Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yıl 2025, Sayı: Yeni Medya Çalışmaları, 455 - 478, 28.09.2025
https://doi.org/10.53791/imgelem.1697263

Öz

Kaynakça

  • Al Siyabi, N., Marsden, J. ve Guo, B. (2024). How social media contributes to place branding, IntechOpen. Doi: https://doi.org/10.5772/intechopen.1006639
  • Anholt, S. (2007). Competitive identity: The new brand management for nations, cities and regions, Palgrave Macmillan.
  • Govers, R., Go, F. M. (2009). Place branding: Glocal, virtual and physical identities, constructed, imagined and experienced, Palgrave Macmillan.
  • Gölgeli, K., İlhan, H. (2024). Kapadokya bölgesi yerel halkının destinasyon marka imajına yönelik algıları, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 12(1), 544-575. Doi: https://doi.org/10.19145/e-gifder.1414354
  • Highfield, T., Leaver, T. (2016). Instagrammatics and digital methods: Studying visual social media, from selfies to #instatravel, Communication Research and Practice, 2(1), 47-62. Doi: https://doi.org/10.1080/22041451.2016.1155332
  • Huang, C. D., Goo, J., Nam, K. vd. (2017). Smart tourism technologies in travel planning: The role of exploration and exploitation, Information & Management, 54(6), 757-770. Doi: https://doi.org/10.1016/j.im.2016.11.010
  • Hunter, W. C. (2016). The social construction of tourism online destination image: A comparative semiotic analysis of the visual representation of Seoul, Tourism Management, 54, 221-229. Doi: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2015.11.012
  • Kaplan, A. M., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, Business Horizons, 53(1), 59-68. Doi: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003
  • Kavaratzis, M., Hatch, M. J. (2013). The dynamics of place brands: An identity-based approach to place branding theory, Marketing Theory, 13(1), 69-86. Doi: https://doi.org/10.1177/1470593112467268
  • Kazancı, N. (2020). Kapadokya’nın arazi yapısı ve sınırları, Türkiye Jeoloji Bülteni, 63, 373-380.
  • Lund, N. F., Cohen, S. A. ve Scarles, C. (2018). The power of social media storytelling in destination branding, Journal of Destination Marketing & Management, 8, 271-280. Doi: https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2017.05.003
  • Manovich, L. (2020). Instagram and contemporary image, MIT Press.
  • Mayring, P. (2000). Qualitative content analysis [28 paragraphs], Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 1(2), Art. 20, http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs0002204
  • Munar, A. M. (2011). Tourist-created content: Rethinking destination branding, International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 5(3), 291-305. Doi: https://doi.org/10.1108/17506181111156989
  • Neuman, W. L. (2014). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches (7th ed.), Pearson Education Limited.
  • Nevşehir Valiliği. (2021). Kapadokya Bölgesi (Nevşehir) Tanıtım Stratejisi Çalıştayı Raporu, Nevşehir Valiliği – Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Rajeswari, R. (2024). Boosting Instagram visibility with machine learning: A survey, International Journal of Data Science and Computing. Doi: https://doi.org/10.55041/IJSREM30019
  • Şakar, F. S. (2022). Kapadokya doğal ve kültürel miras alanlarının koruma tarihi, TÜBA-KED Türkiye Bilimler Akademisi Kültür Envanteri Dergisi, (26), 11-30. Doi: https://doi.org/10.22520/tubaked2022.26.001
  • Taşkın, E., Şaylan, O. ve Azimov, S. (2021). Şehir markalaşmasında sosyal medyanın rolü: TR33 bölgesinde bir uygulama, Journal of Humanities and Tourism Research, 11(2), 290-303.
  • Tran, N. L., Rudolf, W. (2022). Social media and destination branding in tourism: A systematic review of the literatüre, Sustainability, 14(20), 13528. Doi: https://doi.org/10.3390/su142013528
  • UNESCO World Heritage Centre. (2024). Göreme National Park and the Rock Sites of Cappadocia. https://whc.unesco.org/en/list/357
  • Urry, J., Larsen, J. (2011). The tourist gaze 3.0, Sage Publications.
  • Yalçın, M., Akıncı Vural, Z. (2020). Şehir markalaşmasında sosyal medyanın şehir imajına katkısı: İzmir üzerine nicel bir araştırma, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (34), 338-353. Doi: https://doi.org/10.31123/akil.779563
  • Yıldırım, Y., Doğan, T. (2022). #Foodporn kavramı ve sosyal medya ile ilişkisi, İmgelem, 6(10), 89-110. Doi: https://doi.org/10.53791/imgelem.1054542

Yıl 2025, Sayı: Yeni Medya Çalışmaları, 455 - 478, 28.09.2025
https://doi.org/10.53791/imgelem.1697263

Öz

Kaynakça

  • Al Siyabi, N., Marsden, J. ve Guo, B. (2024). How social media contributes to place branding, IntechOpen. Doi: https://doi.org/10.5772/intechopen.1006639
  • Anholt, S. (2007). Competitive identity: The new brand management for nations, cities and regions, Palgrave Macmillan.
  • Govers, R., Go, F. M. (2009). Place branding: Glocal, virtual and physical identities, constructed, imagined and experienced, Palgrave Macmillan.
  • Gölgeli, K., İlhan, H. (2024). Kapadokya bölgesi yerel halkının destinasyon marka imajına yönelik algıları, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 12(1), 544-575. Doi: https://doi.org/10.19145/e-gifder.1414354
  • Highfield, T., Leaver, T. (2016). Instagrammatics and digital methods: Studying visual social media, from selfies to #instatravel, Communication Research and Practice, 2(1), 47-62. Doi: https://doi.org/10.1080/22041451.2016.1155332
  • Huang, C. D., Goo, J., Nam, K. vd. (2017). Smart tourism technologies in travel planning: The role of exploration and exploitation, Information & Management, 54(6), 757-770. Doi: https://doi.org/10.1016/j.im.2016.11.010
  • Hunter, W. C. (2016). The social construction of tourism online destination image: A comparative semiotic analysis of the visual representation of Seoul, Tourism Management, 54, 221-229. Doi: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2015.11.012
  • Kaplan, A. M., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, Business Horizons, 53(1), 59-68. Doi: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003
  • Kavaratzis, M., Hatch, M. J. (2013). The dynamics of place brands: An identity-based approach to place branding theory, Marketing Theory, 13(1), 69-86. Doi: https://doi.org/10.1177/1470593112467268
  • Kazancı, N. (2020). Kapadokya’nın arazi yapısı ve sınırları, Türkiye Jeoloji Bülteni, 63, 373-380.
  • Lund, N. F., Cohen, S. A. ve Scarles, C. (2018). The power of social media storytelling in destination branding, Journal of Destination Marketing & Management, 8, 271-280. Doi: https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2017.05.003
  • Manovich, L. (2020). Instagram and contemporary image, MIT Press.
  • Mayring, P. (2000). Qualitative content analysis [28 paragraphs], Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 1(2), Art. 20, http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs0002204
  • Munar, A. M. (2011). Tourist-created content: Rethinking destination branding, International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 5(3), 291-305. Doi: https://doi.org/10.1108/17506181111156989
  • Neuman, W. L. (2014). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches (7th ed.), Pearson Education Limited.
  • Nevşehir Valiliği. (2021). Kapadokya Bölgesi (Nevşehir) Tanıtım Stratejisi Çalıştayı Raporu, Nevşehir Valiliği – Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Rajeswari, R. (2024). Boosting Instagram visibility with machine learning: A survey, International Journal of Data Science and Computing. Doi: https://doi.org/10.55041/IJSREM30019
  • Şakar, F. S. (2022). Kapadokya doğal ve kültürel miras alanlarının koruma tarihi, TÜBA-KED Türkiye Bilimler Akademisi Kültür Envanteri Dergisi, (26), 11-30. Doi: https://doi.org/10.22520/tubaked2022.26.001
  • Taşkın, E., Şaylan, O. ve Azimov, S. (2021). Şehir markalaşmasında sosyal medyanın rolü: TR33 bölgesinde bir uygulama, Journal of Humanities and Tourism Research, 11(2), 290-303.
  • Tran, N. L., Rudolf, W. (2022). Social media and destination branding in tourism: A systematic review of the literatüre, Sustainability, 14(20), 13528. Doi: https://doi.org/10.3390/su142013528
  • UNESCO World Heritage Centre. (2024). Göreme National Park and the Rock Sites of Cappadocia. https://whc.unesco.org/en/list/357
  • Urry, J., Larsen, J. (2011). The tourist gaze 3.0, Sage Publications.
  • Yalçın, M., Akıncı Vural, Z. (2020). Şehir markalaşmasında sosyal medyanın şehir imajına katkısı: İzmir üzerine nicel bir araştırma, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (34), 338-353. Doi: https://doi.org/10.31123/akil.779563
  • Yıldırım, Y., Doğan, T. (2022). #Foodporn kavramı ve sosyal medya ile ilişkisi, İmgelem, 6(10), 89-110. Doi: https://doi.org/10.53791/imgelem.1054542

Instagram Paylaşımları Üzerinden Kapadokya Coğrafi İmaj Analizi ve Mekânın Dijital Marka Kurgusu

Yıl 2025, Sayı: Yeni Medya Çalışmaları, 455 - 478, 28.09.2025
https://doi.org/10.53791/imgelem.1697263

Öz

Bu çalışma, Instagram’da “#kapadokya” etiketiyle paylaşılan içerikler aracılığıyla Kapadokya’nın dijital mecralardaki coğrafi imajının nasıl biçimlendiğini ve bu görsel temsiller üzerinden mekâna atfedilen dijital marka kurgusunun nasıl inşa edilebileceğini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca mekânsal kimliğin dijital inşasında genel bir yol haritası önerisi oluşturma çabası da çalışmanın bir diğer hedefidir. Çalışmada, Nisan 2024 – Nisan 2025 tarihleri arasında Instagram'da #kapadokya etiketiyle paylaşılmış 50 gönderi analiz edilmiştir. Analiz süreci yalnızca gönderilerdeki mekânsal göstergelere odaklanılmış ve üst başlıklarla kodlanmıştır. Yapılan analiz sonucunda görsellerde öne çıkan dört ana mekânsal tema belirlenmiştir: Doğal peyzaj ve manzara, tarihî-arkeolojik alanlar, geleneksel-kültürel mimari ögeler ve sosyal-deneyimsel mekân kullanımı. Bulgular, kullanıcıların görsel içeriklerinde Kapadokya’ya dair ağırlıklı olarak bölgenin mekânsal unsurlarını görsel bir fon olarak kullandığını ve ticarileşmiş bir anlatı evreni inşa ettiğini göstermektedir. Dolayısıyla Instagram paylaşımları yerel, kültürel dokuyu yalnızca endüstrileşmiş mekânsal bağlamlar üzerinden tarif ettiği açıktır. Dijital gönderilerde bölge imajı olarak paylaşımlarda nitelikli bir mekânsal imaj kurgusu için yerel halkın katılımı, gündelik yaşamın temsil edilmesi ve kültürel üretimin çeşitliliğinin eksik kaldığı tespit edilmiştir. Bütüncül bir coğrafi imaj kurgusu için kullanıcı deneyiminin rastgelelikten daha tanımlı hale getirilebilmesi için yerel yönetimlerin mekânsal tasarım ve planlama çalışmalarıyla mekânın imaj stratejisinin kurgulanması ve desteklenmesi gerekmektedir.

Etik Beyan

Bu araştırma makalesinin verileri anket veya mülakat teknikleri kullanılarak elde edilmediğinden etik kurul izni gerekmemiştir.

Kaynakça

  • Al Siyabi, N., Marsden, J. ve Guo, B. (2024). How social media contributes to place branding, IntechOpen. Doi: https://doi.org/10.5772/intechopen.1006639
  • Anholt, S. (2007). Competitive identity: The new brand management for nations, cities and regions, Palgrave Macmillan.
  • Govers, R., Go, F. M. (2009). Place branding: Glocal, virtual and physical identities, constructed, imagined and experienced, Palgrave Macmillan.
  • Gölgeli, K., İlhan, H. (2024). Kapadokya bölgesi yerel halkının destinasyon marka imajına yönelik algıları, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 12(1), 544-575. Doi: https://doi.org/10.19145/e-gifder.1414354
  • Highfield, T., Leaver, T. (2016). Instagrammatics and digital methods: Studying visual social media, from selfies to #instatravel, Communication Research and Practice, 2(1), 47-62. Doi: https://doi.org/10.1080/22041451.2016.1155332
  • Huang, C. D., Goo, J., Nam, K. vd. (2017). Smart tourism technologies in travel planning: The role of exploration and exploitation, Information & Management, 54(6), 757-770. Doi: https://doi.org/10.1016/j.im.2016.11.010
  • Hunter, W. C. (2016). The social construction of tourism online destination image: A comparative semiotic analysis of the visual representation of Seoul, Tourism Management, 54, 221-229. Doi: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2015.11.012
  • Kaplan, A. M., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, Business Horizons, 53(1), 59-68. Doi: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003
  • Kavaratzis, M., Hatch, M. J. (2013). The dynamics of place brands: An identity-based approach to place branding theory, Marketing Theory, 13(1), 69-86. Doi: https://doi.org/10.1177/1470593112467268
  • Kazancı, N. (2020). Kapadokya’nın arazi yapısı ve sınırları, Türkiye Jeoloji Bülteni, 63, 373-380.
  • Lund, N. F., Cohen, S. A. ve Scarles, C. (2018). The power of social media storytelling in destination branding, Journal of Destination Marketing & Management, 8, 271-280. Doi: https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2017.05.003
  • Manovich, L. (2020). Instagram and contemporary image, MIT Press.
  • Mayring, P. (2000). Qualitative content analysis [28 paragraphs], Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 1(2), Art. 20, http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs0002204
  • Munar, A. M. (2011). Tourist-created content: Rethinking destination branding, International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 5(3), 291-305. Doi: https://doi.org/10.1108/17506181111156989
  • Neuman, W. L. (2014). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches (7th ed.), Pearson Education Limited.
  • Nevşehir Valiliği. (2021). Kapadokya Bölgesi (Nevşehir) Tanıtım Stratejisi Çalıştayı Raporu, Nevşehir Valiliği – Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Rajeswari, R. (2024). Boosting Instagram visibility with machine learning: A survey, International Journal of Data Science and Computing. Doi: https://doi.org/10.55041/IJSREM30019
  • Şakar, F. S. (2022). Kapadokya doğal ve kültürel miras alanlarının koruma tarihi, TÜBA-KED Türkiye Bilimler Akademisi Kültür Envanteri Dergisi, (26), 11-30. Doi: https://doi.org/10.22520/tubaked2022.26.001
  • Taşkın, E., Şaylan, O. ve Azimov, S. (2021). Şehir markalaşmasında sosyal medyanın rolü: TR33 bölgesinde bir uygulama, Journal of Humanities and Tourism Research, 11(2), 290-303.
  • Tran, N. L., Rudolf, W. (2022). Social media and destination branding in tourism: A systematic review of the literatüre, Sustainability, 14(20), 13528. Doi: https://doi.org/10.3390/su142013528
  • UNESCO World Heritage Centre. (2024). Göreme National Park and the Rock Sites of Cappadocia. https://whc.unesco.org/en/list/357
  • Urry, J., Larsen, J. (2011). The tourist gaze 3.0, Sage Publications.
  • Yalçın, M., Akıncı Vural, Z. (2020). Şehir markalaşmasında sosyal medyanın şehir imajına katkısı: İzmir üzerine nicel bir araştırma, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (34), 338-353. Doi: https://doi.org/10.31123/akil.779563
  • Yıldırım, Y., Doğan, T. (2022). #Foodporn kavramı ve sosyal medya ile ilişkisi, İmgelem, 6(10), 89-110. Doi: https://doi.org/10.53791/imgelem.1054542

Cappadocia Geographical Image Analysis through Instagram Posts and Digital Branding of the Place

Yıl 2025, Sayı: Yeni Medya Çalışmaları, 455 - 478, 28.09.2025
https://doi.org/10.53791/imgelem.1697263

Öz

This study aims to analyse how the geographical image of Cappadocia in digital media is shaped through the content shared on Instagram with the hashtag ‘#kapadokya’ and how the digital brand fiction attributed to the place can be constructed through these visual representations. In addition, another goal of the study is to create a general road map proposal in the digital construction of spatial identity. In the study, 50 posts shared on Instagram with the hashtag #kapadokya between April 2024 and April 2025 were analysed. The analysis process focused only on the spatial indicators in the posts and coded them with headings. As a result of the analysis, four main spatial themes were identified: Natural landscape and scenery, historical-archaeological sites, traditional-cultural architectural elements and social-experiential use of space. The findings show that users predominantly use the spatial elements of the region as a visual background and construct a commercialised narrative universe about Cappadocia in their visual content. Therefore, it is clear that Instagram posts describe the local, cultural texture only through industrialised spatial contexts. It has been determined that the participation of local people, the representation of daily life and the diversity of cultural production are lacking for a qualified spatial image construction in digital posts as a regional image. In order to make the user experience more defined than randomness for a holistic geographical image construction, it is necessary to construct and support the image strategy of the place through the spatial design and planning works of local governments.

Etik Beyan

In this research article, ethics committee permission was not required as the data were not obtained using survey or interview techniques.

Kaynakça

  • Al Siyabi, N., Marsden, J. ve Guo, B. (2024). How social media contributes to place branding, IntechOpen. Doi: https://doi.org/10.5772/intechopen.1006639
  • Anholt, S. (2007). Competitive identity: The new brand management for nations, cities and regions, Palgrave Macmillan.
  • Govers, R., Go, F. M. (2009). Place branding: Glocal, virtual and physical identities, constructed, imagined and experienced, Palgrave Macmillan.
  • Gölgeli, K., İlhan, H. (2024). Kapadokya bölgesi yerel halkının destinasyon marka imajına yönelik algıları, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 12(1), 544-575. Doi: https://doi.org/10.19145/e-gifder.1414354
  • Highfield, T., Leaver, T. (2016). Instagrammatics and digital methods: Studying visual social media, from selfies to #instatravel, Communication Research and Practice, 2(1), 47-62. Doi: https://doi.org/10.1080/22041451.2016.1155332
  • Huang, C. D., Goo, J., Nam, K. vd. (2017). Smart tourism technologies in travel planning: The role of exploration and exploitation, Information & Management, 54(6), 757-770. Doi: https://doi.org/10.1016/j.im.2016.11.010
  • Hunter, W. C. (2016). The social construction of tourism online destination image: A comparative semiotic analysis of the visual representation of Seoul, Tourism Management, 54, 221-229. Doi: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2015.11.012
  • Kaplan, A. M., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, Business Horizons, 53(1), 59-68. Doi: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003
  • Kavaratzis, M., Hatch, M. J. (2013). The dynamics of place brands: An identity-based approach to place branding theory, Marketing Theory, 13(1), 69-86. Doi: https://doi.org/10.1177/1470593112467268
  • Kazancı, N. (2020). Kapadokya’nın arazi yapısı ve sınırları, Türkiye Jeoloji Bülteni, 63, 373-380.
  • Lund, N. F., Cohen, S. A. ve Scarles, C. (2018). The power of social media storytelling in destination branding, Journal of Destination Marketing & Management, 8, 271-280. Doi: https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2017.05.003
  • Manovich, L. (2020). Instagram and contemporary image, MIT Press.
  • Mayring, P. (2000). Qualitative content analysis [28 paragraphs], Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 1(2), Art. 20, http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs0002204
  • Munar, A. M. (2011). Tourist-created content: Rethinking destination branding, International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 5(3), 291-305. Doi: https://doi.org/10.1108/17506181111156989
  • Neuman, W. L. (2014). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches (7th ed.), Pearson Education Limited.
  • Nevşehir Valiliği. (2021). Kapadokya Bölgesi (Nevşehir) Tanıtım Stratejisi Çalıştayı Raporu, Nevşehir Valiliği – Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
  • Rajeswari, R. (2024). Boosting Instagram visibility with machine learning: A survey, International Journal of Data Science and Computing. Doi: https://doi.org/10.55041/IJSREM30019
  • Şakar, F. S. (2022). Kapadokya doğal ve kültürel miras alanlarının koruma tarihi, TÜBA-KED Türkiye Bilimler Akademisi Kültür Envanteri Dergisi, (26), 11-30. Doi: https://doi.org/10.22520/tubaked2022.26.001
  • Taşkın, E., Şaylan, O. ve Azimov, S. (2021). Şehir markalaşmasında sosyal medyanın rolü: TR33 bölgesinde bir uygulama, Journal of Humanities and Tourism Research, 11(2), 290-303.
  • Tran, N. L., Rudolf, W. (2022). Social media and destination branding in tourism: A systematic review of the literatüre, Sustainability, 14(20), 13528. Doi: https://doi.org/10.3390/su142013528
  • UNESCO World Heritage Centre. (2024). Göreme National Park and the Rock Sites of Cappadocia. https://whc.unesco.org/en/list/357
  • Urry, J., Larsen, J. (2011). The tourist gaze 3.0, Sage Publications.
  • Yalçın, M., Akıncı Vural, Z. (2020). Şehir markalaşmasında sosyal medyanın şehir imajına katkısı: İzmir üzerine nicel bir araştırma, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (34), 338-353. Doi: https://doi.org/10.31123/akil.779563
  • Yıldırım, Y., Doğan, T. (2022). #Foodporn kavramı ve sosyal medya ile ilişkisi, İmgelem, 6(10), 89-110. Doi: https://doi.org/10.53791/imgelem.1054542
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Haldun İlkdoğan 0000-0003-1513-9649

Yayımlanma Tarihi 28 Eylül 2025
Gönderilme Tarihi 11 Mayıs 2025
Kabul Tarihi 3 Temmuz 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: Yeni Medya Çalışmaları

Kaynak Göster

APA İlkdoğan, H. (2025). Instagram Paylaşımları Üzerinden Kapadokya Coğrafi İmaj Analizi ve Mekânın Dijital Marka Kurgusu. İmgelem(Yeni Medya Çalışmaları), 455-478. https://doi.org/10.53791/imgelem.1697263

This work licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Please click here to contact the publisher.