BibTex RIS Kaynak Göster

TURKISH TEACHERS READING SKILLS TO DO YOUR HOMEWORK AND READ OPINIONS FOR EVALUATION OF YOUR TRAINING

Yıl 2016, Sayı: 6, 34 - 49, 01.02.2016

Öz

Read action level of a community develop mentand education is a phenomenon developing in parallel. Inour country, as a result of the studies of reading and reading comprehension level is still not sufficient. 2012-2013 academic year the Ministry of education has made in education in change and transformation was the striking detail selective courses. One of them is Reading Skills lesson. Muş Bulanık Province in the district of officers 17 Turkish teachers of Blurry semi-structured interview form by applying both reading Skills lesson about these lection and program as well as the detection of problems in reading education is in ten dedto do. We have the answers to the questions of there search participants descriptive analysis was examined reached as a result of the analysis through the results in a way that is descriptive. As a result and most of the teachers participating in the conversation; duetot here gion have expressed their worry about there ading education. As a consequence, the majority of particip ants should be selected in the area of emphasis on Reading Skills. Teachers stated that most dyslexicstudents. As a result of there search subject in relation to the conclusions and recommend ations are in order.

Kaynakça

  • Akın, E. ve Çeçen, M. A. (2014). Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Stratejileri Üstbilişsel Farkındalık Düzeylerinin Değerlendirilmesi (Muş-Bulanık Örneği). TurkishStudies - International PeriodicalForTheLanguages, LiteratureandHistory of Turkishor Turkic Volume 9(8), (91-110).
  • Akyol, H. (2006). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi. Pegem A Yayıncılık. Ankara.
  • Alpay, M. (1991). Kütüphane: Dünü Yarına Bağlayan Köprü. Türk Kütüphaneciler Derneği. İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.
  • Çaycı, B. ve Demir, M.K. (2006). Okuma ve Anlama Sorunu Olan Öğrenciler Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Güz, 4(4), (437-456).
  • Demirel, Ö. (2000). Türkçe Öğretimi. PegemA Yayıncılık. Ankara.
  • Dündar, A. (2001). Dil ve Düşünce. Kültür Bakanlığı Yayınları. Ankara.
  • Göktürk, A. (1997).Okuma Uğraşı. Yapı Kredi Yayınları. İstanbul.
  • Günay, V. D. (2001). Metin Bilgisi. Multilingual Yayınları. İstanbul.
  • Kümbetoğlu, B. (2005). Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma. Bağlam Yayınları. İstanbul.
  • Özdemir, E. (1983). Okuma Sanatı. Varlık Yayınları, İstanbul.
  • Yağcıoğlu, S. ve Değer, A. C. (2002). Üstbilişsel Okuma Becerilerinin Kazandırılması Üzerine Bir atölye Çalışması. 2. Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı Sempozyumu Bildirileri. Eyüboğlu Öğretim Kurumları Yayınları, İstanbul.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2000). Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Ankara.
  • Yüksel, A., Mil, B. ve Bilim, Y. (2007). Nitel Araştırma: Neden, Nasıl, Niçin? Detay Yayıncılık, Ankara.

TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN OKUMA BECERİLERİ DERSİNE VE OKUMA EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2016, Sayı: 6, 34 - 49, 01.02.2016

Öz

Okuma eylemi bir toplumun kalkınmışlık ve eğitim düzeyine paralel olarak gelişen bir olgudur. Ülkemizde yapılan çalışmalar sonucunda okuma seviyesinin hâlâ yeterli düzeyde olmadığı görülmektedir. 2012-2013 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığının eğitimde yapmış olduğu değişim ve dönüşümde en dikkati çeken gelişmelerden biri de seçmeli dersler olmuştur. Bunlardan birisi ise Okuma Becerileri dersidir. Bu çalışmayla, Muş ili Bulanık ilçesinde görevli 17 Türkçe öğretmenine yönelik yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak hem Okuma Becerileri Dersinin seçimi ve programı ile ilgili görüşlerini alma hem de okuma eğitiminde karşılaşılan sorunların tespitini yapma amaçlanmıştır. Araştırmada katılımcıların sorulara verdikleri cevaplar betimsel analiz yoluyla incelenmiş, analiz sonucunda kodlar başlığında inceleme yapılmış ve yorumlanmıştır. Sonuç olarak görüşmeye katılan öğretmenler; bölgenin şartlarından dolayı okuma eğitimi konusunda sıkıntı yaşadıklarını dile getirmişlerdir. Bunun sonucu olarak da katılımcılar, Okuma Becerileri Dersinin bölgede seçilmesi gerektiğine vurguda bulunmuşlardır. Öğretmenler okuma güçlüğü çeken öğrencilerinin olduğunu belirtmişlerdir. Araştırmanın sonucunda konu ile ilgili olarak sonuç ve öneriler sıralanmıştır.

Kaynakça

  • Akın, E. ve Çeçen, M. A. (2014). Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Stratejileri Üstbilişsel Farkındalık Düzeylerinin Değerlendirilmesi (Muş-Bulanık Örneği). TurkishStudies - International PeriodicalForTheLanguages, LiteratureandHistory of Turkishor Turkic Volume 9(8), (91-110).
  • Akyol, H. (2006). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi. Pegem A Yayıncılık. Ankara.
  • Alpay, M. (1991). Kütüphane: Dünü Yarına Bağlayan Köprü. Türk Kütüphaneciler Derneği. İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.
  • Çaycı, B. ve Demir, M.K. (2006). Okuma ve Anlama Sorunu Olan Öğrenciler Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Güz, 4(4), (437-456).
  • Demirel, Ö. (2000). Türkçe Öğretimi. PegemA Yayıncılık. Ankara.
  • Dündar, A. (2001). Dil ve Düşünce. Kültür Bakanlığı Yayınları. Ankara.
  • Göktürk, A. (1997).Okuma Uğraşı. Yapı Kredi Yayınları. İstanbul.
  • Günay, V. D. (2001). Metin Bilgisi. Multilingual Yayınları. İstanbul.
  • Kümbetoğlu, B. (2005). Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma. Bağlam Yayınları. İstanbul.
  • Özdemir, E. (1983). Okuma Sanatı. Varlık Yayınları, İstanbul.
  • Yağcıoğlu, S. ve Değer, A. C. (2002). Üstbilişsel Okuma Becerilerinin Kazandırılması Üzerine Bir atölye Çalışması. 2. Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı Sempozyumu Bildirileri. Eyüboğlu Öğretim Kurumları Yayınları, İstanbul.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2000). Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Ankara.
  • Yüksel, A., Mil, B. ve Bilim, Y. (2007). Nitel Araştırma: Neden, Nasıl, Niçin? Detay Yayıncılık, Ankara.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA33BK69ZG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erhan Akın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Akın, E. (2016). TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN OKUMA BECERİLERİ DERSİNE VE OKUMA EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(6), 34-49.
AMA Akın E. TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN OKUMA BECERİLERİ DERSİNE VE OKUMA EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. INES Journal. Şubat 2016;(6):34-49.
Chicago Akın, Erhan. “TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN OKUMA BECERİLERİ DERSİNE VE OKUMA EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 6 (Şubat 2016): 34-49.
EndNote Akın E (01 Şubat 2016) TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN OKUMA BECERİLERİ DERSİNE VE OKUMA EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 6 34–49.
IEEE E. Akın, “TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN OKUMA BECERİLERİ DERSİNE VE OKUMA EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, INES Journal, sy. 6, ss. 34–49, Şubat 2016.
ISNAD Akın, Erhan. “TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN OKUMA BECERİLERİ DERSİNE VE OKUMA EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 6 (Şubat 2016), 34-49.
JAMA Akın E. TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN OKUMA BECERİLERİ DERSİNE VE OKUMA EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. INES Journal. 2016;:34–49.
MLA Akın, Erhan. “TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN OKUMA BECERİLERİ DERSİNE VE OKUMA EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 6, 2016, ss. 34-49.
Vancouver Akın E. TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN OKUMA BECERİLERİ DERSİNE VE OKUMA EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. INES Journal. 2016(6):34-49.