In this study the effects of ice breakers as a classroom activity on Foreign Language Speaking Production
has been investigated. Participants of the study were one hundred Turkish EFL students from the
American Culture Institute, Erzurum, Turkey who were selected after following the English standard
speaking test (IELTS). Afterwards, they were divided into two groups in random manner; the
experimental group and the control group. Students of both groups had to speak about some topics that
were considered as their pre-tests and post-tests. The scores were analyzed through SPSS by applying
normality test, correlation test, and independent sample t-test. The findings revealed that participants in
the experimental group, who had received the treatments on ice breakers, significantly enhanced better
performance in a speaking test
Speaking skill Ice-breaker Placebo Treatment Language learning.
Bu çalışma, yabancı dil konuşma üretiminde bir sınıf aktivitesi olarak kaynaştırma tekniklerinin etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu etkileri göstermek için IELTS sınavı müteakip Türkiye, Erzurum Amerikan Kültür Derneği’nden İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenen yüz Türk öğrenci seçildi. Daha sonra bu öğrenciler kaynaştırma tekniklerinin uygulamasını alan deney grubu ve plasebo alan kontrol grubu olarak rastgele ikiye bölündü. Kendileri için ön test ve art test olarak düşünülen bazı konular hakkında konuşmak zorundaydılar. Puanlar; normallik testi, korelasyon testi ve bağımsız örnek test uygulanarak SPSS aracılığıyla analiz edildi. Bulgular kaynaştırma teknikleri uygulamaları alan deney grubu katılımcılarının konuşma testinde önemli derecede daha iyi performans gösterdiklerini açığa çıkardı.
Konuşma Becerisi Kaynaştırma Tekniği Plasebo işlem İşlem dil öğren
Diğer ID | JA46JS67ZB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 6 |