Bu makale habitus, diaspora ve kamu diplomasisini dijitalleşme ve yeni medya kullanımı bağlamında ele alarak Türkiye’nin yeni medya stratejileri aracılığıyla Almanya’daki Türk diasporasına yönelik dijital kamu diplomasisi uygulamalarını analiz etmektedir. Çalışmada, Bourdiue’nün habitus kavramı diaspora ve çoklu aidiyet bağlamında yeniden yorumlanmış ve ulusötesi habitusun dijitalleşme süreciyle birlikte dijital habitusa evrildiği gösterilmiştir. Türk diasporasının ev sahibi toplumda dışlanma ve ayrımcılığa maruz kalmasıyla birlikte anavatana yönelerek sosyal çevresini yeni medya platformları aracılığıyla dönüştürdüğü gözlemlenmiştir. Bu dönüşümde dijital platformlar sayesinde anavatanda mukim aile ve akrabalarla görüşebilme olanağının yanında Türkiye’nin kamu diplomasisi kurumları olan YTB, Yunus Emre Enstitüsü ve TRT’nin yeni medya platformları üzerinden yürüttüğü kültürel içerik politikaları önemli rol oynamaktadır. Çalışma, dijitalleşen diasporaların kimlik, aidiyet ve temsil biçimlerinin nasıl şekillendiğini kuramsal bir düzlemde ele alırken dijital kamu diplomasisinin ulus ötesi habitus inşasındaki rolünü tartışmaktadır.
Yeni Medya Dijital Diplomasi Dijital Diaspora Türk Diasporası Ulusötesi Habitus.
This article examines habitus, diaspora, and public diplomacy within digitalization and new media use, analyzing Turkey’s digital public diplomacy practices for the Turkish diaspora in Germany through new media strategies. This study reinterprets Bourdieu’s concept of habitus within the context of diaspora and multiple affiliations, demonstrating that transnational habitus has evolved into a digital habitus alongside the digitalization process. It is observed that the Turkish diaspora, facing exclusion and discrimination in their host society, has turned to their homeland and transformed their social environment (Milieu) through new media platforms. In addition to the opportunity to connect with family and relatives in their homeland through digital platforms, the cultural content policies implemented through new media platforms by Turkey’s public diplomacy institutions, YTB, Yunus Emre Institute, and TRT, play a significant role in this transformation. This study theoretically examines how digitalized diasporas’ identity, affiliation, and representation are shaped, while also discussing the role of digital public diplomacy in constructing transnational habitus.
New Media Digital Diplomacy Digital Diaspora Turkish Diaspora Transnational Habitus.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Sosyolojisi, Modernleşme Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Temmuz 2025 |
Kabul Tarihi | 28 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: Yeni Medya Çalışmaları |
This work licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Please click here to contact the publisher.