BibTex RIS Kaynak Göster

TEACHERS’ VIEWS ABOUT THE READING AND WRITING EDUCATION CURRICULUM RENEWED WITH THE SYSTEM OF 4+4+4

Yıl 2015, Sayı: 4, 433 - 448, 01.06.2015

Öz

The purpose of this study is to determine the opinions of the teachers about the reading and writing education curriculum. When presenting the opinions of the teachers, objective in the process of program development, content, process, and evaluation stages were analyzed separately. In this study, case study approach that is commonly used and one of the techniques of the qualitative research methods is used. In this study, semi-structured interview form was used for interviews and interviews were conducted with thirteen teachers who teach at the 1st grade in Kahramanmaraş and Gaziantep. The interviews were recorded in the video or audio recording device and put down on a paper according to the preferences of the teachers. Data that put on a paper was evaluated and coded with the descriptive analysis method. Interpretations were made by using the codes. As a result, in general teachers who teach at the 1st grade evaluate the new reading and writing education curriculum negatively.

Kaynakça

  • Bulut, İ., (2008). “Yeni İlköğretim Programlarında Öngörülen Öğrenci Merkezli Uygulamalara İlişkin Öğretmen Görüşleri (Diyarbakır İli Örnegi)” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Sayı(56):521-546.
  • Çelenk, S., (2005). İlkokuma Yazma Programı ve Öğretimi. (5. Baskı). Anı Yayıncılık, Ankara, s.42.
  • Çelik Şen, Y., Şahin Taşkın, Ç., (2010). “Yeni İlköğretim Programının Getirdiği Değişiklikler: Sınıf Öğretmenlerinin Düşünceleri” Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2):26-51.
  • Demirel Ö. (2008). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. (11. Baskı). Pegem Akademi, Ankara, s.105.
  • Demirel, Ö. (2010). Eğitim Sözlüğü (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Eğitim Reformu Girişimi, (2012). “4+4+4’e Geçiş”.
  • Engin, G., Uygun, S., (2011). “Osmanlı’dan Günümüze Okuma Yazma Öğretimi” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1):197-216.
  • Erkan, S., Kırca, A., (2010). “Okul Öncesi Eğitimin İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okula Hazırbulunuşluklarına Etkisinin İncelenmesi” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38:94-106.
  • Güven, İ. (2012). “Eğitimde 4+4+4 ve Fatih Projesi Yasa Tasarısı = Reform mu?” İlköğretim Online, 11(3): 556-577.
  • MEB, (2012). 12 Yıl Zorunlu Eğitim Sorular-Cevaplar. Ankara. (Erişim Tarihi: 10.12.2012) http://www.meb.gov.tr/duyurular/duyurular2012/12Yil_Soru_Cevaplar.pdf
  • MEB, (2012). Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Resmi Gazete; Sayı:28360.
  • MEB, (2012). Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programı (1-4. Sınıflar), Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • MEB-TTK, (2012). Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Öğretim Programları. (Erişim Tarihi:11.12.2012) http://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72
  • MEB, (2014). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği Resmi Gazete; Sayı:29072.
  • Oers, B. V., Duıjkers, D., (2013). “Teaching In A Play-Based Curriculum: Theory, Practice And Evidence Of Developmental Education For Young Children” Journal Of Curriculum Studies 45(4):511-534.
  • Özer, B., Tüysüz, C., Bozkurt, N. ve Özdemir, S., (2013). “Branş Değişikliği İle Yan Alanlarına Geçen Sınıf Öğretmenlerinin Yaşadıkları Bu Değişime İlişkin Görüşleri: Hatay İl Örneği”. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(15):265-290.
  • Senemoğlu, N. (2010). Gelişim Öğrenme ve Öğretim (16. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Yıldırım, A., Şimşek, H., (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

4+4+4 SİSTEMİ İLE YENİLENEN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2015, Sayı: 4, 433 - 448, 01.06.2015

Öz

Araştırmamızın genel amacı; 4+4+4 sistemi ile yenilenen 1. sınıf eğitim programında yer alan ilk okuma yazma öğretimine ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Öğretmen görüşlerini ortaya koyarken program geliştirme sürecindeki kazanım, içerik, süreç ve değerlendirme basamakları ayrı ayrı irdelenmeye çalışılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden çoğunlukla kullanılan durum çalışması yaklaşımı kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış; Kahramanmaraş ve Gaziantep illeri ilkokul 1. Sınıf derslerine giren toplam 13 öğretmen ile birebir görüşmeler yapılmıştır. Yapılan görüşmeler; görüşme yapılan öğretmenin tercihine göre video ya da ses kayıt cihazına kaydedilmiş ve yazıya dökülmüştür. Yazıya dökülen veriler betimsel analiz yöntemiyle değerlendirilerek tema ve kodlar belirlenmiş ve yorumlamalara gidilmiştir. Sonuç olarak genel itibariyle 1. Sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğretimi programına ilişkin olumsuz düşünceler taşıdıkları kanısına varılmıştır.

Kaynakça

  • Bulut, İ., (2008). “Yeni İlköğretim Programlarında Öngörülen Öğrenci Merkezli Uygulamalara İlişkin Öğretmen Görüşleri (Diyarbakır İli Örnegi)” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Sayı(56):521-546.
  • Çelenk, S., (2005). İlkokuma Yazma Programı ve Öğretimi. (5. Baskı). Anı Yayıncılık, Ankara, s.42.
  • Çelik Şen, Y., Şahin Taşkın, Ç., (2010). “Yeni İlköğretim Programının Getirdiği Değişiklikler: Sınıf Öğretmenlerinin Düşünceleri” Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2):26-51.
  • Demirel Ö. (2008). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. (11. Baskı). Pegem Akademi, Ankara, s.105.
  • Demirel, Ö. (2010). Eğitim Sözlüğü (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Eğitim Reformu Girişimi, (2012). “4+4+4’e Geçiş”.
  • Engin, G., Uygun, S., (2011). “Osmanlı’dan Günümüze Okuma Yazma Öğretimi” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1):197-216.
  • Erkan, S., Kırca, A., (2010). “Okul Öncesi Eğitimin İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okula Hazırbulunuşluklarına Etkisinin İncelenmesi” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38:94-106.
  • Güven, İ. (2012). “Eğitimde 4+4+4 ve Fatih Projesi Yasa Tasarısı = Reform mu?” İlköğretim Online, 11(3): 556-577.
  • MEB, (2012). 12 Yıl Zorunlu Eğitim Sorular-Cevaplar. Ankara. (Erişim Tarihi: 10.12.2012) http://www.meb.gov.tr/duyurular/duyurular2012/12Yil_Soru_Cevaplar.pdf
  • MEB, (2012). Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Resmi Gazete; Sayı:28360.
  • MEB, (2012). Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programı (1-4. Sınıflar), Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • MEB-TTK, (2012). Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Öğretim Programları. (Erişim Tarihi:11.12.2012) http://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72
  • MEB, (2014). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği Resmi Gazete; Sayı:29072.
  • Oers, B. V., Duıjkers, D., (2013). “Teaching In A Play-Based Curriculum: Theory, Practice And Evidence Of Developmental Education For Young Children” Journal Of Curriculum Studies 45(4):511-534.
  • Özer, B., Tüysüz, C., Bozkurt, N. ve Özdemir, S., (2013). “Branş Değişikliği İle Yan Alanlarına Geçen Sınıf Öğretmenlerinin Yaşadıkları Bu Değişime İlişkin Görüşleri: Hatay İl Örneği”. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(15):265-290.
  • Senemoğlu, N. (2010). Gelişim Öğrenme ve Öğretim (16. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Yıldırım, A., Şimşek, H., (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA49JR99JT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İbrahim Yıldırım Bu kişi benim

Kevser Kara Bu kişi benim

Esen Turan Özpolat Bu kişi benim

Mehmet Bars Bu kişi benim

Berna Karakoç Bu kişi benim

Kenan Bayrak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yıldırım, İ., Kara, K., Özpolat, E. T., Bars, M., vd. (2015). 4+4+4 SİSTEMİ İLE YENİLENEN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(4), 433-448.
AMA Yıldırım İ, Kara K, Özpolat ET, Bars M, Karakoç B, Bayrak K. 4+4+4 SİSTEMİ İLE YENİLENEN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. INES Journal. Haziran 2015;(4):433-448.
Chicago Yıldırım, İbrahim, Kevser Kara, Esen Turan Özpolat, Mehmet Bars, Berna Karakoç, ve Kenan Bayrak. “4+4+4 SİSTEMİ İLE YENİLENEN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 4 (Haziran 2015): 433-48.
EndNote Yıldırım İ, Kara K, Özpolat ET, Bars M, Karakoç B, Bayrak K (01 Haziran 2015) 4+4+4 SİSTEMİ İLE YENİLENEN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 433–448.
IEEE İ. Yıldırım, K. Kara, E. T. Özpolat, M. Bars, B. Karakoç, ve K. Bayrak, “4+4+4 SİSTEMİ İLE YENİLENEN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”, INES Journal, sy. 4, ss. 433–448, Haziran 2015.
ISNAD Yıldırım, İbrahim vd. “4+4+4 SİSTEMİ İLE YENİLENEN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 4 (Haziran 2015), 433-448.
JAMA Yıldırım İ, Kara K, Özpolat ET, Bars M, Karakoç B, Bayrak K. 4+4+4 SİSTEMİ İLE YENİLENEN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. INES Journal. 2015;:433–448.
MLA Yıldırım, İbrahim vd. “4+4+4 SİSTEMİ İLE YENİLENEN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 4, 2015, ss. 433-48.
Vancouver Yıldırım İ, Kara K, Özpolat ET, Bars M, Karakoç B, Bayrak K. 4+4+4 SİSTEMİ İLE YENİLENEN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. INES Journal. 2015(4):433-48.