BibTex RIS Kaynak Göster

THE EVALUATION OF REALIZATION LEVELS OF “SCALE-TRAINING” INCLUDED IN UNDERGRADUATE LEVEL OF MUSIC EDUCATION THROUGH THE OPINIONS OF MUSIC PRESERVICE TEACHERS

Yıl 2016, Sayı: 6, 150 - 179, 01.02.2016

Öz

This study has been conducted with a view to determining the scale-performing levels of music preservice teachers during a period of four years. The study is important in revealing to what extent scale-arpeggio and cadences, which are included in the Music Education Undergraduate Level of Higher Education, are trained and taught during the process of training music teachers. In the study, the preservice teachers were asked 7 questions; in which of the 24 compulsory scales did they have a training? and for which of the related 24 scales did they have a training according the standards that are established in Undergraduate Program of Music Education? Among the participiants of the study are 87 undergraduate music preservice techers still studying 4th grade at the Departments of Music Education in Marmara University, Abant İzzet Baysal University, Trakya University and Çanakkale Onsekiz Mart University during spring term in 2014-2015 education year. According to the findings, it has been found that scale-performing levels of music preservice teachers are considerably low. With the findings at hand, several suggestions have been made with regard to the compulsory scale training that are required to be included in the curriculum of undergraduate piano lessons of music education.

Kaynakça

  • Babacan, E. (2016). Piyano Eğitiminde Karşılaşılan Güçlüklere İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. International Online Journal of Educational Sciences, 8 (1), 170-185
  • Chang, C.C.(2009). Fundamentals of Piano Practise. Erişim tarihi: 24 Mart 2016,
  • http://www.pianopractice.org/book.pdf.
  • Demirova, G. (2008). Piyano Eğitiminde Gam Tekniği Üzerine Düşünceler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 8, (15), s. 14.23
  • Ercan, N. (2006). Piyano Eğitiminde Alıştırma Yapmanın Önemi ve Bazı Öneriler, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, (1), s.104-108.
  • Ercan, N. (2008). Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaası.
  • Gasımova, T. (2010). Piyano Öğrenme Ve Öğretme Teknikleri, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 8, (25), s.99-106.
  • Gün, E. & Yıldız, G.(2013). Piyano Eğitiminde Başarıyı Etkileyen Faktörler, e-Journal of New World Sciences Academy, 8, (1), s.103 114.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım 18. baskı.
  • Kurtuldu, M. Kayhan, (2010). Piyano Eğitiminde Alıştırma Çalmanın Öğrenci Başarısına Etkisi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, (1), s.245-256
  • Küçük, A. (2002). Piyanistik Organlar ve Eforsuz Kullanımları, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, (3), 69-76.
  • Memedaliyev, R. (2010). Gamlar Üzerine Çalışmalar, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 8, (25), s.121-132.
  • Ömür, Ö. (2004). Bireysel Piyano Eğitiminde Öğretmenin Başarısı, Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, (8), s.96-101.
  • Özmenteş, S. (2005). Müzik Eğitiminin Boyutları ve Çalgı Eğitimi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, (9), s.89-98.
  • Pamir, L. (1984). Çağdaş Piyano Eğitimi. İstanbul: Beyaz Köşk Yayınları.
  • Sönmezöz, F. (2014). Müzik Eğitimi Anabilim Dalları Lisans Piyano Eğitiminde Kullanılan Eserlerin Piyano Çalma Davranışlarını Değerlendirme Kriterleri Açısından Yarıyıllara Göre Dağılımı,2, (1), 64-101.
  • Young, M. M. (2010). The Use of Functional Piano Skills by Selected Professional Musicians and Its Implications for Group Piano Curricula, Doktora Tezi, The University of Texas at Austin, U.S.A.
  • YÖK. (2006). Müzik Öğretmenliği Lisans Programı. Erişim tarihi: 03.07.2015, http://www.yok.gov.tr.

MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI DERS TANIMLARINDA YER ALAN “DİZİ ÇALIŞMALARI” NIN GERÇEKLEŞME DÜZEYLERİNİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2016, Sayı: 6, 150 - 179, 01.02.2016

Öz

Bu araştırma dört yıl süreyle piyano eğitimi almış olan müzik öğretmeni adaylarının dizi çalışma düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma müzik öğretmeni yetiştirme sürecinde Yüksek Öğretim Kurulu Müzik Öğretmenliği Lisans Programı çerçevesinde piyano derslerinde yer alan dizi-arpej ve kadansların ne düzeyde çalışıldığının belirlenmesi bakımından önemlidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak müzik öğretmeni adaylarına piyano derslerinde çalışılması zorunlu olan 24 adet diziden hangilerini çalıştıkları ve; söz konusu dizilerden hangilerini Müzik Öğretmenliği Lisans Programı’ nda belirtilen şekillerine göre çalıştıklarına ilişkin 7 adet soru yöneltilmiştir. Araştırmaya 2014-2015 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Marmara Üniversitesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Trakya Üniversitesi ve Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında lisans dördüncü sınıfta okumakta olan 87 adet müzik öğretmeni adayı katılmıştır. Elde edilen bulgulara göre müzik öğretmeni adaylarının dizi çalışma düzeylerinin oldukça yetersiz olduğu gözlenmiştir. Araştırmanın sonunda ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda müzik öğretmeni adaylarının lisans piyano derslerinde yer alması zorunlu olan dizi çalışmalarına yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Babacan, E. (2016). Piyano Eğitiminde Karşılaşılan Güçlüklere İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. International Online Journal of Educational Sciences, 8 (1), 170-185
  • Chang, C.C.(2009). Fundamentals of Piano Practise. Erişim tarihi: 24 Mart 2016,
  • http://www.pianopractice.org/book.pdf.
  • Demirova, G. (2008). Piyano Eğitiminde Gam Tekniği Üzerine Düşünceler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 8, (15), s. 14.23
  • Ercan, N. (2006). Piyano Eğitiminde Alıştırma Yapmanın Önemi ve Bazı Öneriler, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, (1), s.104-108.
  • Ercan, N. (2008). Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaası.
  • Gasımova, T. (2010). Piyano Öğrenme Ve Öğretme Teknikleri, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 8, (25), s.99-106.
  • Gün, E. & Yıldız, G.(2013). Piyano Eğitiminde Başarıyı Etkileyen Faktörler, e-Journal of New World Sciences Academy, 8, (1), s.103 114.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım 18. baskı.
  • Kurtuldu, M. Kayhan, (2010). Piyano Eğitiminde Alıştırma Çalmanın Öğrenci Başarısına Etkisi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, (1), s.245-256
  • Küçük, A. (2002). Piyanistik Organlar ve Eforsuz Kullanımları, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, (3), 69-76.
  • Memedaliyev, R. (2010). Gamlar Üzerine Çalışmalar, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 8, (25), s.121-132.
  • Ömür, Ö. (2004). Bireysel Piyano Eğitiminde Öğretmenin Başarısı, Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, (8), s.96-101.
  • Özmenteş, S. (2005). Müzik Eğitiminin Boyutları ve Çalgı Eğitimi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, (9), s.89-98.
  • Pamir, L. (1984). Çağdaş Piyano Eğitimi. İstanbul: Beyaz Köşk Yayınları.
  • Sönmezöz, F. (2014). Müzik Eğitimi Anabilim Dalları Lisans Piyano Eğitiminde Kullanılan Eserlerin Piyano Çalma Davranışlarını Değerlendirme Kriterleri Açısından Yarıyıllara Göre Dağılımı,2, (1), 64-101.
  • Young, M. M. (2010). The Use of Functional Piano Skills by Selected Professional Musicians and Its Implications for Group Piano Curricula, Doktora Tezi, The University of Texas at Austin, U.S.A.
  • YÖK. (2006). Müzik Öğretmenliği Lisans Programı. Erişim tarihi: 03.07.2015, http://www.yok.gov.tr.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA48JR59DF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Feyza Sönmezöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Sönmezöz, F. (2016). MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI DERS TANIMLARINDA YER ALAN “DİZİ ÇALIŞMALARI” NIN GERÇEKLEŞME DÜZEYLERİNİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(6), 150-179.
AMA Sönmezöz F. MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI DERS TANIMLARINDA YER ALAN “DİZİ ÇALIŞMALARI” NIN GERÇEKLEŞME DÜZEYLERİNİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. INES Journal. Şubat 2016;(6):150-179.
Chicago Sönmezöz, Feyza. “MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI DERS TANIMLARINDA YER ALAN ‘DİZİ ÇALIŞMALARI’ NIN GERÇEKLEŞME DÜZEYLERİNİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 6 (Şubat 2016): 150-79.
EndNote Sönmezöz F (01 Şubat 2016) MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI DERS TANIMLARINDA YER ALAN “DİZİ ÇALIŞMALARI” NIN GERÇEKLEŞME DÜZEYLERİNİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 6 150–179.
IEEE F. Sönmezöz, “MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI DERS TANIMLARINDA YER ALAN ‘DİZİ ÇALIŞMALARI’ NIN GERÇEKLEŞME DÜZEYLERİNİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ”, INES Journal, sy. 6, ss. 150–179, Şubat 2016.
ISNAD Sönmezöz, Feyza. “MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI DERS TANIMLARINDA YER ALAN ‘DİZİ ÇALIŞMALARI’ NIN GERÇEKLEŞME DÜZEYLERİNİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 6 (Şubat 2016), 150-179.
JAMA Sönmezöz F. MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI DERS TANIMLARINDA YER ALAN “DİZİ ÇALIŞMALARI” NIN GERÇEKLEŞME DÜZEYLERİNİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. INES Journal. 2016;:150–179.
MLA Sönmezöz, Feyza. “MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI DERS TANIMLARINDA YER ALAN ‘DİZİ ÇALIŞMALARI’ NIN GERÇEKLEŞME DÜZEYLERİNİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, sy. 6, 2016, ss. 150-79.
Vancouver Sönmezöz F. MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI DERS TANIMLARINDA YER ALAN “DİZİ ÇALIŞMALARI” NIN GERÇEKLEŞME DÜZEYLERİNİN MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. INES Journal. 2016(6):150-79.