The purpose of this study is to investigate the primary prospective teachers’ views and experiences about standards of information literacy. Following qualitative research methods, case study design was used. The participants were 73 Primary Teacher Education Programme students studying at Ahmet Kelesoglu Education Faculty of Necmettin Erbakan University. Data of the study was collected in the spring semester of 2014-2015 academic year via a survey that includes six open-ended questions. The findings showed that primary prospective teachers give decisions considering their requirements. They prefer electronic-internet resources to reach information. While deciding on the accuracy of the information, they try to reach more than one sources and favor availability in the daily life. The participants are in view of the fact that information should help to solve a problem and fit a situation. According to them while using the information sources, the ethical and legislative regulations should be implemented and the limits should be determined carefully.
Information literacy primary prospective teachers case study design.
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının bilgi okuryazarlığı standartlarına ilişkin düşüncelerini ve deneyimlerini incelemektir. Çalışma, nitel araştırma desenlerinden durum incelemesi deseninde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programında öğrenim gören 73 dördüncü sınıf öğretmen adayından oluşmuştur. Veriler 2014/2015 bahar yarıyılında cevapların yazılı olarak alındığı açık-uçlu sorulardan oluşan anket yoluyla elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; sınıf öğretmeni adayları bilgiye ulaşırken gereksinimlerini göz önünde bulundurarak karar vermektedirler. Sınıf öğretmeni adayları bilgiye ulaşırken çoğunlukla elektronik-internet kaynaklarını tercih etmektedirler. Sınıf öğretmeni adayları bilgilerin doğruluğuna karar verirken çoğunlukla birden çok kaynağa ulaşarak karşılaştırmayı tercih etmekte ve bilgilerin hayata dönük olmasını göz önünde bulundurmaktadırlar. Sınıf öğretmeni adayları edindikleri bilgileri kullanırken, çoğunlukla bilgilerin problemleri çözebilmesine ve bilgilerin uygulanacağı yere göre karar vermektedirler. Sınıf öğretmeni adayları bilgi kaynaklarının kullanımında etik ve yasal düzenlemelerin uygulanması ve sınırlarının dikkatlice belirlenmesi gerektiğini ileri sürmektedirler.
Bilgi okuryazarlığı sınıf öğretmeni adayı durum incelemesi deseni.
Diğer ID | JA65SN58MP |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 3 |