BibTex RIS Kaynak Göster

THE RELATİONSHİP BETWEEN THE WORKAHOLİC TENDENCİES AND LONELİNESS OF İNSTRUCTORS İN WORKPLACE

Yıl 2015, Sayı: 5, 405 - 417, 01.08.2015

Öz

The purpose of this study is to determine the relationship between the loneliness and workaholic tendencies of instructors in workplace. Relational screening model was used in the research. The participant group of the research was composed of 161 instructors who work at Kilis 7 Aralık University in the 2013-2014 academic year. The data is collected with ‘’the scales of loneliness at workplace” and “Workaholism Inventory”. In data analysis, arithmetic mean, standard deviation, frequency, correlation analysis methods were used. According to result of data analysis, instructors percieve high level workaholism. The reason for this; there may be factors such as promotion, increasing the economic income, offering public services. Level of loneliness at workplace was found to be low. The reason for this, It may be more the social aspect of educational institutions. İt could not be found relationship between workaholism and loneliness of workplace. To prevent the negative consequences of workaholism is necessary to increase the awareness of the university administration.

Kaynakça

  • Adanalı, H. (2008). İşyerinde yalnızlık, www.insankaynakları.com, (Erişim Tarihi: 04.09.2013 tarihinde alındı)
  • Akdağ A. Yüksel M.; (2010), İnsan Kaynakları Açısından İşkoliklik ve Algılanan Stres İlişkisinde Kontrol Odağının Rolü, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1):1309-­‐8039.
  • Akgün, E. (2001). Huzurevlerinde Yaşayan Yaşlı Bireylerin Algıladıkları Yalnızlık Duyguları Ve Yaşam Kaliteleri Üzerine Etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • Akın, U. ve Oğuz, E. (2010). Öğretmenlerin İşkoliklik ve Tükenmişlik Düzeylerinin İlişkisi ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 16 (3): 309-­‐327.
  • Akyüz, Z. (2012). İşkoliklik ve Tükenmişlik Arsındaki İlişki: Hukukçular ve Öğretim Elemanları Üzerinde Bir Saha Araştırması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • Bakioğlu, A. ve Korumaz, M.(2014). Öğretmenlerin Okulda Yalnızlıklarının Kariyer Evrelerine Göre İncelenmesi. Eğitim Bilimleri Dergisi, 39: 25-54
  • Bardakçı, S. (2007). Eğitim Yöneticilerinin İnternet Kullanımına İlişkin Tutumlarının İşkoliklik Eğilimleri Üzerine Etkilerinin Belirlenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Osman Paşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Bardakçı, S. ve Baloğlu, M., (2012). İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Okul Yöneticilerinin İşkoliklik Eğilimleri, Eğitim ve Bilim Dergisi, 37 (164): 46-57
  • Buluş, M.(1996). Ergen Öğrencilerde Denetim Odağı Ve Yalnızlık Düzeyi İlişkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Burke, R. J., (2000). Workaholism and Extra-Work Satisfactions, International Journal of Organizational Analysis, 7: 352- 364
  • Cantarow, E., (1979).Women workaholics. Mother Jones, 6(56)
  • Cemaloğlu, N. ve Şahin, D. E., (2007). Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin Farklı Değişkenler Tarafından İncelenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi,15(2): 465-484
  • Cherrington, D. J. (1980). The Work Ethic: Working Values that Work, New York: Amacom
  • Doğan T., Çetin B. ve Sungur M. Z. (2009). İş Yaşamında Yalnızlık Ölçeği Türkçe Formunun Geçerlilik Ve Güvenilirlik Çalışması, Anadolu Psikiyatri Dergisi, 10 (6):271-277
  • Dosaliyeva, D., (2009). İşkolikliğin Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Dussault, M., Deaudelin, C., Royer, N. and Loiselle, J. (1999). Professional İsolation And Occupational Stress İn Teachers. Psychological Reports, 84: 943-946.
  • Emhan, A., Mete M. ve Emhan Ali., (2012). Kamu ve Özel Sektör Çalışanlarında İşkoliklik ve Obsesyon Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Dicle Tıp Dergisi s.75-79
  • Erkmen, B.(2013). İşkoliklik İle Esenlik Arasındaki İlişki, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gierveld, J. J. (1998). A Review Of Loneliness: Concept And Definitions, Determinants And Consequences. Reviews in Clinical Gerontology, 8: 73–80
  • Gumbert, D. E., and Boyd, D. P. (1984). The Loneliness Of The Small Business Owner. Harvard Business Review, 62(6): 33-38.
  • Gün, F. (2006). Kent Kültüründe Yalnızlık Duygusu, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Günbeyi, M. ve Gündoğdu, T., (2010) Polis Teşkilatının İşkolik İşgörenleri, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11 (1): 56-63,
  • Harpaz, I., and Snir, R. (2003). Workaholism: Its Definition And Nature. Human Relations, 56(3): 291-319.
  • Howard, M. (2002). Perceptions of İsolation Among Georgia High School Principals. Unpublished doctoral dissertation. Georgia Southern University.
  • Kafestios, K. ve Sideridis, G.(2006). Attachment, Social Support And Well-Being İn Young And Older Adults, Journal of Health Psychology, 11(6): 863-876
  • Kanaı, A. ve Wakabayashi, M. (2001). Workaholism Among Japanese Blue-Collar Employees, İnternational Journal of Stres Management, 8(2): 129–145.
  • Kaplan, M.S. (2011). Öğretmenlerin İşyerinde Yalnızlık Duygularının Okullardaki Örgütsel Güven Düzeyi Ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Karakurt, A. (2012). Öğretmenlerin İş Yerinde Yalnızlık Düzeyinin Örgütsel Destek Ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Kart, M., E. (2005). Reability and Validity of The Workaholism Battery (Work-Bat): Turkish Form, Social Behavior and Personality, 33 (6): 609-618
  • Keser, A. ve Karaduman, M.(2014). İş Yaşamında Yalnızlık Algısının Örgütsel Vatandaşlık Davranışı İle İlişkisi Ve Öğretmenler Üzerinde Bir Araştırma, HAK-İŞ Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi 3(7): 178-197
  • Killinger, B., (2004). Workaholics. The Respectable Addicts. Toronto: Key Porter, Books
  • Korn, R.J, Dockery, D.W., Speizer, F.E., Ware, J.H. and Ferris, B.G.(1987).Occupational Exposures And Chronic Respiratory Symptoms: Apopulation Based Study. American Review of Respiratory Disease, 136: 298-304
  • Koyuncu, M., Burke, R.,J., and Fixenbaum, L. (2007). Work Experience and Staticfion of Male and Female Professors in Turkey: Signs of Progress?, Equal Opputunities International, 25 (1): 38-48
  • Levin, I. and Stokas, J.P. (1986). An Examination Of The Relation İndividual Difference Variables To Loneliness, Journal of Personality, 54: 717-733.
  • Machlowitz, M. (1980). Workholics: Living With Them, Working With Them, Reading, MA: Addison- Wesley.
  • Maslach, C. (1986). Sretss, Burnout and Workaholism, Professionals in Distress: Issues, Syndromes and Solutions in Psychology, Editörler: Kilburg,
  • Mcmillan, L.H.W., O’Driscoll, M.P., & Brady, E. C. (2004). The İmpact Of Workaholism On Personal Relationships. British Journal of Guidance & Counselling, 32 (2): 171- 186
  • Melamed, Y., Szor, H. and Bernstein, E. (2001). The Loneliness Of The Therapist İn The Public Outpatient Clinic. Journal of Contemporary Psychotherapy, 31 (2): 103- 112.
  • Mercan, N., Oyur, E., Alamur, B., Gül, S. ve Bengül, S. (2012). İşyeri Yalnızlığı Ve Sosyal Fobi Arasındaki İlişkiye Yönelik Bir Araştırma. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1): 213-226.
  • Minirth, F. B. (1981). The Workaholic And His Family: An İnside Look, s.159
  • Mosier, S.K. (1983). Workaholics: An Analysis Of Their Stress, Success, And Priorities. Unpublished Master Thesis. University of Texas at Austin
  • Naktiyok, A. ve Karabey, C. (2005), İşkoliklik ve Tükenmişlik Sendromu, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 19(2):179-­‐197.
  • Oğuz, E.ve Kalkan, M. (2014). Relationship Between Loneliness and Perceived Social Support of Teachers in the Workplace. Elementary Education Online, 13(3): 787-795.
  • Özcan, E. D ve Behram, N. K. (2013). A Tipi Kişilik Özelliklerinin İşkoliklik Eğilimi Üzerine Etkisi: Başarı İçin Çabalama Ve Tahammülsüzlük/Asabiyet Boyutları Açısından Bir Değerlendirme, Sakarya Üniversitesi İktisat Dergisi, 2(4): 85-110
  • Özkürkçügil A Ç. (1998). Cezaevinde Yalnızlık Ve Yalnızlığın Depresyonla İlişkisi, Kriz Dergisi, 6: 21-32.
  • Özsoy, E., Filiz, B., ve Semiz, T.(2013). İşkoliklik ve Çalışmaya Tutkunluk Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Sağlık Sektöründe Bir Araştırma ,Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5: 59 - 68
  • Porter, G. (1996). Organizational Impact of Workaholism: Suggsetions for Researching The Negative Outcomes of Excessive Work, Journal of Occupational Health Psychology, 1: 70–84.
  • Reinking, K. ve Bell, R. (1991). Relationships Among Loneliness, Communication Competence, And Career Success İn A State Bureaucracy: A Field Study Of The „Lonely At The Top‟ Maxim. Communication Quarterly, 39 (4): 358-373.
  • Robinson, B.E (1996). Concurrent Validity Of The Work Addiction Risk Test A Measure Of Workaholism. Psychological Reports, 79:1313–1314.
  • Rook, K.S. (1984). Research On Social Support, Lonelies, And Social İsolation: Toward An İntegration. Review of Personality and Social Psychology, 5: 239-264.
  • Rotenberg, K. J. (1999). Parental Antecedents Of Children’s Loneliness Loneliness İn Childhood And Adolescence. New York: Cambridge University Press. 176- 200
  • Schaef, A., & Fassel, D. (1988). The Addictive Organization. San Francisco: Harper & Row.
  • Schaufeli, W. B., Taris, T.W., & VanRhenen, W. (2008). Workaholism, Burnout, And Work Engagement: Three Of A Kind Or Tree Different Kinds Of Employee Well-Being? Applied Psychology: An International Review, 57 (2): 173-203.
  • Seybold, C.K. and Salomone, P.,R. (1994). Understanding Workaholism: A Review Of Causes And Counseling Approaches, Journal of Counseling & Development, 73: 4-9.
  • Snir, R., and Harpaz, I. (2004). Attitudinal and Demographic Antecedents of Workaholism, Journal of Organizational Change Management, 17: 520-536.
  • Spence, J. T., & Robbins, A. S. (1992). Workaholism: Definition, Measurement, And Preliminary Results. Journal of Personality Assessment, 58(1): 160–178.
  • Temel, A.(2006). Organizasyonlarda İşkolizm ve İşkolik Çalışanlar “iş, Güç”, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 8(2):1303-­‐2860.
  • Weiss, R. (1973). Loneliness: The Experience Of Emotional And Social İsolation. Cambridge, MA: The MIT Press.
  • Wright, S. L., Burt C. D. B. and Strongman K.T. (2006). Loneliness İn The Workplace: Construct Definition And Scale Development. University of Canterbury New Zealand Journal of Psychology, 35(2): 59-68
  • Wright, S. (2005). Organizational Climate, Social Support And Loneliness İn The Workplace. Research on Emotion in Organizations, Emerald Group Publishing Limited. 1: 123 – 142.
  • Yılmaz, E. (2008). Organizational Commitment And Loneliness And Life Satisfaction Levels Of School Principals. Social Behavior And Personality, 36 (8): 1085-1096.
  • Yılmaz, E. (2011). An İnvestigation Of Teachers Loneliness İn The Workplace İn Terms Of Human Valves They Possess. African Journal of Business Management, 5 (13): 5070- 5075
  • Yılmaz, E. ve Altınok, V. (2009). Okul Yöneticilerinin Yalnızlık Ve Yaşam Doyum Düzeylerinin İncelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15 (59): 451- 469
  • Yılmaz, E. ve Aslan, H.(2013). Öğretmenlerin İş Yerindeki Yalnızlıkları Ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(3): 59-69

ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞKOLİKLİK EĞİLİMLERİ İLE İŞ YAŞAMINDA YALNIZLIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2015, Sayı: 5, 405 - 417, 01.08.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı öğretim elemanlarının işkoliklik eğilimleri ile iş yaşamında yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim öğretim yılında Kilis 7 Aralık Üniversitesinde görev yapan 161 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Veri toplamada İşkolik Ölçeği ve İş Yaşamında Yalnızlık Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, frekans, korelasyon analizi yöntemleri kullanılmıştır. Yapılan analizler neticesinde elde edilen bulgular şu şekildedir; öğretim elemanlarının yüksek düzeyde işkolik olduğu sonucu elde edilmiştir. Bu durumun sebebi görevde yükselme, ekonomik gelirini arttırma, kamu hizmeti sunma gibi etmenler olabilir. İş yaşamında yalnızlık düzeylerinin ise düşük düzeyde olduğu görülmüştür. Eğitim kurumlarının toplumsal yönünün daha fazla olması bu durumu oluşturmuş olabilir. İşkoliklik ile iş yaşamında yalnızlık arasında herhangi bir ilişki bulunamamıştır. Bu doğrultuda işkolikliğin hem birey hem de örgüt ile ilgili olumsuz sonuçlarını engellemede üniversite yönetimlerinin farkındalık düzeylerinin arttırılması gerekmektedir.

Kaynakça

  • Adanalı, H. (2008). İşyerinde yalnızlık, www.insankaynakları.com, (Erişim Tarihi: 04.09.2013 tarihinde alındı)
  • Akdağ A. Yüksel M.; (2010), İnsan Kaynakları Açısından İşkoliklik ve Algılanan Stres İlişkisinde Kontrol Odağının Rolü, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1):1309-­‐8039.
  • Akgün, E. (2001). Huzurevlerinde Yaşayan Yaşlı Bireylerin Algıladıkları Yalnızlık Duyguları Ve Yaşam Kaliteleri Üzerine Etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • Akın, U. ve Oğuz, E. (2010). Öğretmenlerin İşkoliklik ve Tükenmişlik Düzeylerinin İlişkisi ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 16 (3): 309-­‐327.
  • Akyüz, Z. (2012). İşkoliklik ve Tükenmişlik Arsındaki İlişki: Hukukçular ve Öğretim Elemanları Üzerinde Bir Saha Araştırması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • Bakioğlu, A. ve Korumaz, M.(2014). Öğretmenlerin Okulda Yalnızlıklarının Kariyer Evrelerine Göre İncelenmesi. Eğitim Bilimleri Dergisi, 39: 25-54
  • Bardakçı, S. (2007). Eğitim Yöneticilerinin İnternet Kullanımına İlişkin Tutumlarının İşkoliklik Eğilimleri Üzerine Etkilerinin Belirlenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Osman Paşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Bardakçı, S. ve Baloğlu, M., (2012). İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan Okul Yöneticilerinin İşkoliklik Eğilimleri, Eğitim ve Bilim Dergisi, 37 (164): 46-57
  • Buluş, M.(1996). Ergen Öğrencilerde Denetim Odağı Ve Yalnızlık Düzeyi İlişkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Burke, R. J., (2000). Workaholism and Extra-Work Satisfactions, International Journal of Organizational Analysis, 7: 352- 364
  • Cantarow, E., (1979).Women workaholics. Mother Jones, 6(56)
  • Cemaloğlu, N. ve Şahin, D. E., (2007). Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin Farklı Değişkenler Tarafından İncelenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi,15(2): 465-484
  • Cherrington, D. J. (1980). The Work Ethic: Working Values that Work, New York: Amacom
  • Doğan T., Çetin B. ve Sungur M. Z. (2009). İş Yaşamında Yalnızlık Ölçeği Türkçe Formunun Geçerlilik Ve Güvenilirlik Çalışması, Anadolu Psikiyatri Dergisi, 10 (6):271-277
  • Dosaliyeva, D., (2009). İşkolikliğin Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Dussault, M., Deaudelin, C., Royer, N. and Loiselle, J. (1999). Professional İsolation And Occupational Stress İn Teachers. Psychological Reports, 84: 943-946.
  • Emhan, A., Mete M. ve Emhan Ali., (2012). Kamu ve Özel Sektör Çalışanlarında İşkoliklik ve Obsesyon Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Dicle Tıp Dergisi s.75-79
  • Erkmen, B.(2013). İşkoliklik İle Esenlik Arasındaki İlişki, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gierveld, J. J. (1998). A Review Of Loneliness: Concept And Definitions, Determinants And Consequences. Reviews in Clinical Gerontology, 8: 73–80
  • Gumbert, D. E., and Boyd, D. P. (1984). The Loneliness Of The Small Business Owner. Harvard Business Review, 62(6): 33-38.
  • Gün, F. (2006). Kent Kültüründe Yalnızlık Duygusu, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Günbeyi, M. ve Gündoğdu, T., (2010) Polis Teşkilatının İşkolik İşgörenleri, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11 (1): 56-63,
  • Harpaz, I., and Snir, R. (2003). Workaholism: Its Definition And Nature. Human Relations, 56(3): 291-319.
  • Howard, M. (2002). Perceptions of İsolation Among Georgia High School Principals. Unpublished doctoral dissertation. Georgia Southern University.
  • Kafestios, K. ve Sideridis, G.(2006). Attachment, Social Support And Well-Being İn Young And Older Adults, Journal of Health Psychology, 11(6): 863-876
  • Kanaı, A. ve Wakabayashi, M. (2001). Workaholism Among Japanese Blue-Collar Employees, İnternational Journal of Stres Management, 8(2): 129–145.
  • Kaplan, M.S. (2011). Öğretmenlerin İşyerinde Yalnızlık Duygularının Okullardaki Örgütsel Güven Düzeyi Ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Karakurt, A. (2012). Öğretmenlerin İş Yerinde Yalnızlık Düzeyinin Örgütsel Destek Ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Kart, M., E. (2005). Reability and Validity of The Workaholism Battery (Work-Bat): Turkish Form, Social Behavior and Personality, 33 (6): 609-618
  • Keser, A. ve Karaduman, M.(2014). İş Yaşamında Yalnızlık Algısının Örgütsel Vatandaşlık Davranışı İle İlişkisi Ve Öğretmenler Üzerinde Bir Araştırma, HAK-İŞ Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi 3(7): 178-197
  • Killinger, B., (2004). Workaholics. The Respectable Addicts. Toronto: Key Porter, Books
  • Korn, R.J, Dockery, D.W., Speizer, F.E., Ware, J.H. and Ferris, B.G.(1987).Occupational Exposures And Chronic Respiratory Symptoms: Apopulation Based Study. American Review of Respiratory Disease, 136: 298-304
  • Koyuncu, M., Burke, R.,J., and Fixenbaum, L. (2007). Work Experience and Staticfion of Male and Female Professors in Turkey: Signs of Progress?, Equal Opputunities International, 25 (1): 38-48
  • Levin, I. and Stokas, J.P. (1986). An Examination Of The Relation İndividual Difference Variables To Loneliness, Journal of Personality, 54: 717-733.
  • Machlowitz, M. (1980). Workholics: Living With Them, Working With Them, Reading, MA: Addison- Wesley.
  • Maslach, C. (1986). Sretss, Burnout and Workaholism, Professionals in Distress: Issues, Syndromes and Solutions in Psychology, Editörler: Kilburg,
  • Mcmillan, L.H.W., O’Driscoll, M.P., & Brady, E. C. (2004). The İmpact Of Workaholism On Personal Relationships. British Journal of Guidance & Counselling, 32 (2): 171- 186
  • Melamed, Y., Szor, H. and Bernstein, E. (2001). The Loneliness Of The Therapist İn The Public Outpatient Clinic. Journal of Contemporary Psychotherapy, 31 (2): 103- 112.
  • Mercan, N., Oyur, E., Alamur, B., Gül, S. ve Bengül, S. (2012). İşyeri Yalnızlığı Ve Sosyal Fobi Arasındaki İlişkiye Yönelik Bir Araştırma. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1): 213-226.
  • Minirth, F. B. (1981). The Workaholic And His Family: An İnside Look, s.159
  • Mosier, S.K. (1983). Workaholics: An Analysis Of Their Stress, Success, And Priorities. Unpublished Master Thesis. University of Texas at Austin
  • Naktiyok, A. ve Karabey, C. (2005), İşkoliklik ve Tükenmişlik Sendromu, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 19(2):179-­‐197.
  • Oğuz, E.ve Kalkan, M. (2014). Relationship Between Loneliness and Perceived Social Support of Teachers in the Workplace. Elementary Education Online, 13(3): 787-795.
  • Özcan, E. D ve Behram, N. K. (2013). A Tipi Kişilik Özelliklerinin İşkoliklik Eğilimi Üzerine Etkisi: Başarı İçin Çabalama Ve Tahammülsüzlük/Asabiyet Boyutları Açısından Bir Değerlendirme, Sakarya Üniversitesi İktisat Dergisi, 2(4): 85-110
  • Özkürkçügil A Ç. (1998). Cezaevinde Yalnızlık Ve Yalnızlığın Depresyonla İlişkisi, Kriz Dergisi, 6: 21-32.
  • Özsoy, E., Filiz, B., ve Semiz, T.(2013). İşkoliklik ve Çalışmaya Tutkunluk Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Sağlık Sektöründe Bir Araştırma ,Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5: 59 - 68
  • Porter, G. (1996). Organizational Impact of Workaholism: Suggsetions for Researching The Negative Outcomes of Excessive Work, Journal of Occupational Health Psychology, 1: 70–84.
  • Reinking, K. ve Bell, R. (1991). Relationships Among Loneliness, Communication Competence, And Career Success İn A State Bureaucracy: A Field Study Of The „Lonely At The Top‟ Maxim. Communication Quarterly, 39 (4): 358-373.
  • Robinson, B.E (1996). Concurrent Validity Of The Work Addiction Risk Test A Measure Of Workaholism. Psychological Reports, 79:1313–1314.
  • Rook, K.S. (1984). Research On Social Support, Lonelies, And Social İsolation: Toward An İntegration. Review of Personality and Social Psychology, 5: 239-264.
  • Rotenberg, K. J. (1999). Parental Antecedents Of Children’s Loneliness Loneliness İn Childhood And Adolescence. New York: Cambridge University Press. 176- 200
  • Schaef, A., & Fassel, D. (1988). The Addictive Organization. San Francisco: Harper & Row.
  • Schaufeli, W. B., Taris, T.W., & VanRhenen, W. (2008). Workaholism, Burnout, And Work Engagement: Three Of A Kind Or Tree Different Kinds Of Employee Well-Being? Applied Psychology: An International Review, 57 (2): 173-203.
  • Seybold, C.K. and Salomone, P.,R. (1994). Understanding Workaholism: A Review Of Causes And Counseling Approaches, Journal of Counseling & Development, 73: 4-9.
  • Snir, R., and Harpaz, I. (2004). Attitudinal and Demographic Antecedents of Workaholism, Journal of Organizational Change Management, 17: 520-536.
  • Spence, J. T., & Robbins, A. S. (1992). Workaholism: Definition, Measurement, And Preliminary Results. Journal of Personality Assessment, 58(1): 160–178.
  • Temel, A.(2006). Organizasyonlarda İşkolizm ve İşkolik Çalışanlar “iş, Güç”, Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 8(2):1303-­‐2860.
  • Weiss, R. (1973). Loneliness: The Experience Of Emotional And Social İsolation. Cambridge, MA: The MIT Press.
  • Wright, S. L., Burt C. D. B. and Strongman K.T. (2006). Loneliness İn The Workplace: Construct Definition And Scale Development. University of Canterbury New Zealand Journal of Psychology, 35(2): 59-68
  • Wright, S. (2005). Organizational Climate, Social Support And Loneliness İn The Workplace. Research on Emotion in Organizations, Emerald Group Publishing Limited. 1: 123 – 142.
  • Yılmaz, E. (2008). Organizational Commitment And Loneliness And Life Satisfaction Levels Of School Principals. Social Behavior And Personality, 36 (8): 1085-1096.
  • Yılmaz, E. (2011). An İnvestigation Of Teachers Loneliness İn The Workplace İn Terms Of Human Valves They Possess. African Journal of Business Management, 5 (13): 5070- 5075
  • Yılmaz, E. ve Altınok, V. (2009). Okul Yöneticilerinin Yalnızlık Ve Yaşam Doyum Düzeylerinin İncelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15 (59): 451- 469
  • Yılmaz, E. ve Aslan, H.(2013). Öğretmenlerin İş Yerindeki Yalnızlıkları Ve Yaşam Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(3): 59-69
Toplam 64 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA55YA36ZE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hüseyin Akar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Akar, H. (2015). ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞKOLİKLİK EĞİLİMLERİ İLE İŞ YAŞAMINDA YALNIZLIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(5), 405-417.
AMA Akar H. ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞKOLİKLİK EĞİLİMLERİ İLE İŞ YAŞAMINDA YALNIZLIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. INES Journal. Ağustos 2015;(5):405-417.
Chicago Akar, Hüseyin. “ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞKOLİKLİK EĞİLİMLERİ İLE İŞ YAŞAMINDA YALNIZLIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 5 (Ağustos 2015): 405-17.
EndNote Akar H (01 Ağustos 2015) ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞKOLİKLİK EĞİLİMLERİ İLE İŞ YAŞAMINDA YALNIZLIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 5 405–417.
IEEE H. Akar, “ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞKOLİKLİK EĞİLİMLERİ İLE İŞ YAŞAMINDA YALNIZLIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”, INES Journal, sy. 5, ss. 405–417, Ağustos 2015.
ISNAD Akar, Hüseyin. “ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞKOLİKLİK EĞİLİMLERİ İLE İŞ YAŞAMINDA YALNIZLIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 5 (Ağustos 2015), 405-417.
JAMA Akar H. ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞKOLİKLİK EĞİLİMLERİ İLE İŞ YAŞAMINDA YALNIZLIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. INES Journal. 2015;:405–417.
MLA Akar, Hüseyin. “ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞKOLİKLİK EĞİLİMLERİ İLE İŞ YAŞAMINDA YALNIZLIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 5, 2015, ss. 405-17.
Vancouver Akar H. ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞKOLİKLİK EĞİLİMLERİ İLE İŞ YAŞAMINDA YALNIZLIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. INES Journal. 2015(5):405-17.