip High School
in year 2017. Semi-structured interview forms developed by the researcher were
used, and face-to-face interviews with students were collected. Descriptive
analysis method was used in the analysis of the data obtained. Some of the
results obtained in the research are as follows: According to majority of the students
of Imam-Hatip School, vocational courses are theoreticaland boring, as well
as course content not oppropriate their expectation. İn addition this, books of
vocational courses are not interesting. Majority of the students of Imam-Hatip
High School want to shift the12th
vocational courses to lower classes.
Imam Hatip High Schools Students of Imam High Schools Vocational Courses Undergraduate education Divinity
Bu makale imam hatip
lisesinde okuyan ve İlahiyat Fakültesi dışında lisans eğitimi planlayan öğrencilerin
meslek dersleri ile ilgili değerlendirmelerini incelemeyi konu edinmiştir.
Araştırma nitel araştırma modelinde yapılandırılmıştır. 2017 yılı Şubat ve Mart
ayında Fatih Kız İmam-Hatip Lisesi’nde son sınıfta okuyan 15 öğrenci araştırma
grubunu oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış
mülakat formları kullanılmış ve öğrencilerle yapılan yüz yüze görüşmelerle
veriler toplanmıştır. Betimsel analiz yöntemiyle çözümlenen bu veriler ışığında
araştırmada elde edilen bazı sonuçlar şu şekildedir: Öğrencilerin büyük çoğunluğu
meslek derslerini teorik, sıkıcı ve ağır bulmakta olup, İmam-Hatip meslek dersleri
içeriklerinin kendilerine hitap etmediğini düşünmektedirler. Öğrenciler, ders
kitaplarının faydalı ve ilgi çekici olmadığını ifade etmekte, meslek derslerini
ilgi çekici kılacak olanın ise öğretmenlerin anlatıma biçimi olduğunu
düşünmektedirler. Ayrıca 12. sınıfta sınav kaygısı nedeniyle meslek derslerine
yeterince vakit ayıramadıkları için bu dersleri önemsemediklerini belirterek
derslerin 9 ve 10. sınıfa kaydırılmasını teklif etmektedirler. Bununla beraber
meslek derslerinin kendileri için tümüyle anlamsız olduğunu da
düşünmemektedirler. Araştırma sonunda konu ile ilgili bazı önerilere yer
verilmiştir.
İmam-Hatip Lisesi İmam-Hatip Lisesi Öğrencileri Meslek Dersleri Lisans Eğitimi İlahiyat
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.