BibTex RIS Kaynak Göster

EDUCATIONAL EXPECTATIONS RELATES TO THE ITS BRANCHES OF ELEMANTARY TEACHERS

Yıl 2015, Sayı: 5, 395 - 404, 01.08.2015

Öz

Teacher job depends on in service and post training. Teacher candidate are focused examination. Therefore, they are perceive of secondary importance in service training. Whereas pre-service training is essential for quality education. The purpose of the study, to determine expectations relates to the its branches of elemantary teachers. The sample of the research 121 elementary pre-teacher in the faculty of education at the Dumlupınar University. Research was implemented in 2015-16 academic year. Research data were collected by a survey. The questionnaire reliability coefficient was find as 0,923. Research was used both descriptive and interpretative statistical methods. According to study 70.2% of candidates lessons in finding partially sufficient, on professional qualifications. 65.3% of teachers think that there is a relationship between student achievement. They want to get an education about the most plays activities. This training followed communication with children and anger management. Therefore, faculties of education must resolve the expectations of pre-teacher. Faculties should reinforce the lesson content. Faculties should improve their teaching practices. If necessary should be made training out services.

Kaynakça

  • Aksoy, E, ve Gözütok, D, (2014). Amerika Birleşik Devletleri, Finlandiya, Singapur Ve Türkiye’de Öğretmen Eğitimindeki Dönüşümler, Eğitim Bilimleri Ve Uygulama, 13(45), 23-46.
  • Aydın, H, C, (2012). Harmanlanmış Hizmetiçi Eğitimin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi, http://asbd.atilim.edu.tr/shares/sbedergi/files/asbd2012_01_02_Aydin.pdf Atılım Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 33-56.
  • Aypay, A, (2009). Öğretmenlerin Hizmet Öncesi Öğretmenlik Eğitimlerini Değerlendirmeleri, Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(3), 1085-1123.
  • https://www.edam.com.tr/kuyeb/pdf/tr/30d5865975e91dec0af75ff64ef5e47aayTAM.pdf
  • Baki, A, (2010). Öğretmen Eğitiminin Lisans Ve Lisansüstü Boyutlardan Değerlendirilmesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 15-31.
  • Doğan, B, ve Tatık, Ş, R, (2014). Okulöncesi Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi, JASSS, 27, 521-539. http://www.jasstudies.com/Makaleler/858115677_32- %20Bahar%20DO%C4%9EAN.pdf
  • Ergin, İ, Akseki, B, Deniz, E, (2012). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim İhtiyaçları, E-Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 55-66. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/esosder/article/viewFile/5000068530/5000063592
  • Gökçe, T, A, (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Adaylık Dönemlerinde Yaşadıkları Mesleki Sorunlar, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 137-156.
  • Gökmenoğlu, T, (2013). İlköğretim Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim Gereksinimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması, Öğretmen Eğitimi Ve Eğitimcileri Dergisi, 2(1), 31-52.
  • Gündüz, Ş, ve Odabaşı, F, (2004). Bilgi Çağında Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme Dersinin Önemi, TOJET, 3(1), 43-48. http://www.tojet.net/articles/v3i1/317.pdf
  • Gültekin, M, Çubukçu, Z, ve Dal, S, (2010). İlköğretim Öğretmenlerinin Eğitim Öğretimle İlgili Hizmetiçi Eğitim Gereksinimleri, SÜ, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 131-152.
  • Horzum, B, M, Albayrak, E, ve Ayvaz, A, (2012). Sınıf Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitimde Uzaktan Eğitime Yönelik İnançları, Ege Eğitim Dergisi, 13(1), 56-72.
  • İnan, H, ve Bayrak, E, (2015). Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Sisteminin Mesleki Yeterliliklere http://www.asosjournal.com/Makaleler/111417687_826%20Hande%20%C4%B0NAN.p df ASOS Journal, 3(17), 322-332.
  • Karasolak, K, Tanrıseven, I, Ve Konokman, Y, G, (2013). Öğretmenlerin Hizmetiçi Eğitim Etkinliklerine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 997- 1010.
  • Kavas, B, A, ve Bugay, A, (2009). Öğretmen Adaylarının Hizmetöncesi Eğitimlerde Gördükleri Eksiklikler Ve Çözüm Önerileri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), 13-21.
  • Kayabaş, Y, (2008). Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimde Yetiştirilmesinin Önemi Ve Esasları, TSA, Agustos/6.Pdf
  • Http://Dokuman.Tsadergisi.Org/Dergiler_Pdf/2008/2008
  • Kazu, İ, Y, ve Yenen, E, T, (2014). Öğretmen Yetiştirmede Yeni Bir Yaklaşım: Klinik Uygulama, Online.Org.Tr/Vol13say3/V13s3m6.Pdf Online, 13(3), 796-805. Http://İlkogretim
  • Kösterelioğlu, İ, Demir, F, Özgürler, S, Ayra, M, Karaman, H, Ve Cansız, Y, (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Lisans Eğitimlerinin Özel Alan Yeterliklerini Kazandırmasına Yönelik Görüşleri, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(31), 669-674.
  • Küçüktepe, C, (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim İhtiyaçlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Belirlenmesi, AİBÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 26-43. http://www.efdergi.ibu.edu.tr/index.php/efdergi/article/view/1241
  • MEB, (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi, EARGED, Ankara.
  • Http://Www.Meb.Gov.Tr/Earged/Earged/Sinif_Ogrt_İhtiyaci.Pdf
  • Özan, B, M, ve Dikici, A, (2001). Hizmetiçi Eğitim Programlarının Etkililiğinin Değerlendirilmesi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 225-240.
  • Özmen, S, K, (2011). Öğretmen Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım: Hizmetöncesi Öğretmen Eğitiminde Oyunculuk Uygulamaları, EKEV Akademi, 15(49), 249-259.
  • Yenen, T, E, (2015). Öğretmen Yetiştirme Sisteminde Öğretmenlik Uygulamalarının Temel Alındığı Bir Model Önerisi, RSS Studies, 5(1), 26-34.
  • Sarıgöz, O, (2011). İlköğretim Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim Faaliyetleri İle İlgili Görüşlerinin Değerlendirilmesi, ICONTE, Siyasal Kitapevi, Ankara.
  • Şahin, Ç, ve Kartal, Y, O, (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programı Hakkındaki Görüşleri, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 164- 190.
  • Serin, K, M, ve Korkmaz, İ, (2014). Sınıf Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim İhtiyaçlarının Analizi, http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt15Sayi1/JKEF_15_1_2014_155-169.pdf KEFAD, 15(1), 155-169.
  • Taşlıbeyaz, E, Karaman, S, ve Göktaş, Y (2014). Öğretmenlerin Uzaktan Hizmetiçi Eğitim Deneyimlerinin İncelenmesi, Ege Eğitim Dergisi, 15(1), 139-160.
  • Taşgın, A, ve Sönmez, S, (2013). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerinin Sınıf Öğretmenleri Ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Middle Eastern, African Http://Www.Majersite.Org/İssue3/7tasginandsonmez.Pdf Of Educational Research, 3, 80-90.
  • Yılmaz, H, ve Kocasaraç, H, (2010). Hizmetiçi Öğretmen Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım: Yenilikçi Öğretmenler Programı Ve Değerlendirmesi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt11Sayi3/JKEF_11_3_2010_51-64.pdf Dergisi, 11(3), 51-64.

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ALAN İLE İLGİLİ KURSLARA/EĞİTİMLERE İLİŞKİN BEKLENTİ DURUMLARININ BELİRLENMESİ

Yıl 2015, Sayı: 5, 395 - 404, 01.08.2015

Öz

Öğretmenlik mesleğinin niteliği, hem hizmet içinde hem de hizmet öncesindeki eğitimlere bağlıdır. Öğretmen adayları sınava dayalı olarak atandıkları için göreceli olarak hizmet öncesinde aldıkları eğitimin niteliğini ve kullanılabilirliğini ikinci düzeyde görebilmektedirler. Halbuki meslekte tam donanımlı olarak hizmet verebilmeleri için hizmet öncesinde gerekli olan nitelik ve yeterlikleri kazanmaları gerekmektedir. Araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının alanları ile ilişkili gördükleri kurs veya eğitim beklentilerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemi, DPÜ eğitim fakültesinde öğrenim gören sınıf farkı gözetilmeden rastgele seçilmiş 121 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırma, 2015-16 öğretim yılı güz döneminde yapılmıştır. Veriler, adayların alanlarına ilişkin beklentilerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen anket ile toplanmıştır. Ankette yer alan soruların geneli için cronbach alfa güvenirlik katsayısı, 0,923 olarak hesaplanmıştır. Araştırma hem tanımlayıcı hem de yorumlayıcı istatistik yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, adayların %70,2’si lisans derslerini mesleki kullanım alanları düşünüldüğünde kısmen yeterli bulmakta, %65,3’ü öğretmen donanımı ile öğrenci başarısı arasında bir ilişki olduğunu düşünmektedir. Adayların alanlarına hitap ettiğini düşündüğü kurs veya eğitimlerin başında ise, oyun etkinlikleri gelmektedir. Bunu çocuklarla iletişim ve öfke yönetimi takip etmektedir. Öğretmen yetiştirme sorumluluğunu üstlenen kurum ve kuruluşların adayların alanlarına özgü mesleki ihtiyaç ve beklentilerini karşılayacak önlemleri alması, ders içeriklerini zenginleştirmesi, ders içeriklerindeki uygulamaların arttırılması, gerekirse istenen kurs veya eğitimlere yönelik hizmet alımları ile adayların beklentilerinin giderilmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Aksoy, E, ve Gözütok, D, (2014). Amerika Birleşik Devletleri, Finlandiya, Singapur Ve Türkiye’de Öğretmen Eğitimindeki Dönüşümler, Eğitim Bilimleri Ve Uygulama, 13(45), 23-46.
  • Aydın, H, C, (2012). Harmanlanmış Hizmetiçi Eğitimin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi, http://asbd.atilim.edu.tr/shares/sbedergi/files/asbd2012_01_02_Aydin.pdf Atılım Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 33-56.
  • Aypay, A, (2009). Öğretmenlerin Hizmet Öncesi Öğretmenlik Eğitimlerini Değerlendirmeleri, Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(3), 1085-1123.
  • https://www.edam.com.tr/kuyeb/pdf/tr/30d5865975e91dec0af75ff64ef5e47aayTAM.pdf
  • Baki, A, (2010). Öğretmen Eğitiminin Lisans Ve Lisansüstü Boyutlardan Değerlendirilmesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 15-31.
  • Doğan, B, ve Tatık, Ş, R, (2014). Okulöncesi Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi, JASSS, 27, 521-539. http://www.jasstudies.com/Makaleler/858115677_32- %20Bahar%20DO%C4%9EAN.pdf
  • Ergin, İ, Akseki, B, Deniz, E, (2012). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim İhtiyaçları, E-Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 55-66. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/esosder/article/viewFile/5000068530/5000063592
  • Gökçe, T, A, (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Adaylık Dönemlerinde Yaşadıkları Mesleki Sorunlar, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 137-156.
  • Gökmenoğlu, T, (2013). İlköğretim Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim Gereksinimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması, Öğretmen Eğitimi Ve Eğitimcileri Dergisi, 2(1), 31-52.
  • Gündüz, Ş, ve Odabaşı, F, (2004). Bilgi Çağında Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme Dersinin Önemi, TOJET, 3(1), 43-48. http://www.tojet.net/articles/v3i1/317.pdf
  • Gültekin, M, Çubukçu, Z, ve Dal, S, (2010). İlköğretim Öğretmenlerinin Eğitim Öğretimle İlgili Hizmetiçi Eğitim Gereksinimleri, SÜ, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 131-152.
  • Horzum, B, M, Albayrak, E, ve Ayvaz, A, (2012). Sınıf Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitimde Uzaktan Eğitime Yönelik İnançları, Ege Eğitim Dergisi, 13(1), 56-72.
  • İnan, H, ve Bayrak, E, (2015). Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Sisteminin Mesleki Yeterliliklere http://www.asosjournal.com/Makaleler/111417687_826%20Hande%20%C4%B0NAN.p df ASOS Journal, 3(17), 322-332.
  • Karasolak, K, Tanrıseven, I, Ve Konokman, Y, G, (2013). Öğretmenlerin Hizmetiçi Eğitim Etkinliklerine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 997- 1010.
  • Kavas, B, A, ve Bugay, A, (2009). Öğretmen Adaylarının Hizmetöncesi Eğitimlerde Gördükleri Eksiklikler Ve Çözüm Önerileri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), 13-21.
  • Kayabaş, Y, (2008). Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimde Yetiştirilmesinin Önemi Ve Esasları, TSA, Agustos/6.Pdf
  • Http://Dokuman.Tsadergisi.Org/Dergiler_Pdf/2008/2008
  • Kazu, İ, Y, ve Yenen, E, T, (2014). Öğretmen Yetiştirmede Yeni Bir Yaklaşım: Klinik Uygulama, Online.Org.Tr/Vol13say3/V13s3m6.Pdf Online, 13(3), 796-805. Http://İlkogretim
  • Kösterelioğlu, İ, Demir, F, Özgürler, S, Ayra, M, Karaman, H, Ve Cansız, Y, (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Lisans Eğitimlerinin Özel Alan Yeterliklerini Kazandırmasına Yönelik Görüşleri, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(31), 669-674.
  • Küçüktepe, C, (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim İhtiyaçlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Belirlenmesi, AİBÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 26-43. http://www.efdergi.ibu.edu.tr/index.php/efdergi/article/view/1241
  • MEB, (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi, EARGED, Ankara.
  • Http://Www.Meb.Gov.Tr/Earged/Earged/Sinif_Ogrt_İhtiyaci.Pdf
  • Özan, B, M, ve Dikici, A, (2001). Hizmetiçi Eğitim Programlarının Etkililiğinin Değerlendirilmesi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 225-240.
  • Özmen, S, K, (2011). Öğretmen Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım: Hizmetöncesi Öğretmen Eğitiminde Oyunculuk Uygulamaları, EKEV Akademi, 15(49), 249-259.
  • Yenen, T, E, (2015). Öğretmen Yetiştirme Sisteminde Öğretmenlik Uygulamalarının Temel Alındığı Bir Model Önerisi, RSS Studies, 5(1), 26-34.
  • Sarıgöz, O, (2011). İlköğretim Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim Faaliyetleri İle İlgili Görüşlerinin Değerlendirilmesi, ICONTE, Siyasal Kitapevi, Ankara.
  • Şahin, Ç, ve Kartal, Y, O, (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programı Hakkındaki Görüşleri, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 164- 190.
  • Serin, K, M, ve Korkmaz, İ, (2014). Sınıf Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim İhtiyaçlarının Analizi, http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt15Sayi1/JKEF_15_1_2014_155-169.pdf KEFAD, 15(1), 155-169.
  • Taşlıbeyaz, E, Karaman, S, ve Göktaş, Y (2014). Öğretmenlerin Uzaktan Hizmetiçi Eğitim Deneyimlerinin İncelenmesi, Ege Eğitim Dergisi, 15(1), 139-160.
  • Taşgın, A, ve Sönmez, S, (2013). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerinin Sınıf Öğretmenleri Ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Middle Eastern, African Http://Www.Majersite.Org/İssue3/7tasginandsonmez.Pdf Of Educational Research, 3, 80-90.
  • Yılmaz, H, ve Kocasaraç, H, (2010). Hizmetiçi Öğretmen Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım: Yenilikçi Öğretmenler Programı Ve Değerlendirmesi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt11Sayi3/JKEF_11_3_2010_51-64.pdf Dergisi, 11(3), 51-64.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA88TC36GP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nida Bayındır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Bayındır, N. (2015). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ALAN İLE İLGİLİ KURSLARA/EĞİTİMLERE İLİŞKİN BEKLENTİ DURUMLARININ BELİRLENMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(5), 395-404.
AMA Bayındır N. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ALAN İLE İLGİLİ KURSLARA/EĞİTİMLERE İLİŞKİN BEKLENTİ DURUMLARININ BELİRLENMESİ. INES Journal. Ağustos 2015;(5):395-404.
Chicago Bayındır, Nida. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ALAN İLE İLGİLİ KURSLARA/EĞİTİMLERE İLİŞKİN BEKLENTİ DURUMLARININ BELİRLENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 5 (Ağustos 2015): 395-404.
EndNote Bayındır N (01 Ağustos 2015) SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ALAN İLE İLGİLİ KURSLARA/EĞİTİMLERE İLİŞKİN BEKLENTİ DURUMLARININ BELİRLENMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 5 395–404.
IEEE N. Bayındır, “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ALAN İLE İLGİLİ KURSLARA/EĞİTİMLERE İLİŞKİN BEKLENTİ DURUMLARININ BELİRLENMESİ”, INES Journal, sy. 5, ss. 395–404, Ağustos 2015.
ISNAD Bayındır, Nida. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ALAN İLE İLGİLİ KURSLARA/EĞİTİMLERE İLİŞKİN BEKLENTİ DURUMLARININ BELİRLENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 5 (Ağustos 2015), 395-404.
JAMA Bayındır N. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ALAN İLE İLGİLİ KURSLARA/EĞİTİMLERE İLİŞKİN BEKLENTİ DURUMLARININ BELİRLENMESİ. INES Journal. 2015;:395–404.
MLA Bayındır, Nida. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ALAN İLE İLGİLİ KURSLARA/EĞİTİMLERE İLİŞKİN BEKLENTİ DURUMLARININ BELİRLENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 5, 2015, ss. 395-04.
Vancouver Bayındır N. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ALAN İLE İLGİLİ KURSLARA/EĞİTİMLERE İLİŞKİN BEKLENTİ DURUMLARININ BELİRLENMESİ. INES Journal. 2015(5):395-404.