BibTex RIS Kaynak Göster

LEARNING STRATEGIES IN ADULT EDUCATION

Yıl 2015, Sayı: 4, 386 - 394, 01.06.2015

Öz

This research has been performed in order to determine the existing learning strategies of adults and examine them according to several variables, in contemplation of that it would contribute to education planning, studies to be done during the teaching coordination phase and body of literature. The relational screening model has been used in this research. This research consists of 350 adult students who participated in Pedagogical Formation Course of Education Faculty of Anadolu University in 2014-2015 school year. These students include the ones who are above the age of 20 and graduates or about to graduate. The data of the research has been collected through learning strategies scale. The scale is a four-factor scale consisting of 36 items and Cronbach Alfa coefficient has been found 0,92 within the framework of scale reliability study. As a result of the research, it is revealed that women in comparison with men utilize the learning strategies more and no substantive relationship between the school type of graduation and the learning strategies utilized has been acquired.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (2005). Etkili Öğrenme ve Öğretme, İzmir; Kanmaz Matbaası
  • Babadoğan,C. (1996). Modern Öğretim Stratejilerinin Öğretim-Öğrenim Süreçlerine Yansıması. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi
  • Baker, W. & Boonkit, K.(2004). Learning Strategies in Reading and Writing: EAP Contexts RELC Journal, 35, 299-328.
  • Dembo, M. H., Junge, L.G., & Lynch, R. (2006). Becoming a self-regulated learner: implications for web-based education. In H. F. O’Neil, & R.S. Perez (Eds.),Web-based learning: Theory, research, and practice ,185-202. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Duman, A.(2000). Yetişkin Eğitimi, Ütopya Yayınları, Ankara.
  • Erden, M., Demirel, M. (1991) “İlkokul Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kullandıkları Öğrenme Stratejilerinin Etkililiği”, İzmir 1. Eğitim Kongresi Bildirileri, 25–27 Kasım 1991, Buca Eğitim Fakültesi Yayını.
  • Eyüp, B., Stebler, Z. ve Yurt, S. (2012). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Özetleme Stratejilerini Kullanmadaki Eğilimleri. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 1(1), 22-30.
  • Green, J.M., & Oxford, R. (1995). A closer look at learning strategies, L2 proficiency, and gender. TESOL Quarterly, 29(2), 261-297.
  • Güleç, Çelik ve Demirhan (2012). Yaşam boyu öğrenme nedir? Kavram ve kapsamı üzerine bir değerlendirme, Sakarya University Journal of Education, 2(3), 34-48.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri ile Stratejileri Arasındaki İlişki. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları
  • Karakış, Ö., Çelenk, S. (2007). Farklı Fakültelerde Öğrenim Gören Öğencilerin Genel Öğrenme Stratejileri.AİBU, Eğitim Fakültesi Dergisi, 1.
  • Kaylani, C. (1996). The influence of gender and motivation on EFL learning strategy use in Jordan. In R.L.
  • Koç, G. (2006). Yaşamboyu Öğrenme. Eğitimde Yeni Yönelimler, Ed. Özcan Demirel, Pegem A Yayınları, Ankara.
  • Oxford, R. and Nyikos, M. (1989). Variables affecting choices of language learning strategies by university students. Modern Language Journal, 73, 291-300.
  • Özer, B. (1998). Öğrenmeyi Öğretme. Ayhan Hakan (Ed.), Eğitim Bilimlerinde Yenilikler,146- 164. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı.
  • Özer, B. (2001). İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarının Eğitim Programlarında Öğrenme Stratejileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1(1), 17-32.
  • Özkal, N., Çetingöz, D. (2006). Akademik başarı, cinsiyet, tutum ve öğrenme stratejilerinin kullanımı, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 46, 259-275.
  • Pintrich, R. R. (2000). The role of goal orientation in self-regulated learning. In Boekaerts, M., Pintrich, P. R., ve Zeidner, M. (Eds.), Handbook of Self- regulation, 451-501, San Diego, CA: Academic Press.
  • Saban, İ. A, Bal A.P. (2010).Matematik ve sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğrencilerin öğrenme stratejilerinin bazı sosyo-demografik özellikler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 11(2),1-19.
  • Saracaloğlu, A., Karasakaloğlu, N. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının okuduğu anlama düzeyleri ile çalışma ve öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 36, 161.
  • Selvi, K., Küçüker, F. ve Sönmez, B. (2012) Acra-Yükseköğretim Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Uyarlanması Çalışması. 2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. Eylül, Bolu.
  • Senemoğlu, N. (2002). Gelişim Öğrenme Ve Öğretim Kuramından Uygulamaya. Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Sheorey, R. (1999). An examination of language learning strategy use in the setting of an indigenized variety of English, System, 27, 73-190.
  • Somuncuoğlu, Y. & Yıldırım, A. (1998). Öğrenme Stratejileri: Teorik Boyutları, Araştırma Bulguları ve Uygulama için Ortaya Koyduğu Sonuçlar (Learning Strategies: Theory, Research and Implications for Practice). Eğitim ve Bilim Dergisi, 22 (110), 31-39.
  • Sucuoğlu, H. (2006). Biyoloji Derslerinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 327: 36-41.
  • Sünbül, A. M. (1998). Öğrenme Stratejilerinin Öğrenci Erişi ve Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: H. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şahin, H., Çakar, E. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejileri ve akademik güdülenme düzeylerinin akademik başarılarına etkisi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 519-540.
  • Tuncer, B. K., ve Güven, B. (2007). Öğrenme Stratejileri Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarıları, Hatırda Tutma Düzeyleri ve Derse İlişkin Tutumları Üzerinde Etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Dergisi, Cilt4,Sayı 11, (1-20)
  • Weinstein, E. and Mayer, E. (1986). The teaching of learning strategies. Handbook of Research On Teaching. (Ed:M. C. Wittrock) New York: Macmilan, 315-327.
  • Wolters, A. C. (1999). The relation between high school student’ motivational regulation and their use of learning strategies, effort and classroom performance, Learning and Individual Differences,11(3), 281-289.
  • Zengin, B., Seven, M. A. (2007). İkinci dil öğrenme stratejileri ve algılama farklılıkları. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 99-109

YETİŞKİN EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİ

Yıl 2015, Sayı: 4, 386 - 394, 01.06.2015

Öz

Bu araştırma yetişkin eğitimini planlama, öğretimi düzenlenme aşamasında yapılacak çalışmalara ve alanyazına katkı getireceği düşüncesiyle,yetişkinlerin mevcut öğrenme stratejilerini belirlemek ve çeşitli değişkenlere gore incelemek için gerçekleştirilmiştir.Araştırmada ilişkiseltarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2014-2015 öğretim yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Pedagojik Formasyon Kursu’na katılan 350 yetişkin öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrenciler 20 yaş ve üstü üniversite mezunu ya da mezun olmak üzere olan öğrencilerdir.Araştırmanınverileri öğrenme stratejileri ölçeğiile toplanmıştır. Ölçek 36 maddedenoluşandörtfaktörlü bir ölçektir ve ölçeğingüvenirlikçalışmasıkapsamında Cronbach Alfa katsayısı 0.92. bulunmuştur. Araştırma sonucunda kadınların erkeklere oranla öğrenme stratejilerini daha fazla kullandıkları ortaya çıkarken, mezun olunan okul türüile kullanılan öğrenme stratejileri arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (2005). Etkili Öğrenme ve Öğretme, İzmir; Kanmaz Matbaası
  • Babadoğan,C. (1996). Modern Öğretim Stratejilerinin Öğretim-Öğrenim Süreçlerine Yansıması. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi
  • Baker, W. & Boonkit, K.(2004). Learning Strategies in Reading and Writing: EAP Contexts RELC Journal, 35, 299-328.
  • Dembo, M. H., Junge, L.G., & Lynch, R. (2006). Becoming a self-regulated learner: implications for web-based education. In H. F. O’Neil, & R.S. Perez (Eds.),Web-based learning: Theory, research, and practice ,185-202. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Duman, A.(2000). Yetişkin Eğitimi, Ütopya Yayınları, Ankara.
  • Erden, M., Demirel, M. (1991) “İlkokul Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kullandıkları Öğrenme Stratejilerinin Etkililiği”, İzmir 1. Eğitim Kongresi Bildirileri, 25–27 Kasım 1991, Buca Eğitim Fakültesi Yayını.
  • Eyüp, B., Stebler, Z. ve Yurt, S. (2012). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Özetleme Stratejilerini Kullanmadaki Eğilimleri. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 1(1), 22-30.
  • Green, J.M., & Oxford, R. (1995). A closer look at learning strategies, L2 proficiency, and gender. TESOL Quarterly, 29(2), 261-297.
  • Güleç, Çelik ve Demirhan (2012). Yaşam boyu öğrenme nedir? Kavram ve kapsamı üzerine bir değerlendirme, Sakarya University Journal of Education, 2(3), 34-48.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri ile Stratejileri Arasındaki İlişki. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları
  • Karakış, Ö., Çelenk, S. (2007). Farklı Fakültelerde Öğrenim Gören Öğencilerin Genel Öğrenme Stratejileri.AİBU, Eğitim Fakültesi Dergisi, 1.
  • Kaylani, C. (1996). The influence of gender and motivation on EFL learning strategy use in Jordan. In R.L.
  • Koç, G. (2006). Yaşamboyu Öğrenme. Eğitimde Yeni Yönelimler, Ed. Özcan Demirel, Pegem A Yayınları, Ankara.
  • Oxford, R. and Nyikos, M. (1989). Variables affecting choices of language learning strategies by university students. Modern Language Journal, 73, 291-300.
  • Özer, B. (1998). Öğrenmeyi Öğretme. Ayhan Hakan (Ed.), Eğitim Bilimlerinde Yenilikler,146- 164. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı.
  • Özer, B. (2001). İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarının Eğitim Programlarında Öğrenme Stratejileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1(1), 17-32.
  • Özkal, N., Çetingöz, D. (2006). Akademik başarı, cinsiyet, tutum ve öğrenme stratejilerinin kullanımı, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 46, 259-275.
  • Pintrich, R. R. (2000). The role of goal orientation in self-regulated learning. In Boekaerts, M., Pintrich, P. R., ve Zeidner, M. (Eds.), Handbook of Self- regulation, 451-501, San Diego, CA: Academic Press.
  • Saban, İ. A, Bal A.P. (2010).Matematik ve sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğrencilerin öğrenme stratejilerinin bazı sosyo-demografik özellikler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 11(2),1-19.
  • Saracaloğlu, A., Karasakaloğlu, N. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının okuduğu anlama düzeyleri ile çalışma ve öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 36, 161.
  • Selvi, K., Küçüker, F. ve Sönmez, B. (2012) Acra-Yükseköğretim Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Uyarlanması Çalışması. 2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. Eylül, Bolu.
  • Senemoğlu, N. (2002). Gelişim Öğrenme Ve Öğretim Kuramından Uygulamaya. Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Sheorey, R. (1999). An examination of language learning strategy use in the setting of an indigenized variety of English, System, 27, 73-190.
  • Somuncuoğlu, Y. & Yıldırım, A. (1998). Öğrenme Stratejileri: Teorik Boyutları, Araştırma Bulguları ve Uygulama için Ortaya Koyduğu Sonuçlar (Learning Strategies: Theory, Research and Implications for Practice). Eğitim ve Bilim Dergisi, 22 (110), 31-39.
  • Sucuoğlu, H. (2006). Biyoloji Derslerinde Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, 327: 36-41.
  • Sünbül, A. M. (1998). Öğrenme Stratejilerinin Öğrenci Erişi ve Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: H. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şahin, H., Çakar, E. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejileri ve akademik güdülenme düzeylerinin akademik başarılarına etkisi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 519-540.
  • Tuncer, B. K., ve Güven, B. (2007). Öğrenme Stratejileri Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarıları, Hatırda Tutma Düzeyleri ve Derse İlişkin Tutumları Üzerinde Etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Dergisi, Cilt4,Sayı 11, (1-20)
  • Weinstein, E. and Mayer, E. (1986). The teaching of learning strategies. Handbook of Research On Teaching. (Ed:M. C. Wittrock) New York: Macmilan, 315-327.
  • Wolters, A. C. (1999). The relation between high school student’ motivational regulation and their use of learning strategies, effort and classroom performance, Learning and Individual Differences,11(3), 281-289.
  • Zengin, B., Seven, M. A. (2007). İkinci dil öğrenme stratejileri ve algılama farklılıkları. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 99-109
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA27FU32FD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Meltem Gökdağ Baltaoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Baltaoğlu, M. G. (2015). YETİŞKİN EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(4), 386-394.
AMA Baltaoğlu MG. YETİŞKİN EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİ. INES Journal. Haziran 2015;(4):386-394.
Chicago Baltaoğlu, Meltem Gökdağ. “YETİŞKİN EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 4 (Haziran 2015): 386-94.
EndNote Baltaoğlu MG (01 Haziran 2015) YETİŞKİN EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 386–394.
IEEE M. G. Baltaoğlu, “YETİŞKİN EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİ”, INES Journal, sy. 4, ss. 386–394, Haziran 2015.
ISNAD Baltaoğlu, Meltem Gökdağ. “YETİŞKİN EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 (Haziran 2015), 386-394.
JAMA Baltaoğlu MG. YETİŞKİN EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİ. INES Journal. 2015;:386–394.
MLA Baltaoğlu, Meltem Gökdağ. “YETİŞKİN EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 4, 2015, ss. 386-94.
Vancouver Baltaoğlu MG. YETİŞKİN EĞİTİMİNDE ÖĞRENME STRATEJİLERİ. INES Journal. 2015(4):386-94.