The aim of the study is to examine the effects of museum visits on preschool children’s positive
feelings and knowlegde towards museums. The study is designed in experimental model and it is an
qualitative one. The study group includes 58 preschoolers from 4 different classrooms and 10 preschoool
tescher candidates who accompany the school groups. The school groups participated in the educational
activities that hold on Rahmi Koç Museum, İstanbul Modern Museum and Nezahat Gökyiğit Botanical
Garden in spring semester of 2014-2015 academic year. Individual interviews were made with each
children before and after the visits and all answers were recorded. Also, the museum visit forms that were
filled by the teacher candidates and the data gathered from the interviews made with the candidates by the
researchers were used to examine the effects of the visits. The data was analyzed by using descritive
content analyses method. The findings indicate that 5-6 years old preschool children have positive
feelings to visit museums and the visit experience has a significant effect on knowledge based domain.
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklar ile yapılan müze gezilerinin çocukların müze gezilerine karşı gösterdikleri olumlu duygu durumu ve bilgi düzeyi üzerindeki etkilerini incelemektedir. Araştırma deneysel modelde tasarlanmış niteliksel bir çalışmadır. Araştırmaya, 4 farklı anasınıfında yer alan 58 çocuk ve gezilerde onlara eşlik eden 10 öğretmen adayı katılmıştır. Çocuklar, 2014-2015 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Rahmi Koç Müzesi, İstanbul Modern ve Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi’nde verilen eğitim etkinliklerine katılmıştır. Çocuklarla gezi öncesinde ve tüm geziler tamamlandıktan sonra, bireysel görüşmeler yapılmış ve çocukların cevapları kayıt edilmiştir. Gezilere katılan çocukların görüşlerinin yanı sıra, öğretmen adayları tarafından doldurulan gezi gözlem formlarından, ve adaylar ile yapılan bireysel görüşmelerden elde edilen verilerden yararlanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında gerçekleştirilen geziler sonucunda, okul öncesi dönem, 5-6 yaş grubu çocuklarının müze gezilerine katılma konusunda olumlu duygulara sahip oldukları, gezilere katılmanın ise özellikle bilgi düzeyinde olumlu etkileri olduğu bulunmuştur.
Diğer ID | JA44AT83MB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 6 |