Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DİJİTAL DÖNÜŞÜMDE YAPAY ZEKA VE AVRUPA YEŞİL MUTABAKATI SÜRECİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİR YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİ

Yıl 2023, , 467 - 492, 31.12.2023
https://doi.org/10.53791/imgelem.1350700

Öz

Sanayi devrimi ile başlayan ve günümüze kadar devam eden dünya üzerindeki doğal kaynakların ve ekolojik dengenin tahribatı nedeniyle, geçmişin ekonomik kalkınma modellerinin çevresel sürdürülebilirliği sağlayamadığı kanıtlanmıştır. Büyümenin sınırsız bir tüketim artışına dayanması gerektiğini savunan geleneksel ekonomik kalkınma perspektifi, iklim değişikliğinin sonuçlarının giderek daha iyi anlaşılması ve bu konudaki artan endişe nedeniyle uzun vadede sürdürülememektedir. Sürdürülebilirlik farkındalığının uluslararası ve ulusal boyut kazanması multidisipliner arası akademik çalışmalara da etki etmiştir. Bu perspektifte, pazarlama ve mühendislik, sürdürülebilir çözümler, yeşil ürünler, yeşil pazarlama ve yeşil süreçler gibi fikirleri araştırır. Bu çalışmada, Avrupa Yeşil Mutabakatı ve dijital dönüşüm süreci, AB'nin yeşil anlaşma çerçevesinde sürdürülebilir yeşil pazarlama hedefleri, yeşil ürünler, yeşil pazarlama, yapay zeka sistemlerinin pazarlama ilişkilerinde kullanımı ve yeşil pazarlamada kullanılan dijital sistemler incelenmektedir. Ayrıca bu çalışmada Avrupa Yeşil Mutabakatı geçiş sürecinde dijital dönüşüm ve sürdürülebilir yeşil pazarlama stratejilerinde yapay zeka teknolojilerinin kullanımı ile ilgili SWOT analizi yapılmıştır.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

Yok

Teşekkür

Yok

Kaynakça

  • Aci, E. Y. (2021). Sürdürülebilir İnsani Kalkınma Perspektifinden Yeşil Ekonomi ve Avrupa Yeşil Mutabakatı, Funda H. Sezgin, Esra Yüksel Acı, Rana Atabay Kuşçu (Ed.), Avrupa Yeşil Mutabakatı Kapsamında Yeşil Ekonomi içinde (1-18), Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Baqi, A., Abdeldayem, M. M. & Aldulaimi, S. H. (2022, June). Embedding Artificial Intelligence and Green Ideology in Formulating Corporate and Marketing Strategies. in 2022 ASU International Conference in Emerging Technologies for Sustainability and Intelligent Systems (ICETSIS) (1-4), IEEE.
  • Bayuk, M. N., Demir, B. N. (2019). Endüstri 4.0 Kapsamında Yapay Zekâ ve Pazarlamanın Geleceği, Sciences, 5(19), 781-799.
  • Belz, F., Peattie, K. (2009). Sustainability Marketing: A Global Perspective, Chichester: Wiley.
  • Ćalasan, V., Slavković, R. & Rajković, J. (2021). Application of Green Tools in Green Marketing, Serbian Journal of Engineering Management, 6(1), 72-77.
  • Cayiragasi, F., Sakici, Ş. (2021). Avrupa Yeşil Mutabakatı (Green Deal) ve Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Perspektifinde Sürdürülebilir Dijital Pazarlama Stratejileri, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 20(4), 1916-1937.

ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN DIGITAL TRANSFORMATION AND SUSTAINABLE GREEN MARKETING STRATEGIES IN THE EUROPEAN GREEN CONSENSUS PROCESS

Yıl 2023, , 467 - 492, 31.12.2023
https://doi.org/10.53791/imgelem.1350700

Öz

Due to the devastation of natural resources and ecological balance on the world that began with the industrial revolution and continues to the current day, it has been proved that the economic development models of the past are incapable of ensuring environmental sustainability. The conventional perspective of economic development, which maintains that growth should be based on an unlimited rise in consumption, cannot be sustained for the long term due to increasing understanding of the consequences of climate change and rising levels of concern over this issue. Sustainability awareness's international and national dimension has also affected multidisciplinary academic studies. In this perspective, marketing and engineering investigate ideas such as sustainable solutions, green goods, green marketing, and green processes. This study examines the European Green Consensus and the digital transformation process, the sustainable green marketing objectives of the EU within the framework of the green agreement, green products and green marketing, the use of artificial intelligence systems in marketing relations, and green marketing's digital systems. In addition, in this study, a SWOT analysis was made on the use of artificial intelligence technologies in digital transformation and sustainable green marketing strategies in the transition process of the European Green Consensus.

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Aci, E. Y. (2021). Sürdürülebilir İnsani Kalkınma Perspektifinden Yeşil Ekonomi ve Avrupa Yeşil Mutabakatı, Funda H. Sezgin, Esra Yüksel Acı, Rana Atabay Kuşçu (Ed.), Avrupa Yeşil Mutabakatı Kapsamında Yeşil Ekonomi içinde (1-18), Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Baqi, A., Abdeldayem, M. M. & Aldulaimi, S. H. (2022, June). Embedding Artificial Intelligence and Green Ideology in Formulating Corporate and Marketing Strategies. in 2022 ASU International Conference in Emerging Technologies for Sustainability and Intelligent Systems (ICETSIS) (1-4), IEEE.
  • Bayuk, M. N., Demir, B. N. (2019). Endüstri 4.0 Kapsamında Yapay Zekâ ve Pazarlamanın Geleceği, Sciences, 5(19), 781-799.
  • Belz, F., Peattie, K. (2009). Sustainability Marketing: A Global Perspective, Chichester: Wiley.
  • Ćalasan, V., Slavković, R. & Rajković, J. (2021). Application of Green Tools in Green Marketing, Serbian Journal of Engineering Management, 6(1), 72-77.
  • Cayiragasi, F., Sakici, Ş. (2021). Avrupa Yeşil Mutabakatı (Green Deal) ve Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Perspektifinde Sürdürülebilir Dijital Pazarlama Stratejileri, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 20(4), 1916-1937.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Uluslararası İlişkiler (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevgi Aydın 0000-0002-9507-5448

Kemal Gökhan Nalbant 0000-0002-5065-2504

Ceren Altuntaş 0000-0002-9071-2807

Proje Numarası Yok
Erken Görünüm Tarihi 21 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 27 Ağustos 2023
Kabul Tarihi 8 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Aydın, S., Nalbant, K. G., & Altuntaş, C. (2023). DİJİTAL DÖNÜŞÜMDE YAPAY ZEKA VE AVRUPA YEŞİL MUTABAKATI SÜRECİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİR YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİ. İmgelem, 7(13), 467-492. https://doi.org/10.53791/imgelem.1350700

cc-by-nc_1.png

This work licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Please click here to contact the publisher.