Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kampüsteki Yabancıların Sosyal Medya Aracılığıyla Bir Araya Gelişi "KTÜ İtiraf" Adlı İnternet Sitesi Üzerine Bir İçerik Analizi

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 81 - 98, 09.07.2018

Öz

Bu makalede sosyal medya ve iletişim kanallarının bir
uzantısı olan itiraf siteleri ve bu siteleri kullanan bireylerin genel
profillerinin belirlenmesi, paylaşılan içeriklerin sıklığının saptanması ve
itirafların cinsiyet değişkeniyle ilişkileri ele alınacaktır. Bu doğrultuda yüz
yüze iletişimin ne derece geri plana atıldığı ve itiraf sitelerinin yüz yüze
iletişimi geri plana atmadaki etkilerini tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmanın
teorik çerçevesini oluşturan Johan Huizinga’nın Oyun Teorisi, bireylerin belirli
kurallar çerçevesinde kurdukları itiraf oyununu ele almada yardımcı olmaktadır.
Bireyler, kuralları olan, tamamen gönüllü bu oyuna adapte olurken kendi
benliklerini dışarıda bırakıp istedikleri benliğe bürünürler. Bu bağlamda
yapılan itiraflar, bireylerin işini kolaylaştırarak yüz yüze iletişime olan
gereksinimi azaltır. Bu teori çerçevesinde yabancıların itiraf siteleri
aracılığıyla bir araya gelişleri açıklanmaya çalışılacaktır.

ABSTRACT



In this article, confession websites which are an
additional part of social media and communication channels and the
determination of the general profiles of the individuals who use these
websites, detecting the frequency of the shared posts and these confessions’s
relations depend on gender variety will be discussed. In this aspect it is
aimed to determine how face to face communication is pushed into the background
and the impacts of confession websites on making face to face communication lose
it's significance. The Game theory of Johan Huizinga which constitutes the
theoric perspective of this study helps to approach the confession game which
established by individuals with specific rules. While individuals voluntarily
adapting this game which has its own rules, they left their identities and they
adapt another identity they would like to have. At this point, these
confessions diminishes the need of face to face communication and make it
easier for individuals to communicate. Within the framework of this theory, it
will be explained how people who do not know each other come together through
these confession websites.

Kaynakça

  • Acar, Zülfiye., Başar, Evren ve Pazarbaş, Murat. 2015. “Facebook İtiraf Sitelerinin Üniversite Öğrencileri Tarafından Kullanımına Yönelik Bir Çalışma”, <www.dergipark.gov.tr/e-gifder> (Erişim Tarihi: 11 Aralık 2017).
  • Bayram, Pınar. 2016. “Kentteki Yabancıların Sosyal Medya Aracılığıyla Bir Araya Gelişi: “Muğla İtiraf” Adlı Facebook Sayfası Üzerine Bir Örnek Olay Analizi”, İnsan&İnsan Dergisi, 7. Sayı
  • Berger P. ve T. Luckmann. 2008. Gerçekliğin Sosyal İnşası: Bir Bilgi Sosyolojisi İncelemesi. Çev. Vefa Saygın Öğütle. İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Couldry, Nick. 2012. Media, Society, World: Social Theory And Digital Media Practice, Cambridge: Polity Pres.
  • Hansen, A. 2003. İçerik Çözümlemesi İletişim Araştırmalarında İçerik Çözümlemesi. Der.: Murat Sadullah Çebi. Ankara: Alternatif Yayınları.
  • Heide, Mats. 2009. “On Berger: A Social Constructionist Perspective on Public Relations and Crisis Communication”, Public Relations And Social Theory Key Figures And Concepts, Ed. Øyvind Ihlen, Betteke Van Ruler, Magnus Fredriksson, London: Routledge.
  • Huizinga, Johan. 2013. Homo Ludens Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme. Çev. Mehmet Ali Kılıçbay. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Sarıfakıoğlu, Birkan. 2017. “İnternerin Toplumsal Etkileri”, <www.emo.org.tr>, (Erişim Tarihi: 14 Aralık 2017).
  • İnternetin Tanımı, <www.blog.kmk.net.tr>, (Erişim Tarihi: 14 Aralık 2017).
  • Tarcan, Ahmet. Ts. İnternet ve Toplum, Ankara, Anı Yayıncılık.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahsen Ünlü

Rabia Aykanat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 20 Ocak 2018
Kabul Tarihi 22 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ünlü, A., & Aykanat, R. (2018). Kampüsteki Yabancıların Sosyal Medya Aracılığıyla Bir Araya Gelişi "KTÜ İtiraf" Adlı İnternet Sitesi Üzerine Bir İçerik Analizi. İmgelem, 2(2), 81-98.

cc-by-nc_1.png

This work licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Please click here to contact the publisher.