This study aiming the evaluation of position of social inclusion subject in social studies education with
respect to expert opinions have been executed as case study model having qualitative aspect by taking the
ideas of experts for presenting the role of social inclusion in social studies training. This interview form,
where open and close ended question formats were used together which were developed by researchers
for social studies field education experts were used for gathering information within scope of study and
ideas of 32 academicians who are working in different universities at country-wide were taken. Research
results were obtained from findings which have occurred within framework of themes which were
determined with respect to expert ideas. With this respect; highlighting that developing awareness about
social inclusion at individuals as part of citizenship and democracy training which has important place in
social studies and including this subject more in elementary and secondary school social studies education
curricula were included in results of studies.
Social Inclusion Social Studies Education Citizenship Education Democracy Education
Sosyal içerme konusunun sosyal bilgiler eğitimindeki yerinin uzman görüşlerine göre değerlendirilmesini amaçlayan bu çalışma, sosyal bilgiler eğitiminde sosyal içermeciliğin rolünün ortaya konulmasına yönelik olarak uzman görüşlerinin alınmasıyla yapılan nitel boyutlu bir durum çalışması modeli şeklinde yürütülmüştür. Sosyal bilgiler alan eğitimi uzmanlarına yönelik olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş açık ve kapalı uçlu soru formatlarının bir arada kullanıldığı görüşme formu, çalışma kapsamında veri toplamak amacıyla kullanılmış ve ülke çapında farklı üniversitelerde görev yapan 32 akademisyenin görüşleri alınmıştır. Araştırma sonuçları uzman görüşleri doğrultusunda belirlenen temalar çerçevesinde oluşan bulgulardan elde edilmiştir. Bu bağlamda Sosyal bilgiler eğitiminde önemli yer tutan yurttaşlık ve demokrasi eğitiminin bir parçası olarak bireylerde sosyal içerme konusunda farkındalık geliştirilmesinin önemli olduğu vurgusu ve ortaokul sosyal bilgiler öğretim programlarına bu konunun daha çok dâhil edilmesi gerekliliği araştırma sonuçları arasında yer almaktadır.
Sosyal içerme Sosyal Bilgiler Eğitimi Yurttaşlık Eğitimi Demokrasi Eğitimi
Diğer ID | JA77GN79AA |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 6 |